کد خبر : 209664
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 8:03
-

تا زمانی که وضعیت باشگاه‌ها درست نشود نمی‌توان به شرایط فوتسال سر و سامان داد

صالح:تیم ملی فوتسال در جام جهانی بزرگ‌تر نداشت / باید ببنیم ناظم الشریعه ، چه اثراتی برای آینده ما گذاشته است

صالح:تیم ملی فوتسال در جام جهانی بزرگ‌تر نداشت / باید ببنیم ناظم الشریعه ، چه اثراتی برای آینده ما گذاشته است

ناصر صالح مدرس و کارشناس فوتسال کشورمان درباره آخرین وضعیت لیگ برتر و تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ناصر صالح مدرس و کارشناس فوتسال کشورمان درباره رقابت‌های این فصل لیگ برتر اظهار داشت: شرایط لیگ ما به خاطر مسائل اقتصادی خوب نیست. اصولا مربی وقتی می‌خواهد کارش را در یک تیمی آغاز کند نیاز به یک سری سخت افزار، نزم افزار و بازیکن دارد تا بتواند به موفقیت برسد. در حال حاضر در لیگ برتر ما به غیر از مس سونگون، گیتی پسند اصفهان، کراپ الوند قزوین، سن ایچ ساوه، فرش آرای مشهد و مقاومت البرز بقیه تیم‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند. مثلا شهروند ساری و ملی حفاری اهواز که زمانی در لیگ برتر فوتسال صاحب عنوان بودند، اما این روز‌ها اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارند. به همین دلیل تا زمانی که وضعیت باشگاه‌ها درست نشود نمی‌توان به شرایط فوتسال سر و سامان داد.

فوتسال ایران تا ۶ سال آینده نابود خواهد شد

پیشکسوت فوتسال کشورمان ادامه داد: فدراسیون فوتبال باید نگاه ویژه تری به فوتسال داشته باشد. با این شرایطی که وجود دارد فوتسال ایران تا ۶ سال آینده نابود خواهد شد، زیرا فدراسیون فوتبال اهمیت چندانی به فوتسال نمی‌دهد. هنوز وضعیت رئیس کمیته فوتسال مشخص نیست و از آن طرف شرایط سرمربی تیم ملی هم برای آینده معلوم نیست. به دنبال همین موضوع باشگاه‌های لیگ برتری هم قطعا در آینده ضرر خواهند دید. به نظر من فدراسیون فوتبال باید از کارشناسان با دانش فوتسال دعوت کند تا برای بهبود بخشیدن به این رشته کمک بخواهد.

رقابت‌های لیگ از نظر فنی خوب نیست

صالح گفت: اینکه عزیزی خادم بخواهد به تنهایی درباره فوتسال نتیجه بگیرد، قطعا به جایی نخواهیم رسید. همچنین باشگاه‌های لیگ برتری هم چنین وضعی دارند و فقط در حال تیمداری کردن هستند. به غیر از آن ۶ باشگاهی که نام بردم، سایر باشگاه‌ها از وضعی که در آن قرار دارند اصلا راضی نیستند. به هر حال بازیکن برای گذراندن زندگی خود نیاز به پول دارد، اما مدیران به دلیل شرایط سخت مالی که وجود دارد نمی‌توانند خواسته‌های آن‌ها را برطرف کنند. در هر صورت رقابت‌های لیگ از نظر فنی چندان خوب نیست و همین موضوع را می‌توان در عملکرد تیم ملی مشاهده کرد.

فدراسیون فوتبال باید نگاه خود را نسبت به فوتسال تغییر دهد

مدرس و کارشناس فوتسال کشورمان با بیان اینکه اگر باشگاه‌ها سال گذشته خوب کار می‌کردند قطعا در جام جهانی موفق بودیم گفت: قبل از مسابقات جام جهانی ناظم الشریعه اذعان کرد که لیگ برتر ما از نظر فنی شرایط خوبی ندارد. دلیل این موضوع هم این است که باشگاه‌های ما به خاطر مشکلات مالی که دارند نمی‌توانند خوب تمرین کنند. بازیکنی که با مشکل مالی رو به رو باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارد. در هر صورت همان طور که گفتم تا زمانی که فدراسیون فوتبال نگاه خود را به فوتسال تغییر ندهد، وضع همین طور خواهد بود.

فدراسیون فوتبال ساختار درستی ندارد

صالح درباره صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال که اعلام کردند بعد از بازی تیم ملی فوتبال با سوریه وضعیت کمیته فوتسال مشخص خواهد شد بیان داشت: این برای فوستال ما خیلی بد است که باید متنظر باشد ابتدا ببینیم نتیجه بازی تیم ملی فوتبال چه می‌شود و بعد از آن درباره رئیس کمیته فوتسال تصمیم گرفته شود. اگر یک سازمانی برنامه ریزی مناسبی داشته باشد هیچ موقع چینین حرفی را نمی‌زند. اگر فدراسیون ساختار درستی داشت فوتسالی‌ها به وضعیت رئیس کمیته می‌رسیدند و فوتبال هم در جای خود به فکر نتیجه بازی با سوریه بود. پس می‌توان گفت در فدراسیون فوتبال فقط یک نفر تصمیم می‌گیرد که این برای ما خیلی بد است. در گذشته مهدی تاج این کار‌ها را انجام می‌داد و الان عزیزی خادم به جای او فعالیت می‌کند.

