کد خبر : 200059
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 8:23
-

خوراکچی:تیم ملی ایران در جهان شناسنامه‌دار است/ الان وقت انتقاد نیست

خوراکچی:تیم ملی ایران در جهان شناسنامه‌دار است/ الان وقت انتقاد نیست

مربی فوتسال گفت: تیم ملی فوتسال ایران در جهان شناسنامه‌دار است و بنابراین انتظارات هم طبیعتا از این تیم بالاست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمود خوراکچی، مربی فوتسال درباره وضعیت تیم ملی برای حضور در این دوره از مسابقات اظهار کرد: در حال حاضر تیم ملی شرایط نرمالی دارد. باید واقعیت ها را مشاهده کنیم. قبل از حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ برنامه های تدارکاتی تیم بر اساس برنامه کادر فنی پیش می رفت. بازیکنان در اختیار تیم ملی در بهترین دوران حرفه ای خود قرار داشتند و جزو بازیکنان طراز اول آسیا و حتی جهان به شمار می رفتند. با همه این موارد هم موفق شدیم مقام سومی جهان را به دست بیاوریم، اتفاقی که شایسته آن تیم هم بود.

او ادامه دا: الان اوضاع خیلی بر وقف مراد نیست. از طرفی کرونا بر کل دنیا حاکم است و سوای استرسی که همه دارند، تیم نتوانسته تدارک خوبی را هم پشت سر بگذارد. در کنار آن دیگر آن بازیکنان جوان و سرحال گذشته را هم نداریم هرچند باتجربه هستند. از همه این موارد مهمتر انتظاری است که در حال حاضر از تیم وجود دارد و همه این موارد به یقین کار را تیم سخت می کند.

کارشناس فوتسال با اشاره به گروه‌بندی مسابقات افزود: این مسابقات برای ما مانند یک تورنمنت سنگین است و گروهی هم که در آن قرار داریم در قیاس با سایر گروه ها نسبتا سخت است اما تیم ایران در دنیا شناسنامه دار است و قدمت بالایی دارد. فقط الان بازی تدارکاتی نداشتیم که بی انصافی است آن را بهانه کنیم و این وضعیت تقریبا برای همه کشورهای حاضر در جام جهانی وجود دارد.

خوراکچی درمورد حضور دو داور ایرانی در این رقابت‌ها گفت: ابراهیم مهرابی افشار و گلاره ناظمی هر دو از داوران بسیار خوب  و مطرح کشورمان هستند. شرایط داوری در بازی فوتسال واقعا در مقایسه با دیگر رشته ها سخت است. هم بازیکنان خیلی نزدیک به هم هستند، هم نیمکت تیم ها نزدیک زمین مسابقه است. با این حال و به ویژه خانم ناظمی نشان دادند که واقعا هم در میدان های بین المللی و هم در مسابقات داخلی عملکرد خوبی دارند و البته پیش از این هم داورانی داشتیم که بازی های حساس جام جهانی را به خوبی قضاوت کردند.

او در پایان خاطرنشان کرد: تنها خواهشی که از جامعه ورزش داریم این است در این برهه حساس بیشتر از تیم حمایت کنند و انتقادها را بگذارند برای بعد از جام جهانی، در این مدت دکتر سراج حمایت خوبی از تیم داشتند. بدهی فدراسیون دوره قبل پرداخت شد اما اینها کافی نیست و تیم نیاز به آرامش دارد. پس از جام جهانی نیز ما بلافاصله باید خودمان را آماده کنیم برای مقدماتی قهرمانی آسیا که نشان می دهد تیم در روزهای سختی قرار دارد. مسابقات سنگین و با وجود کووید ۱۹ امیدوارم فدراسیون برای این مسابقات هم برنامه ریزی کند و به جوان ها بهای بیشتری بدهد حتی در این دوران که تیم اصلی مشغول آماده سازی برای جام جهانی است بازیکنان جوان را هم باید آماده رقابت های آسیایی کنیم. ۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.