کد خبر : 209347
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 12:06
-

شهرآورد بدون تماشاگر مشهد ، شهرآورد حسرت‌ها

شهرآورد بدون تماشاگر مشهد ، شهرآورد حسرت‌ها

در حساس‌ترین جدال هفته، نمایندگان فوتسال خراسان، شهرآورد مشهد را برگزار خواهند کرد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سوت آغاز جدال‌های هفته دهم لیگ برتر فوتسال امروز و از ساعت‌۱۶ به‌طور‌هم‌زمان در ۷‌شهر ایران به صدا در‌می‌آید و در حساس‌ترین جدال هفته، نمایندگان فوتسال خراسان، شهرآورد مشهد را برگزار خواهند کرد؛ جدالی میان فرش‌آرا و چیپس‌کامل که یادآور شهرآورد‌های جذاب سال‌های نه‌چندان دور فوتسال مشهد در سطح لیگ برتر است.

شاگردان مجید مرتضایی و محسن چنگی در‌حالی امروز در سالن شهید بهشتی به‌مصاف یکدیگر می‌روند که این اولین‌بار بعد از ۶‌سال است که دوباره مشهد شاهد حضور ۲ تیم در لیگ برتر و برگزاری شهرآورد خواهد بود؛ شهرآوردی که البته به‌سبب محدودیت‌های کرونایی بدون تماشاگر برگزار می‌شود و شاید همین حسرت بزرگی بر دل فوتسال‌دوستان مشهدی باشد که هر هفته شاهد حضور کم‌و بیش هواداران در سالن‌های ورزشی سایر شهر‌ها هستند، اما هنوز با این علامت‌سؤال بزرگ رو‌به رو هستند که چرا بازی‌های مشهد بدون تماشاچی برگزار می‌شود؟!

جنگ هم‌پله‌ها در ایستگاه دهم

تیم‌های فوتسال فرش‌آرا و چیپس کامل مشهد درحالی امروز به‌مصاف هم می‌روند که در جدول هم‌امتیاز هستند. فرش‌آرا با انجام ۹ بازی و ۱۱‌امتیاز در پله ششم ایستاده و همتای مشهدی هم با همین امتیاز و البته یک بازی کمتر در جایگاه هفتم قرار دارد؛ مسئله‌ای که بر حساسیت‌ها و جذابیت‌های جدال امروز افزوده است. شاگردان مرتضایی که ۱۰‌سال است در لیگ برتر فوتسال حاضرند، به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند قافیه را هم در بازی و هم در جدول به تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده همشهری ببازند. از طرفی چیپسی‌ها هم در چند هفته اخیر با ۲ پیروزی و یک تساوی ارزشمندتر از برد، وضعیت خوبی را تجربه کرده‌اند.

رفقای قدیمی، رقبای جدید

حضور ده‌ساله فرش‌آرا در لیگ برتر و رفت‌و‌آمد بازیکنان مشهدی به این تیم و از این تیم، سبب شده است تا امروز شمار زیادی از بازیکنان قدیمی فرش در ترکیب تیم همشهری چیپس‌کامل به میدان بروند. محمد عیدی، محمدرضا نیک‌فرجام، ناصر حاجی، امیرحسین داودی، محسن باغشنی، محمد پیکان، علی مرتضایی، بازیکنان فرشی چیپس‌کامل هستند که امروز قرار است مقابل تیم سابقشان به میدان بروند. جالب‌تر آنکه هر ۳ دروازه‌بان چیپس‌کامل، محمدجواد اکبرزاده، عادل برجسته و حامد ثنایی هم سابقه حضور در فرش‌آرا را دارند، مسئله‌ای که می‌تواند بر جذابیت‌های تقابل این ۲ تیم بیفزاید.

دربی‌خوانی در آستانه دربی‌۱۴۰۰

آخرین باری که ۲ تیم مشهدی در لیگ برتر فوتسال، یک شهرآور‌د تمام‌عیار را برگزار کرده بودند، برمی‌گردد به سال‌۹۴؛ زمانی که فرش‌آرا در لیگ برتر فوتسال، حضور تیم همشهری فردوسی را می‌دید. فردوسی در سال‌های‌۹۳‌و‌۹۴ در لیگ برتر فوتسال کنار فرش‌آرا ۲ نماینده استان بودند که ۴ شهرآورد جذاب را در آن سال‌ها پیشکش هواداران فوتسال مشهد کردند.

دربی‌هایی که در آن ۲ بار فرش به پیروزی رسید و ۲ بار هم فردوسی طعم برد را چشید. سال‌۹۳ و در اولین سال حضور فردوسی در لیگ برتر این تیم توانست رفت‌و‌برگشت حریف قدیمی‌تر مشهدی را با نتایج ۵‌بر‌۳ و ۲‌بر‌۱ از پیش‌رو بردارد؛ اما سال دوم این فرش‌آرا بود که انتقام سختی از تیم همشهری گرفت و به‌ترتیب با نتایج ۴‌بر‌۱ و ۳‌بر‌۲ فردوسی را مغلوب کرد. دیدار‌های جذابی که آن‌روز‌ها با حضور تماشاگران در سالن شهید بهشتی و کارگران مشهد، هیجان را به فوتسال شهر آورده بود.

بازماندگان آخرین شهرآورد شهر

امروز در‌حالی فرش‌آرا و چیپس‌کامل در شهرآورد فوتسال مشهد به‌مصاف هم می‌روند که از آخرین شهرآورد فوتسال شهر میان فرش‌آرا و فردوسی چند بازیکن هنوز در این ۲ تیم مشهدی هستند. محسن باغشنی، بازیکن امروز چیپس کامل، در آخرین شهرآورد فوتسال مشهد در لیگ برتر برای فرش‌آرا بازی می‌کرد. همچنین سعید سروری، اکبر کاظمی و علی رحیمی بازیکنان امروز فرش هستند که آن‌موقع هم برای تیم زرد‌و‌آبی‌پوش شهر مشهد به میدان می‌رفتند. مصطفی طیبی و معین افشار هم از بازماندگان شهرآورد ۶ سال قبل هستند که هردو مصدوم هستند و قطعا نمی‌توانند امروز به زمین بروند.

شهرآورد بدون تماشاگر، شهرآورد حسرت‌ها

با گذشت نزدیک به یک سال‌و‌اندی از فراگیری ویروس کرونا و درحالی‌که این‌روز‌ها رفته‌رفته اوضاع کرونایی کشور بهبود پیدا می‌کند، هنوز تماشاچیان از حضور در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی محروم‌اند؛ البته محرومیتی که به نظر برای برخی شهر‌ها برداشته شده و برخی دیگر هنوز ملزم به رعایت آن هستند. باز این حضور در رشته‌های مختلف ورزشی هم سلیقه‌ای است و نظارت درستی بر آن وجود ندارد. حتی در لیگ برتر فوتبال هم که بازی در فضای باز برگزار می‌شود، بازهم شاهد حضور تماشاگران نیستیم. تصمیمات ضد‌و‌نقیضی که این ذهنیت را به وجود می‌آورد که گویا تبعیض‌های خاصی در رشته‌های مختلف ورزشی و تصمیم مسئولان وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.