کد خبر : 210966
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 12:39
-

مرتضایی:بودجه فرش‌آرا با افزایش قیمت بازیکنان بالا نمی‌رود/مدیریت حفظ بازیکنان در فرش‌آرا اهمیت دارد/فرش‌آرا باید در نیم‌فصل تقویت شود

مرتضایی:بودجه فرش‌آرا با افزایش قیمت بازیکنان بالا نمی‌رود/مدیریت حفظ بازیکنان در فرش‌آرا اهمیت دارد/فرش‌آرا باید در نیم‌فصل تقویت شود

سرمربی فرش‌آرای مشهد گفت: در دو فصل گذشته ۱۳ بازیکن از دست داده‌ایم و با توجه به بودجه ثابت باشگاه توانایی جذب بازیکنان تراز اول را نداریم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، مجید مرتضایی در خصوص شکست سنگین تیمش مقابل فردوس قم در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: در این دیدار دست ما خالی بود. اکبر کاظمی، معین افشار، احمدرضا حسن‌پور و مصطفی طیبی ۴ مهره اصلی فرش‌آرا مصدوم بودند. از امیرحسین داوودی نیز به دلیل شکستگی ابرو در بازی با مقاومت، نتوانستیم به طور کامل استفاده کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از بازیکنان امید تیم نیز نخستین بازی خارج از استان خود را تجربه می‌کرد که از او هم نتوانستیم استفاده کنیم. چند بازی است که نیمه‌های دوم را از دست می‌دهیم. با توجه به تاکتیک و استراتژی فرش‌آرا در نیمه‌های دوم به لحاظ بدنی کم می‌آوریم. در نیم فصل دوم قطعا باید به فکر تقویت تیم باشیم.

سرمربی فرش‌آرای مشهد ادامه داد: در استفاده از تاکتیک‌ها و برنامه‌های خود دچار مشکل شده‌ایم. با اختلاف ۴ گل از حریف عقب افتادیم و باید پاورپلی می‌کردیم، اما چهار بازیکنی که در پاورپلی به تیم ما کمک می‌کردند مصدوم بودند. این بازیکنان حداقل یک ماه برای پاورپلی تمرین کرده بودند، اما در این بازی نتوانستیم از حضور آنان استفاده کنیم. با یک ترکیب جدید پاورپلی کردیم که هیچ تاثیری نداشت.

مرتضایی در پاسخ به این سوال که آیا تیمش مشکل گل‌زنی دارد، خاطرنشان کرد: فرش‌آرا مشکل گل زنی ندارد. با یک سری بازیکن کم تجربه در لیگ بازی می‌کنیم. نمی‌توانیم از این بازیکنان همانند کسانی که ۱۰ سال است در لیگ بازی می‌کنند، توقع داشته باشیم که تمام موقعیت‌های خود را تبدیل به گل کنند. اکبر کاظمی آقای گل فرش‌آرا بوده، اما او را تا پایان فصل در اختیار نداریم.

وی تصریح کرد: اگر به روند فرش‌آرا دقت داشته باشید هرچه به انتهای فصل نزدیک می‌شویم نتیجه‌گیری تیم هم ضعیف‌تر شده است. از هفته چهارم تا نهم وقتی تمام بازیکنان در اختیار تیم قرار داشتند، نتیجه گرفته‌ایم و در همان دوره امتیاز جمع کرده‌ایم. نبود بازیکن قطعا در روند فرش‌آرا تاثیر منفی داشته است. به عنوان سهمیه فیفا فقط یک بازیکن می‌توانستیم اضافه کنیم که در هفته گذشته اضافه شده، اما برای هماهنگی با تیم به زمان نیاز دارد.

سرمربی فرش‌آرای مشهد در خصوص تقویت تیمش در نیم‌فصل بیان کرد: چند بازیکن را مد نظر داریم و صحبت‌های اولیه هم انجام شده است، اما جذب بازیکن برای باشگاه کمی سخت است. باید بیشتر بررسی کنیم که آیا با توجه به بودجه باشگاه می‌توان در نیم فصل بازیکن جدیدی جذب کرد یا خیر.

مرتضایی تاکید کرد: فرش‌آرا به یک بازیکن راس نیاز دارد. بازیکنی نداریم که در راس خط حمله بتوانیم از آن استفاده کنیم. بازیکنان کنونی در حال حاضر از تمام وجود خود مایه می‌گذراند. اگر در نیم فصل ترمیم شویم همان فرش‌آرای همیشگی خواهیم‌بود. بازی‌های مس، کراپ و سن‌ایچ را با اختلاف یک گل واگذار کرده‌ایم، در حالی که می‌توانستیم پیروز میدان باشیم.

