کد خبر : 208678
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 16:28
-

مرتضایی: مدیریت بازی توسط داوران معضل بزرگ فوتسال است

مرتضایی: مدیریت بازی توسط داوران معضل بزرگ فوتسال است

سرمربی فرش آرا از داوری ها می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید مرتضایی سرمربی فرش آرا روز یکشنبه در خصوص داوری در لیگ برتر فوتسال ایران اظهار داشت: شکل داوری در ایران با دنیا تفاوت دارد. وقتی داوری در جام جهانی و دیگر تیم‌های آسیایی را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که این تفاوت، بسیار زیاد است.    

 

وی افزود: به طور مثال ۱۲ دقیقه به بازی باقی مانده و در هشت دقیقه ابتدایی تیم حریف ۵ خطا شده است اما ناگهان می‌بینیم داور بازی قصد دارد بازی را مدیریت کند. داور در این لحظه خطاهای ۱۰۰ درصد را روی تیم ما نمی‌گیرد و خطاهای ۲۰ درصد را برای حریف سوت می‌زند. در جواب اعتراض ما نیز می‌گویند که فشار روی تیم حریف است و می‌خواهیم از این فشار کم کنیم.

 

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد اضافه کرد: در بازی که مسلط هستیم و به صورت دائم حمله می‌کنیم، ۵ خطا می‌شویم و دیگر نمی‌توانیم به تیم حریف فشار بیاوریم چرا که داوران سوت ها را به سود تیمی که عقب است، می‌زنند. این اتفاقات باعث می‌شود تیم حریف به بازی برگردد و حتی بازی را ببرد. این مدیریت بازی اتفاق بسیار بدی در فوتسال ماست. داور می‌گوید می‌خواهیم سر و صدا های حریف را بخوابانیم.

 

مرتضایی تصریح کرد: متاسفانه این اتفاقات باعث می‌شود برخی از بازیکنان که بازی آن‌ها با نگرفتن خطا توسط داوران بزرگ می‌شود، به تیم ملی راه پیدا می‌کنند و وقتی با آن‌ها به جام جهانی می‌رویم، این موضوع نمایان می‌شود.   

 

وی بیان کرد: ۲ سال است که تماشاگران در سالن حضور ندارند، برای چه داوران مدیریت می‌کنند؟ در گذشته می‌گفتند که ۲ هزار تماشاگر در سالن حضور دارد و شاید وارد زمین شوند اما حالا که نیستند، چرا بازی‌ها مدیریت می‌شوند؟ متاسفانه برخی دوستان از حرف‌های من بد برداشت کردند. موضوع من نه بازیکنان هستند و نه داوران. مشکل من محتوای داوری در فوتسال کشورمان است. مدیریت و مماشات باید از بین برود. همه خطاها یکی هستند اما متاسفانه در ایران تعاریف مختلفی دارد. 

 

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرا مشهد گفت: با همه داوران رفیق هستم و قبل از بازی‌ها که صحبت می‌کنیم، خودشان می‌گویند که این مدیریت وجود دارد. داور خوب خیلی داریم. چند داور که خداحافظی کردند، به نظرم زود بود و باید می‌ماندند تا داوران جوان‌تر از آن‌ها تجربه کسب کنند. باید در داوری شهامت وجود داشته باشد. وقتی بازیکنی خطا می‌کند، داور نباید به ملی‌پوش بودن، تیم او یا ضعیف بودنش نگاه کند. خطا، خطا است. 

 

مرتضایی عنوان کرد: نمی‌خواهم مقایسه کنم اما همیشه می‌گویم که تیم دورتموند با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر به عنوان یک تیم متوسط خود را در اروپا بالا کشید و در نهایت قهرمان آلمان شد اما به طور قطع می‌توانم بگویم که در ایران اصلا همچین اتفاقی نمی‌افتد. بیش از حد هم صحبت کنیم می‌گویند که پُر رو شدید. همه با رفتارشان کاری می‌کنند که به ما بفهمانند، تیم معمولی هستیم. به طور مثال وقتی فلان تیم را می‌بریم به ما می‌گویند فکر کردید چه خبر شده است.

وی ادامه داد: اگر داوری‌ها عادلانه باشد، تیم‌ها می‌توانند سرشان را بالا بیاورند. تیم ما دو بازی مهم خود مقابل مس سونگون و کراپ الوند را به همین دلیل از دست داد. در دیدار با کراپ داور با بازیکن ما در حال صحبت بود اما بازیکن کراپ دروازه ما را باز کرد. هر چه به داور گفتیم که این گل ایراد داشته، او گوش نکرد و به کار خود ادامه داد. یا در دیدار برابر مس زمانی که یک دقیقه و ۱۲ ثانیه به پایان بازی مانده بود، صمیمی خارج از قوس با دست توپ را دفع کرد اما داور نه تنها کارت به او نداد، بلکه دستور به ادامه بازی داد. ما چگونه زورمان به این تیم‌ها برسد؟    

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.