کد خبر : 199914
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 15:03
-

طیبی: تیم‌ملی فوتسال در ۳ سال اخیر تنها ۲ بازی تدارکاتی داشته است/ چرا توقع دارند به فینال جام‌جهانی برسیم؟

طیبی: تیم‌ملی فوتسال در ۳ سال اخیر تنها ۲ بازی تدارکاتی داشته است/ چرا توقع دارند به فینال جام‌جهانی برسیم؟

لژیونر فوتسال کشورمان درباره آخرین وضعیت خود و تیم ملی قبل از جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حسین طیبی، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان و عضو باشگاه بنفیکای پرتغال درباره آخرین وضعیت خود بعد از نایب قهرمانی تیمش در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال پرتغال اظهار داشت:  ۴ سال در غیرت قزاقستان بازی می‌کردم. به همراه این تیم سال‌های بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم. می‌خواستم در مسیر ورزشی خودم چالش بزرگی را تجربه کنم و به همین دلیل باشگاه بنفیکای پرتغال را انتخاب کردم. بنفیکا یکی از بزرگ‌ترین تیم های فوتسال جهان است و تمام تیم ها به بنفیکا احترام می‌گذارند. من قبل از اینکه به بنفیکا بروم، با بزرگان زیادی مشورت کردم و در نهایت تصمیم گرفتم این تیم را انتخاب کنم.

 

خیلی سریع خودم را در بنفیکا پیدا کردم

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان افزود: شما در هر تیمی که بخواهید بازی کنید، قطعا به زمان نیاز دارید تا با بازیکنان و اعضای تیم هماهنگ شوید. خوشبختانه این زمان برای من خیلی سریع گذشت و توانستم خودم را سریع با تیم هماهنگ کنم. من ۴ سال در قزاقستان زندگی کردم و با آداب و رسوم این کشور آشنا شدم. بعد از آن که به پرتغال رفتم، باید به سرعت خودم را با فرهنگ این کشور تطبیق می دادم. از شانس بد من ویروس کرونا باعث شد خیلی دیر به تمرینات بنفیکا اضافه شوم. حدود یک ماه و نیم بعد از شروع تمرینات بنفیکا من هنوز درگیر گرفتن روادید بودم. در هر صورت موفق شدم خودم را به تمرینات بنفیکا برسانم و همه چیز عالی پیش رفت و من هم خیلی سریع خودم را در تیم پیدا کردم.

 

فکر نمی‌کردم لیگ پرتغال پر فشار باشد

طیبی ادامه داد: متاسفانه در نیم فصل دوم من از ناحیه همسترینگ مصدوم شدم و به همین دلیل نزدیک به یک ماه و نیم از شرایط بازی دور شدم. به هر حال بنفیکا موفق شد به فینال راه پیدا کند، اما فینال را باختیم و اسپورتینگ قهرمان شد. قبل از اینکه به پرتغال بروم، اصلا فکر نمی‌کردم که لیگ فوتسال این کشور تا این حد پر فشار باشد. تیم ما باید در چند رویداد شرکت می‌کرد و علاوه بر مسابقات لیگ، درگیر رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا، جام حذفی و سوپرکاپ هم بودیم. همه بازی‌ها خیلی نزدیک و پر فشار بود.

 

غیرت قزاقستان همیشه تیمش را برای قهرمانی در اروپا می‌بندد

لژیونر تیم ملی فوتسال گفت: به هر حال بازی در لیگ پرتغال چالش بسیار خوبی بود و باعث شد تجربه من بیشتر شود. لیگ فوتسال پرتغال نسبت به قزاقستان متفاوت است. غیرت باشگاهی است که همیشه تیمش را برای قهرمانی در اروپا می‌بندد. چه زمانی که من در این تیم بازی می‌کردم و چه بعد از حضورم در غیرت، این تیم همیشه در جام باشگاه‌های اروپا جزو فینالیست‌ها بود.  من به همراه غیرت یک نایب قهرمانی و یک سومی اروپا را در کارنامه دارم. به نظر من سطح لیگ فوتسال پرتغال نسبت به قزاقستان بالاتر است. تعداد تیم‌ها و بازی‌ها هم در لیگ پرتغال بیشتر است.