بودجه فرش‌آرا با افزایش قیمت بازیکنان بالا نمی‌رود

وی در خصوص افزایش بودجه فرش‌آرا در راستای افزایش قیمت بازیکنان گفت: بودجه باشگاه همراه با افزایش قیمت بازیکنان بالا نمی‌رود. حالتی که برای باشگاه فولاد زرند کرمان رخ داده برعکس فرش‌آرا بوده است. تیم فولاد با هزینه زیادی وارد لیگ شد و در بازی‌های نخست نتیجه نگرفت، اما با تبلیغات و جذب بازیکنان گران‌قیمت، ریسک اشتباهات خود را با بازیکنان جدید به حداقل رساند. با وجود از دست دادن امتیازات زیاد در ابتدای فصل ایجاد، در حال حاضر از میانه جدول هم عبور کرده و شرایط خوبی دارد. این موضوع به دلیل حمایت باشگاه از سرمربی تیم و تزریق پول به آن باشگاه بوده است.

سرمربی فرش‌آرای مشهد یادآور شد: بودجه فرش‌آرا مشخص است. با هزینه‌ای که تیم‌های جدید لیگ برتری کرده‌اند، قیمت مربیان و بازیکنان لیگ برتر حداقل ۲ برابر شده است. با این شرایط جذب بازیکن برای باشگاهی مانند فرش‌آرا که بودجه مشخصی دارد کمی سخت است. حتی تیم‌هایی که از فرش‌آرا هم پایین‌تر هستند، از بازیکنان ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی استفاده می‌کنند که این اعداد و ارقام با بودجه فرش‌آرا جور در نمی‌آید.

مرتضایی عنوان کرد: نمی‌توانیم بازیکنان تراز اول جذب کنیم. فرش‌آرا مشکل مالی ندارد و نخواهد داشت. فرش‌آرا هیچ بدهی به بازیکنان و مربیان ندارد، اما مشکل ثبات بودجه فرش‌آرا این است که نمی‌توانیم با تیم‌هایی که بیشتر از ما هزینه می‌کنند رقابت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بودجه ثابت فرش‌آرا، آیا تیمش می‌تواند نتایج فصول گذشته را تکرار کند، افزود: به عنوان مربی فقط یک سری از فاکتورها در اختیارم است. فوتسال بیشتر از فوتبال به بازیکن وابسته است. در فوتبال شاید ضعف یک بازیکن خیلی به چشم نیاید و سایر بازیکنان ضعف هم‌تیمی خود را پوشش دهند، اما در فوتسال ضعف یک بازیکن را نمی‌توان پوشش داد.

سرمربی فرش‌آرای مشهد اضافه کرد: فرش‌آرا در این فصل ۶  بازیکن اصلی خود را از دست داده و اگر بخواهد همان بازیکنان را مجددا جذب کند، باید حداقل ۲ تا ۳ برابر فصل گذشته به همان بازیکنان پرداخت کند. در چند سال گذشته فوتسال تقریبا راکد شده بود و اقبال به فوتسال کمتر بود و هزینه دستمزد مربیان و بازیکنان ثابت بود، اما در این فصل دو تیم تازه وارد لیگ برتر که به ارگان‌های دولتی وابسته هستند، هزینه می‌کنند.

مرتضایی گفت: مربیان تا حدی در جریان بازی تاثیرگذارند، اما از یک جایی کیفیت بازیکن است که نتیجه را رقم می‌زند. اگر حتی سه بازیکن از چهار بازیکن مصدوم کنونی تیمم غایب نبودند، قطعا فرش‌آرا در حال حاضر جزو ۵ تیم بالای جدول بود.

مدیریت حفظ بازیکنان در فرش‌آرا اهمیت دارد

وی در خصوص فرایند عقد قرارداد بازیکنان و حفظ بازیکنانی که در فرش‌آرا رشد می‌کنند، اظهار کرد: فرش‌آرا در دو فصل گذشته ۱۳ بازیکن از دست داده است و تقریبا تیمی جدید تشکیل شده‌است. متاسفانه باشگاه هم نمی‌تواند قراردادی سه ساله با بازیکن منعقد کند که حداقل بدانیم فلان بازیکن ۳ فصل در فرش‌آرا حضور دارد. مدیریت این موضوعات مهم در کار ما تاثیرگذار است.

سرمربی فرش‌آرای مشهد بیان کرد: فرش‌آرا در حال حاضر به غیر از بازیکنان جوان و کنونی بازیکن دیگری ندارد که از آن استفاده کند. بازیکن جایگزینی نداریم که در زمان محرومیت و مصدومیت دیگر بازیکنانم از آنان استفاده کنیم. به جرات می‌گویم که فرش‌آرا جوان‌ترین تیم لیگ را در اختیار دارد. از ۱۲ بازیکن، ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال داریم.

مرتضایی گفت: تنها دلخوشی ما این است که بازیکنان جوان در فرش‌آرا ساخته می‌شوند، اما متاسفانه به راحتی آنان را در فصول بعد از دست می‌دهیم. ۹ سال است که در لیگ به تیم قم در شهرش نباخته‌ام. در این دیدار وقتی به نیمکت نگاه کردم، بازیکنی نداشتم که بتوانم از آن استفاده کنم. گاهی اشک مربی در می‌آید که دستش بسته‌ است و نمی‌تواند کاری از پیش برد و متاسفانه با تفنگ ساچمه‌ای نمی‌توان به جنگ تفنگ‌های حرفه‌ای رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.