کد خبر : 200615
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1400 - 19:51
-

اختصاصی Fut5al ؛

آشنایی با چهار حالت درخواست کمک داور ویدئویی جدید در فوتسال/ درخواست VS با انگشت چرخان مربیان

آشنایی با چهار حالت درخواست کمک داور ویدئویی جدید در فوتسال/ درخواست VS با انگشت چرخان مربیان

سرمربیان تیم‌های ملی تنها در ۴ حالت در زمان بازی می‌توانند درخواست استفاده از کمک داور ویدئویی (VS) را بدهند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرانجام در تورنمنت فوتسال تایلند از سیستم کمک داور ویدئویی رونمایی شد که دقیقا مشابه با جام‌جهانی فوتسال لیتوانی طراحی شده و در این رقابت‌های قاره‌ای نیز مورد استفاده نیز قرار گرفت. اما چند نکته جالب در استفاده مربیان از این کمک داور ویدئویی (Video Support) وجود دارد که دانستن آن جالب توجه است.

علیرضا سهرابی ناظر داوری ایرانی تورنمنت تایلند که خود نیز سابقه حضور در جام جهانی را در کارنامه دوران داوری دارد، با بیان این مطلب به Fut5al گفت: کمک داور ویدئویی جدید فوتسال تنها در چهار حالت می‌تواند مورد درخواست مربیان تیم‌ها قرار گیرد و غیر از آنها هرگز امکان درخواست بازبینی صحنه وجود نخواهد داشت.

او تشریح کرد: اولین حالت گل شدن یا نشدن توپ است که مربی می‌تواند در خصوص عبور توپ از خط دروازه یا عدم عبور از آن درخواست VS بدهد. دومین حالت وقوع خطای پنالتی در محوطه جریمه است که باز مربیان در بررسی وقوع یا عدم وقوع پنالتی می‌توانند درخواست بازبینی بدهند. سومین حالت کارت قرمز مستقیم است که داور از جیب بیرون می‌آورد که مربی تنها در این صورت می‌تواند درخواست بازبینی بدهد. چهارمین حالت نیز اگر داور اخطار یا اخراج را اشتباها به بازیکن دیگری نشان بدهد مربیان می‌تواند درخواست VS بدهند.

این ناظر بین‌المللی داوری تاکید کرد: سرمربی هر تیم در هر نیمه مجاز به ثبت یک درخواست بازبینی صحنه در کل چهار مورد مطرح شده است اما اگر در این درخواست اشتباه داور محرز شود می‌تواند باز هم یکبار دیگر از آن در همان نیمه استفاده کند. استفاده از VS در وقت‌های اضافی نیز در کل یکبار و در صورت رفتن بازی به پنالتی نیز یکبار دیگر برای هر تیم تمدید خواهد شد.

سهرابی در مورد چگونگی درخواست بازبینی صحنه از سوی مربیان نیز یادآور شد: مربی باید دستش را بالا آورده و با انگشت به صورت چرخان در بالای سر انگشت اشاره‌ش را بچرخاند تا اعلام درخواست بازبینی بدهد و درخواست VS به تیم داوری اعلام شود که بلافاصله بازی از سوی داور قطع شده و داوران برای بازبینی صحنه به کنار زمین می‌آیند تا در تلویزیون‌های کنار زمین و به کمک اپراتور، تصویر مورد اعتراض را بازبینی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.