 

لیگ فوتسال ایران از نظر حرفه‌ای با کشور‌های اروپایی قابل مقایسه نیست

طیبی درباره مقایسه لیگ برتر فوتسال ایران با لیگ‌های پرتغال و قزاقستان اظهار داشت: لیگ ایران اصلا قابل مقایسه با لیگ‌های اروپایی نیست. لیگ ما ضعف‌های زیادی دارد. نبود حامیان مالی، تاثیر منفی برای لیگ فوتسال ایران دارد. من نمی‌توانم در حال حاضر لیگ خودمان را با کشور‌های دیگر مقایسه کنم، زیرا همان طور که گفتم در لیگ ما ضعف‌های زیادی وجود دارد. ابتدا باید ضعف‌ها برطرف شود و بعد از آن می‌توانیم خودمان را با کشور‌های دیگر مقایسه کنیم.کشور ما بازیکنان با استعداد زیادی دارد، اما از نظر حرفه‌ای اصلا قابل مقایسه با کشور‌های اروپایی نیستیم.

 

 تیم ملی فوتسال در ۳ سال اخیر تنها ۲ بازی تدارکاتی داشته است

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران درباره وضعیت تیم ملی در آستانه مسابقات جام جهانی لیتوانی گفت: وضعیت فوتسال ایران اصلا خوب نیست. من به شخصه فکر می‌کردم نگاه مسئولان بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ به فوتسال عوض می‌شود و بعد از آن بازی‌ها حامیان مالی وارد فوتسال می‌شوند، اما دیدیم که این اتفاق رخ نداد. تیم ملی در سال ۲۰۱۸ موفق شد در مسابقات جام ملت‌های آسیا قهرمان شود. از سال ۲۰۱۸ تاکنون، ما فقط ۲ بازی دوستانه انجام داده ایم. این در حالی است که تیم‌های ملی برزیل، پرتغال و روسیه چندین بازی دوستانه برگزار کرده اند.

 

برای برگزاری بازی دوستانه باید از چند ماه قبل برنامه ریزی کرد

طیبی افزود: به نظر می‌رسد برای اینکه تیم ملی فوتسال بازی دوستانه‌ای انجام ندهد، برخی از مسئولان، کرونا را بهانه کرده اند. اگر این طور باشد که به خاطر کرونا همه چیز تعطیل شود، در همه جای دنیا این ویروس وجود دارد؛ بنابراین چطور کشور‌های دیگر بازی دوستانه برگزار می‌کنند، اما ما دیدار دوستانه‌ای انجام نمی‌دهیم. به هر حال کشور‌های دیگر موفق شدند این ویروس را به خوبی مدیریت کنند و ما هم می‌توانستیم مثل آن‌ها این ویروس را کنترل کنیم. تیم ملی اصلا شرایط خوبی ندارد. اگر قرار است بازی دوستانه‌ای برگزار کنیم، باید از چند ماه قبل برنامه ریزی‌های آن صورت می‌گرفت. به هر حال مردم از تیم ملی توقع دارند تا در این دوره بتواند به فینال صعود کند، اما بدانید از دوره قبل تاکنون هیچ اتفاق خاصی برای فوتسال ایران رخ نداده است.

 

عزیزی خادم نسبت به مدیران قبلی نگاه ویژه‌ تری به فوتسال دارد

لژیونر فوتسال ایران درباره حضور عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال گفت: در دوره‌های قبلی نگاه خوبی به فوتسال وجود نداشت. ما سوم دنیا و  در جام ملت‌ها هم قهرمان شده بودیم، اما هیچ اتفاقی رخ نداد. گویا فوتسال برای مدیران قبلی فدراسیون فوتبال اصلا مهم نبود. عزیزی خادم نسبت به مدیران قبلی نگاه بهتری به فوتسال دارد و این موضوع را می‌توان حس کرد.  

