کد خبر : 209608
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 13:08
-

نوبت رسیدگی به وضعیت تیم ملی فوتسال و کمیته جنجالی می‌رسد؟

نوبت رسیدگی به وضعیت تیم ملی فوتسال و کمیته جنجالی می‌رسد؟

تمرکز فدراسیون فوتبال در دو ماه گذشته روی بازی‌های تیم ملی فوتبال بود و حالا انتظار می‌رود رسیدگی به شرایط کمیته فوتسال و تیم ملی فوتسال در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بیش از ۵۰ روز از حذف تیم ملی فوتسال ایران از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال در کشور لیتوانی می‌گذرد ولی هنوز به صورت قطعی مشخص نیست سرمربی تیم ملی چه کسی خواهد بود تا آماده سازی ایران را برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا استارت بزند.

فدراسیون فوتبال از آن زمان درگیر بازی‌های تیم ملی فوتبال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی بود. تیم ملی فوتبال ابتدا روز ۱۵ مهر با امارات و سپس ۲۰ مهر با کره جنوبی بازی کرد. این تیم سپس روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان به مصاف لبنان و سوریه رفت و با کسب دو پیروزی، تا حد زیادی خیال فدراسیون را بابت صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راحت کرد.

انتظار می‌رفت بعد از بازی با کره جنوبی، فدراسیون فوتبال تکلیف تیم ملی فوتسال و کمیته فوتسال را مشخص کند که استارت این موضوع هم با اقدامات حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال خورد. کامرانی فر علاوه بر گرفتن رزومه چند مربی، جلسه‌ای را با حضور اعضای کمیته فوتسال و سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی برگزار و گزارشی از عملکرد این تیم را دریافت کرد. با این حال ارائه نظر نهایی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی به شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال محول شد.

این در حالی است که علاوه بر تیم ملی فوتسال، کمیته فوتسال هم بدون رئیس است. از استعفای مهرداد سراجی رئیس سابق این کمیته بیش از ۸۵ روز گذشته است و فدراسیون هنوز جانشین سراجی را تعیین نکرده. این موضوع البته بی ارتباط با نیمکت تیم ملی نیست. بعضی از کارشناسان فوتسال اعتقاد دارند فدراسیون فوتبال ابتدا سرمربی تیم ملی را تعیین می‌کند و بر اساس اینکه در نهایت چه کسی هدایت ایران را بر عهده می‌گیرد، رئیس کمیته فوتسال تعیین می‌شود.

استعفای سراجی از کمیته فوتسال در پی اختلافاتش با عزیزی خادم صورت گرفت و باعث شد تیم ملی قبل از سفر به لیتوانی و حضور در جام جهانی، شرایط سخت و پیچیده ای را تجربه کند. این در حالی است که اتاق سراجی خالی نمانده و احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون، در کمیته فوتسال مستقر شده است!

ناظم الشریعه با وجود اینکه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برابر قزاقستان شکست خورد و با این تیم حذف شد، گزینه مورد تایید اعضای کمیته فوتسال است اما همانطور که گفته شد، تصمیم نهایی در گرو نظر عزیزی خادم است. در این میان شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه رئیس فدراسیون فوتبال به حضور یک گزینه دیگر روی نیمکت ایران فکر می‌کند و باید دید در نهایت چه اتفاقی می‌افتد.

تعیین تکلیف فوتسال از آنجا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که فدراسیون فوتبال چند ماه پیش از شروع جام جهانی، برگزاری بازی دوستان با ایتالیا در اواخر ماه آذر را تایید کرد و برای انتخاب بازیکنان و صدور روادید فرصت چندانی در پیش نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.