کد خبر : 209102
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 10:42
-

Fut5al بررسی کرد:

کارشناسی دو صحنه بحث برانگیز دیدار مس سونگون – گیتی‌پسند اصفهان از سوی پنج کارشناس داوری

کارشناسی دو صحنه بحث برانگیز دیدار مس سونگون – گیتی‌پسند اصفهان از سوی پنج کارشناس داوری

دو صحنه بحث برانگیز دیدار مس سونگون – گیتی‌پسند اصفهان از سوی پنج کارشناس داوری مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در پایان نیمه اول دیدار تیم‌های مس سونگون ورزقان و گیتی‌پسند اصفهان، داور خطای ششمی برای گیتی‌پسند گرفت که منجر به پنالتی نقطه دوم شد که این ضربه را علیرضا صمیمی دروازه‌بان مسی‌ها در بار اول مهار کرد اما مهرابی افشار این پنالتی را تکرار داد و در نهایت گل شد.

خبرنگار Fut5al در گفتگویی با داوران پیشکسوت فوتسال نظرات کارشناسی آنها در خصوص این دو صحنه که سوژه اول دیدار الکلاسیکوی فوتسال ایران بوده را جویا شده است که در ذیل می خوانید:

 

*علیرضا عبدالغنی (داور پیشکسوت)

اعلام صحنه خطا: سرعت دویدن مهاجم و مدافع زیاد بود و زمانی که مهاجم پای راست خود را به عقب برد و قصد ضربه به توپ داشت در یک لحظه کاهش سرعت داشت و مدافع یک گام به او نزدیک شد. پای راست مهاجم خیلی به عقب برده شد و کفش پای راست مهاجم به بالای زانوی راست یا داخل ران مدافع تعقیب‌کننده برخورد کرد و به دلیل عدم ارتکاب حرکتی برای اقدام به خطا، ادامه بازی بهتر بود.

تکرار پنالتی: فاصله ها رعایت شده و در تکرار ضربه پنالتی داوران اشتباه کردند.

 

*علیرضا سهرابی (داور پیشکسوت)

اعلام صحنه خطا: تشخیص برخورد از زاویه فیلمبرداری شده بسیار سخت است ولی گویا تماسی هست که باعث می شود پا به جای توپ به زمین برخورد کند. بنابر این به نظر اعلام خطا درست است.

تکرار پنالتی: از زوایای دوربین گرفتن خطای فاصله دروازه‌بان سختگیرانه به نظر می‌آید اما به نظر من هیچ لزومی برای تکرار ضربه پنالتی نبود.

 

*پژمان رضایی (داور پیشکسوت)

اعلام صحنه خطا: صحنه شفاف است. من هیچ برخوردی میان پای مهاجم و مدافع تعقیب کننده حتی در صحنه آهسته نمی‌بینم که بخواهد خطا باشد و یا حداقل اقدامی از سوی مدافع شاهد نیستم که مثلا پشت پا بزند یا هر اقدامی که مصداق خطا باشد، بنابراین اعلام خطا کاملا اشتباه بود.

تکرار پنالتی: من به جهت دست داور که نگاه می کنم، ایشان خطای عدم رعایت فاصله پنج متر را از دروازه‌بان گرفته است که بازبینی تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که محل خطا جلوتر از محل معمول پنالتی دوم است بنابراین فاصله‌ قدری از سوی دروازه بان رعایت نشده است و تکرار ضربه پنالتی صحیح بوده است ولیکن اعلام خطای منجر به این پنالتی اشتباه است.

 

*احمد نقی‌زاده (داور پیشکسوت)

اعلام صحنه خطا: هیچ خطایی صورت نمی‌گیرد و خود مهاجم تعادلش را از دست می‌دهد و سر می‌خورد و داور به اشتباه اعلام پنالتی دوم می‌کند.

تکرار پنالتی: دروازه‌بان فاصله را در حد میلیمتری رد می‌کند و با اینکه سخت گیرانه است اما داور تکرار داد که قانونا صحیح است.

 

*محمود نصیرلو (داور پیشکسوت)

اعلام صحنه خطا: متاسفانه داور اشتباه می‌کند و برخوردی میان مهاجم و مدافع تعقیب‌کننده نیست که دلیلی بر اعلام خطا باشد فلذا اعلام خطا اشتباه بود.

تکرار پنالتی: تماشای مسافت طی شده از سوی علیرضا صمیمی دروازه‌بان مس کاملا قانونی است پنالتی صحیح زده شد و صمیمی حتی همان اول می توانست در جلوترین محدوده قانونی بیایستد. تکرار پنالتی اشتباه بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

باشگاه فاسد گیتی پسند سالهاست با ارتباط های مشکوک،علنی و مخفی دست به هر کثافت کاری در لیگ فوتسال زده.
طی ۱۱ سال فقط دوبار اونهم با حرف و حدیث مقام اوردن و فقط ابروی مردم و شهرشون رو بردن خود مردم اصفهان هم دل خوشی ازشون ندارن.در اکثر بازیها از داوری و حاشیه سازی نفع بردن اما از زمین و زمان طلب کارن.
اینها همونهایی هستن که پول مردم اصفهان رو خوردن و یه ابم روش.
ایشالا ریشه کن میشن.حق مس رو تو روز روشن خوردن

مهرداد شنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

مدیران و مسئولان باشگاه گیتی پسند برای کسب نتیجه و رسیدن به قهرمانی هر نوع خفت و کار غیر اخلاقی را مجاز می دانند و متاسفانه همین امر باعث شده حتی در خود اصفهان این تیم طرفدار نداشته باشد.
لازم است که باشگاه گیتی پسند یک بار هم که شده از انجام کارهای غیراخلاقی و خریدن این و آن دست بردارد و مردانه در زمین بازی نتیجه بگیرد