 

فوتسال موفقیت‌های زیادی برای فدراسیون فوتبال کسب کرده است

طیبی ادامه داد: ما به عنوان بازیکن تیم ملی فوتسال نمی‌خواهیم مانند فوتبالی‌ها به ما توجه کنند. ما فقط می‌خواهیم به همین افتخاراتی که برای ایران کسب کرده ایم توجه شود. ما چیز زیادی از رئیس جدید فدراسیون فوتبال نمی‌خواهیم. فقط از او خواهش می‌کنم که برای ملی پوشان فوتسال شخصیت و احترام قائل شود. به شخصه معتقدم فوتسال موفقیت‌های زیادی برای فدراسیون فوتبال کسب کرده است.

 

بازیکنان تیم ملی فوتسال پاداش‌ خود را از مردم گرفتند

بازیکن تیم ملی فوتسال در ادامه عنوان کرد: ما همیشه برای شاد کردن دل مردم بازی می‌کنیم و این پاداش‌هایی هم که به بازیکنان تیم ملی پرداخت کرده اند چیزی نیست، زیرا ما پاداش خودمان را از مردم گرفته ایم. همین انرژی‌ مثبتی که مردم برای ما ارسال می کنند، ما را خوشحال می‌کند. وقتی مدیر یک فدراسیون پاداش مشخص می‌کند، اگر همان موقع آن را پرداخت کند، بازیکنان متوجه می‌شوند که به آن‌ها احترام گذاشته شده است. اصلا بحث مالی مهم نیست، بیشتر صحبت من آن احترامی است که به بازیکن انگیزه می‌دهد. در هر صورت بازیکنان و کادرفنی تیم ملی فوتسال همیشه تلاش کرده اند که پرچم ایران را در مسابقات مختلف بالا نگه دارند.

 

لژیونر فوتسال کشورمان درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی که بار‌ها از سوی فدراسیون‌های دیگر کشور‌ها لغو شده است عنوان کرد: در ماه‌های گذشته بار‌ها از طریق رسانه‌ها مطلع شدم که تیم ملی قرار است با فلان کشور بازی دوستانه برگزار کند، اما اکنون می‌بینیم که هیچ دیدار دوستانه‌ای برگزار نشده است. نمی‌دانم برنامه‌ تیم ملی برای آینده چیست. به هر حال همان طور که گفتم اگر قرار است بازی دوستانه‌ای انجام دهیم، باید از ماه‌ها قبل برای آن برنامه ریزی می‌کردیم، نه اکنون که ۲ ماه بیشتر به آغاز جام جهانی باقی نمانده است. به نظر من در حال حاضر تنها چیزی که می‌تواند به تیم ملی کمک کند، این است که بگذارند بازیکنان و کادر فنی با آرامش کار خود را پیش ببرند. امیدوارم جامعه فوتسال به تیم ملی کمک کند تا بتوانیم دوباره در جام جهانی اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

 

بعضی‌ها فشار می‌آورند که تیم ملی حتما باید به فینال جام جهانی برسد

طیبی ادامه داد: برپایی اردو تا حدودی می‌توانست نبود بازی دوستانه را پر کند و بازیکنان کنار یکدیگر به هماهنگی نسبی دست پیدا کنند. ما آمادگی کاملی برای شرکت در جام جهانی نداریم و از آن طرف هم می‌بینیم که روی تیم ملی فشار می آورند که حتما باید به فینال جام جهانی برسد. من از اهالی فوتسال خواهش می‌کنم که این فشار‌ها را از روی تیم ملی بردارند. وقتی بازیکنان در این چند سال اخیر موفق نشدند اردو و بازی تدارکاتی خوبی داشته باشند، چطور توقع دارند تیم ملی در جام جهانی بتواند اتفاقات خوبی را رقم بزند؟ همه کشور‌ها در حال آماده شدن برای مسابقات جام جهانی هستند.