 

وقتی کی روش از تیم ملی فوتبال رفت، ۳ اثر مهم به جای گذاشت

کارشناس فوتسال کشورمان درباره اینکه آیا با تغییر کادر فنی تیم ملی موافق هستید یا خیر گفت: اگر قرار است کادر فنی تیم ملی تغییر کند باید مسئولان جلسه‌ای برگزار کنند و در آنجا عملکرد ۱۰ ساله‌ای که ناظم الشریعه در تیم ملی داشت را مورد ارزیابی قرار دهند. باید ببنیم در این مدتی که ناظم الشریعه به عنوان سرمربی در تیم ملی فوتسال فعالیت می‌کرد باید بینیم چه اثراتی برای فوتسال آینده گذاشته است. زمانی که کی روش از تیم ملی فوتبال جدا شد، ۳ اثر بسیار مثبت در تیم ملی گذاشت. اول اینکه بازیکن سالاری را از تیم ملی حذف کرد. دوم جوان گرایی بود که در تیم ملی به وجود آورد و ثمره آن را الان در تیم ملی می‌بینیم. سوم هم اینکه ساختار دفاعی ما را خیلی خوب درست کرد. تمام این ۳ فاکتور اثری بود که کی روش در فوتبال ایران گذاشت. حالا باید ببنیم ناظم الشریعه در این ۱۰ سالی که در تیم ملی فوتسال حضور دارد چه اثراتی برای آینده ما گذاشته است.

 

نباید با اسم مربیان جوان سرمایه‌های خود را بسوزانیم

پیشکسوت فوتسال کشورمان ادامه داد: من نمی‌خواهم راجع به تغییر سرمربی تیم ملی صحبتی انجام دهم، اما می‌گویم که باید به مربیان جوان انگیزه داد تا بتوانند خودی نشان دهند. افرادی، چون جواد اصغری مقدم، فرهاد کشاورز، محسن حسن زاده و محمد کشاورز جزء مربیان جوانی هستند که نتایج بسیار خوبی در لیگ کمسب کرده اند. همین محمد کشاورز که در گیتی پسند حضور دارد با ۱۰ ملی پوش موفق شده نتایج خوبی کسب کند. او اگر می‌خواهد در آینده به مشکل بر نخورد باید آهسته آهسته به تیم ملی نزدیک شود. ما نباید با اسم، مربیان جوان خودمان را بسوزانیم. این چند مربی که نام بردم جزء سرمایه‌های فوتسال هستند. مگر علی صانعی در مسابقات آسیایی و المپیک حضور نداشت، ما با او چه کردیم؟ با او کاری کردند که برای مدتی از فوتسال فرار کرد.

تیم ملی فوتسال در جام جهانی بزرگ‌تر نداشت

صالح تصریح کرد: به اعقاد من مربیان جوانی که می‌خواهند در تیم ملی حضور پیدا کنند باید قدم به قدم جلو آمده و از تجربیات پیشکسوتان این رشته استفاده کنند. تیم ملی ما در مسابقات جام جهانی بزرگ تری به نام مدیر فنی نداشت و الان هم وجود مدیر فنی برای تیم ملی نیاز است. به هر حال ما اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید از پیشکسوتان در تیم ملی فوتسال استفاده کرده تا آن‌ها هم تجربیات خود را در اختیار مربیان جوانان بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام یکشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۴۰

ناظم الشریعه اتفاقا آثار زیادى از خودش بجا گذاشته
١- مهترین اثر بازیکن سالارى در بالاترین حد خودش بصورتى که خودش هم از بازیکنان اجازه میگیرد که چکار کند؟!!
٢- پیر کردن تیم ملى به مرور زمان
٣- نابود کردن تدریجى جوانان لیگ برتر با بى توجهى بِه آنها
۴- برگشت به عقب با دعوت از بازیکنان ٣٧ ساله در تیم ملى
۵- از بین بردن انگیزه دروازبان ها با دعوت از ٢ نفر خاص در ۵ سال گذشته
۶- از بین بردن شخصیت تیم ملى با رفت و آمد کادر فنى به باشگاه ها و برگشتن دوباره بِه تیم ملى مانند هاشم زاده
٧- سکوت در برابر تمام کمبود ها و چسبیدم بِه تیم ملى
٨- فرستادن بازیکن و مربى بِه باشگاه ها !!!
و اثرات مخرب دیگرى که در صورت ادامه حضور بیشتر نمایان خواهد شد و از همه بدتر دروغ بزرگ بنام جوانگرایى !!!