کد خبر : 215380
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 17:24
-

تمجید فیفا از تحول فوتسال کویت با مربی ایرانی

تمجید فیفا از تحول فوتسال کویت با مربی ایرانی

در سالیان گذشته تحول ویژه‌ای در فوتسال زنان کویت رخ داده و این مسئله مورد تمجید سازمان جهانی فوتبال قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در سالیان گذشته تحول ویژه‌ای در فوتسال زنان کویت رخ داده و این مسئله مورد تمجید سازمان جهانی فوتبال قرار گرفته است.

جدیدترین یادداشت سایت فیفا، مربوط به تغییر و تحولات در یکی از کشورهای عربی قاره آسیاست؛ پیشرفت چشم‌گیر فوتبال و به‌ویژه فوتسال زنان کویت در سالیان گذشته و برگزاری ۴ دوره رقابت‌های لیگ برتر. در فینال چهارمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان کویت که با قهرمانی الفتات همراه شد، بلیت فروشی انجام شده و بازی تماشاگر داشت و هم‌چنین تلویزیونی ملی کویت آن را به‌طور مستقیم پخش کرد.

هم این اتفاقات مثبت درباره فوتسال زنان کویت باعث شده تا سایت فیفا در گزارشی به تمجید از آن بپردازد؛ در این گزارش، انتخاب فاطمه حیات به‌عنوان اولین عضو زن هیئت رئیسه اتحادیه فوتبال کویت در سال ۲۰۱۸ را آغاز پیشرفت و تحول در این حوزه دانسته و از دیدار اعضای کمیته فوتبال زنان کویت با عصام السهیبانی مدیر توسعه فیفا با هدف اجرایی‌شدن طرحی ویژه شرح داده که در این دیدار فیفا حمایت مالی خود را برای حمایت از پیشرفت فوتبال و فوتسال زنان کویت تصویب و مبلغ ۵۰۷۴۳۴ دلار بودجه در اختیار کویتی‌ها قرار داده است!

چهار محور اصلی طرح ویژه پیشرفت کویتی‌ها (ایجاد و سازماندهی لیگ فوتسال زنان کویت برای معرفی استعداد به تیم ملی، ایجاد مرکز تمرینی فوتبال برای تیم‌های زنان، میزبانی از تورنمنت‌های بین‌المللی برای افزایش آگاهی از فوتبال و فوتسال زنان و افزایش فرصت مشارکت، ایجاد تقویم کامل، منظم و فعال برای برگزاری لیگ فوتبال و فوتسال زنان در طول یک سال) بوده است.

فیفا با ارائه توضیحاتی درباره استراتژی جهانی توسعه فوتبال زنان و اشاره به این‌که کویت یکی از سه کشورهای آزمایشی این طرح بوده، در یادداشت خود به توسعه موفقیت‌آمیز فوتسال زنان این کشور اشاره داشته است؛ هم‌چنین حضور ۱۱۰۰ تماشاگر برای مسابقه فینال لیگ فوتسال زنان یکی دیگر از محورهای یادداشت فیفا در تمجید از پیشرفت انجام شده در سالیان گذشته در فوتبال و فوتسال کویت بوده است.

بخش پایانی یادداشت فیفا درباره پیشرفت انجام شده در فوتسال و فوتبال زنان کویت به گفت‌وگو با سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال زنان کویت اختصاص داده شده است؛ شهرزاد مظفر که خود نقش کلیدی در این پیشرفت داشته در گفت‌وگو با سایت فیفا توضیحاتی را درباره اقدامات انجام شده ارائه کرد.

مظفر در این‌باره توضیح داد: «از پیشرفت بازیکنان کویت تا جذب بازیکنان لژیونر حرفه‌ای و با کیفیت، من شاهد پیشرفت‌هایی در هر دو جنبه فنی و تاکتیکی لیگ بودم؛ روز فینال مراسم باشکوهی با حضور هوادارانی که سالن را پر کرده بودند برگزار شد و اگر این مسیر را ادامه دهیم، کویت یکی از بهترین لیگ‌های زنان آسیا را خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.