 

گروه ایران در جام جهانی سخت‌ است

ملی پوش تیم فوتسال کشورمان درباره همگروهی ایران با تیم‌های ملی آرژانتین، صربستان و آمریکا در جام جهانی گفت: گروهی که ما در آن قرار داریم، سخت است. صربستان یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر اروپا است. آرژانتین هم در دوره قبل توانست قهرمان جام جهانی شود. آمریکا هم چند سال است که در فوتسال سرمایه گذاری کرده است و می‌خواهد خودش را به سطح اول دنیا برساند. به نظر من گروه ما نسبت به دیگر گروه‌ها سخت‌تر است. اگر می‌خواهیم در جام جهانی عملکرد موفقی داشته باشیم، اصلا نباید به نام کشور‌ها توجه کنیم.

 

همه کشور‌ها از نام ایران هراس دارند

طیبی افزود: درست است که ما در این ۳ سال هیچ بازی دوستانه ای نداشته ایم، اما همه کشور‌ها به ایران احترام می‌گذارند و از نام ایران هراس دارند. این احترام هم به خاطر این است که ما در دوره‌های گذشته جام جهانی خیلی خوب کار کردیم و توانستیم سوم شویم. من به مردم ایران قول می‌دهم که در مسابقات جام جهانی با تمام وجودمان بازی خواهیم کرد. اینکه برخی از کارشناسان می‌گویند نسل کنونی تیم ملی یکی از طلایی‌ترین نسل‌های فوتسال ایران است و ستاره‌های زیادی دارد، خیلی خوب است و به ما انگیزه می‌دهد. بازیکنانی که اکنون در تیم ملی بازی می‌کنند یکی از بهترین ترکیب‌ها را تشکیل می‌دهند و با همین مجموعه توانستیم در جام جهانی قبلی سوم شویم. 

 

در ۴ سال گذشته چه اتفاقی برای تیم ملی رخ داده است؟

لژیونر فوتسال ایران ادامه داد: برخی از کارشناسان گفته اند که این نسل تیم ملی می‌تواند در فینال جام جهانی بازی کند. من می‌خواهم از آن‌ها سوال کنم که بر چه اساسی این حرف‌ را می‌زنند؟ در ۴ سال گذشته چه اتفاقاتی برای تیم ملی فوتسال رخ داده است؟ آیا بازی دوستانه‌ای برای تیم ملی فراهم کرده اید؟ با برزیل و اسپانیا بازی کرده ایم؟

 

در ایران اصلا به فوتسال توجه نمی‌شود

طیبی درباره اینکه در پرتغال تا چه اندازه به فوتسال اهمیت داده می‌شود، گفت: در همه کشور‌ها فوتبال حرف اول را می‌زند و بیشتر مردم این رشته را دوست دارند. در پرتغال نیز شرایط همین شکل است. در آسیا فوتسال ما جلوتر از سایر کشور‌ها است. شاید حرف‌های من خیلی‌ها را ناراحت کند، اما به نظر من در ایران به فوتسال توجه کافی نمی‌شود.

 

از ناظم الشریعه اجازه گرفتم که یک هفته استراحت کنم

ملی پوش فوتسال تصریح کرد: من تازه به ایران آمده ام و به خاطر فشار زیادی که در لیگ پرتغال وجود داشت، از ناظم الشریعه اجازه گرفتم که یک هفته استراحت کنم. قبل از بازی‌های تدارکاتی به اردوی تیم ملی اضافه خواهم شد. به هر حال شرایط خیلی سخت است، اما مطمئن باشید ما با تمام وجودمان تلاش خواهیم کرد تا در مسابقات جام جهانی دل مردم را شاد کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.