کد خبر : 200012
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 15:03
-

گلاره ناظمی در گفتگوی اختصاصی Fut5al :

عظمت فوتسال ایران یعنی یک چهارم لیست کاندیداهای داوریAFC ایرانی بود/ بستر مهیا شود در لیگ‌برتر آقایان هم قضاوت می‌کنیم/ پیش از لیتوانی به تورنمنت تایلند می‌رویم

عظمت فوتسال ایران یعنی یک چهارم لیست کاندیداهای داوریAFC ایرانی بود/ بستر مهیا شود در لیگ‌برتر آقایان هم قضاوت می‌کنیم/ پیش از لیتوانی به تورنمنت تایلند می‌رویم

تنها داور بانوی ایرانی که در جام جهانی فوتسال آقایان قضاوت خواهد کرد، گفت: عظمت و پتانسیل فوتسال ایرانی در حدی است که یک چهارم لیست ۱۶نفره کاندیداهای داوری کنفدراسیون آسیا ایرانی بود.

گلاره ناظمی که به عنوان یکی از دو داور ایران در جام‌جهانی مردان در لیتوانی دعوت شده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فوتسال ایران گفت: من اولا باید بگویم این اتفاق حاصل یک تلاش سالیان سال و زحمت‌هایی است که چه از سوی داوران و چه از سوی کمیته مربوطه در فدراسیون در تعامل با AFC و فیفا کشیده شده و در نهایت امسال اولین بار بود که کشوری چهار کاندید در لیست ۱۶ داور یک کنفدراسیون داشته باشد.

او افزود: محمود نصیرلو، من، زری فتحی و ابراهیم مهرابی افشار داوران لیست پیشنهادی کاندیدای AFC برای جام‌جهانی بودیم که در نهایت بنده و آقای مهرابی افشار در لیست نهایی فیفا اعلام شدیم که نماینده تمام داوران ایران هستیم و اعتقاد دارم هر چهار داور لیست استحقاق حضور در لیست نهایی را داشتند. سه کشور ایران، اسپانیا و آرژانتین فکر می‌کنم که تنها کشورهایی بودند که در لیست فیفا دو داور را داشتند که سطح بالای داوری و البته فوتسال ما را نشان می‌دهد.

داور اعزامی به جام جهانی لیتوانی که چندی پیش به مسابقات پلی‌آف آسیا در دوبی دعوت شده بود، گفت: این مسابقات فوق‌العاده مهم و تاثیرگذار بود و AFC داوران مدنظرش را به آنجا فراخواند البته که ملاک و معیار فیفا حضور در این مسابقات نبود و داور استرالیایی، ژاپنی و چینی که در دوبی نبودند در لیست نهایی فیفا قرار گرفتند. من پیش از این مسابقات در رقابت‌های باشگاههای آسیا و جام باشگاههای جهان در تایلند حضور داشتم.

گلاره ناظمی در پاسخ به این سئوال Fut5al که داوری بازی‌های آقایان سخت تر است یا بانوان؟ گفت: طبیعتا داوری آقایان سخت‌تر است چون بازی آنها سرعت بالاتری دارد و فیزیکی‌تر و برخورد بیشتری دارد و تصمیمات سریعتر و به لحظه‌تر می‌خواهد. من به عنوان کسی که  هر دو جا را تجربه دارد می‌گویم که داوری آقایان سخت‌تر است.

او در واکنش به اینکه آیا توانایی قضاوت در لیگ پرتنش فوتسال آقایان را دارد؟ نیز متذکر شد: نه فقط من و خانم فتحی که همه داوران خانم فوتسال ایران می‌توانند این بازی‌ها را قضاوت کنند و در توانمندی ایشان شکی نیست به شرط آنکه بستر و شرایط مهیا شود والا اگر حمایت همه جانبه باشد از نظر توانمندی هیچ مشکلی نیست.

ناظمی تصریح کرد: من فوتسال آقایان را هر از گاهی که بازی‌ها جنجالی می‌شود دیده‌ام و اتفاقا جنجال‌های بزرگی هم رخ می‌دهد. به نظرم خانم‌ها وقتی می‌توانند در این لیگ قضاوت کنند که اطمینان به قضاوت آنها وجود داشته باشد و اینکه باور شود که جنسیت ربطی به توانایی دارد و به کلام راحت تر نگاه جنسیتی وجود نداشته باشد. چنان که برای فیفا هم ملاک و معیارهای داوری مهم است نه جنسیت.

این داور اعزامی به جام‌جهانی لیتوانی از آمادگی خود برای شرکت در تست‌های فیفا پیش از اعزام به لیتوانی صحبت کرد و گفت: تست‌ها و وبینارهای غیرحضوری ما به صورت آنلاین شده و طبیتا باید یک جایی دور هم جمع شده و تست آمادگی جسمانی بدهیم که از همه نظر آمادگی آن را دارم.

او از حضورش در تایلند به Fut5al خبر داد و گفت: بنده و آقای مهرابی افشار به تورنمنت تایلند دعوت شده‌ایم تا در این رقابتهای هشت جانبه قضاوت کنیم که فکر کنم رویداد خوبی پیش از جام‌جهانی برای ما باشد.

گلاره ناظمی در خاتمه یادآور شد: جا دارد از همه رسانه‌ها که از جامعه داوری فوتسال خصوصا داوری بانوان حمایت کردند تشکر کنم و همچنین از پایگاه خبری فوتسال ایران که به طور تخصصی به این رشته پرداخته و موجبات رشد فوتسال را در همه ابعاد فراهم کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.