کد خبر : 215604
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 11:02
-

مظفر: برایم آرزو شده در ایران نگاه‌ها مثبت شود/ کویت یکی از بهترین لیگ‌های زنان آسیا را خواهد داشت

مظفر: برایم آرزو شده در ایران نگاه‌ها مثبت شود/ کویت یکی از بهترین لیگ‌های زنان آسیا را خواهد داشت

جدیدترین یادداشت سایت فیفا، مربوط به تغییر و تحولات در یکی از کشورهای عربی قاره آسیاست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، پیشرفت چشمگیر فوتبال و به‌ویژه فوتسال زنان کویت در سالیان گذشته و برگزاری ۴ دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی و حضور ۱۱۰۰ تماشاگر برای مسابقه فینال لیگ فوتسال همه اتفاقات مثبتی بوده تا سایت فیفا در گزارشی به تمجید از آن بپردازد.

در این گزارش، انتخاب فاطمه حیات به‌عنوان اولین عضو زن هیئت‌رئیسه اتحادیه فوتبال کویت در سال ۲۰۱۸ را آغاز پیشرفت و تحول در این حوزه دانسته و باعث شده فیفا حمایت مالی خود را با تصویب اهدای مبلغ ۵۰۷۴۳۴ دلار بودجه انجام دهد! بخش پایانی یادداشت فیفا درباره این پیشرفت به گفتگو با سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال زنان کویت که نقش کلیدی در موفقیت های اخیر داشته اختصاص داده شده است.

شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان ایران ، پس از قهرمانی در آسیا ایران را ترک و با توافق مدیران فدراسیون کویت سکاندار تیم ملی زنان این کشور شد. حالا بعد از چهار سال حضور موفق، به عنوان «تحول‌آفرین» از او یاد می‌شود. شهرزاد مظفر در خصوص تمجید فیفا می‌گوید: «روز فینال مراسم باشکوهی با حضور ۱۱۰۰ هوادار برگزار شد که حتی رئیس مجلس، رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌های کویتی نیز در آن حضور داشتند. پخش مستقیم از شبکه ملی و قضاوت دو داور ایرانی عامل این شد تا مورد توجه فیفا قرار بگیرد.»

او در ادامه با اشاره به قضاوت گلاره ناظمی و زری فتحی در فینال تأکید می‌کند: «با دعوت از این دو داور باسابقه و پرافتخار ایرانی با یک تیر دو نشان زدیم. هم داوری فینال خوب انجام شد و هم الهام بخشی بود برای افرادی که در داوری کار می‌کنند. چراکه مترصد هستیم تا کلاس‌های آموزشی برای داوارن بگذاریم و سطح کیفی آنها را افزایش بدهیم. جالب است بعد از قضاوت فینال بسیاری از بازیکنان اعلام کردند در پایان بازیکنی می‌خواهند داور شوند»!

سرمربی تیم ملی کویت همچنین از پیشرفت بازیکنان کویتی می‌گوید: «لیگ کویت چهارمین دوره خود را پشت‌سر می‌گذارد و سال به سال پیشرفت آنها کاملاً مشهود است. سطح مربیان، تمرینات باشگاهی و لول بازیکنان تغییر پیدا کرده است. اوایل بازیکنان تمرینات را جدی نمی‌گرفتند ولی در این مدت می‌توان به پیشرفت آنها در دو جنبه فیزیکی و تاکتیکی اشاره کرد.

خارجی‌های سال اولی باکیفیت نبودند ولی الان سراغ تاپ لول‌ها می‌روند. از اوکراین، برزیل و ایران بازیکن جذب می‌کنند و اگر این مسیر را ادامه دهیم، کویت یکی از بهترین لیگ‌های زنان آسیا را خواهد داشت. البته همه این عوامل به حضور فاطمه حیات در رأس کمیته بانوان کویت برمی‌گردد که بسیار عالی و مستقل کار می‌کند.»

او در ادامه تأکید می‌کند: «من صادقانه باید بگویم این تصمیمات درستی است که کمیته بانوان گرفته. کویتی‌ها پول داشتند و تنها نیروی متخصص می خواستند . آنها ایده‌ها را می‌پذیرند و با تعامل و استفاده از تجارب متخصصین فوتسال را به درستی پیش می‌برند.»

سرمربی سابق تیم ملی درخصوص اینکه چرا فرشته کریمی، کاپیتان تیم ملی در تیم‌های فینالیست عضویت ندارد هم به این نکته اشاره می‌کند: «کریمی در دو سال حضورش عضو تیم‌هایی بوده که نیروهای جوان و کم‌تجربه‌ای داشت. به همین دلیل به فینال نرسید. از سویی تیم الکویت با دو بازیکن اوکراینی قرارداد دو ساله داشته و العربی و الفتات هم سراغ بازیکنان برزیلی رفته‌اند چون ارزان‌تر از ایرانی‌ها هستند وگرنه کریمی در این دو دوره بسیار خوب کار کرده است.»

هر چند شهرزاد مظفر معتقد است پاندمی کرونا همه برنامه‌ها را به هم ریخته اما روند روبه‌رشد بازیکنانش برای او راضی‌کننده است: «متأسفانه در این دو سال کرونا بسیاری از برنامه‌ها و تورنمنت‌ها را لغو کرده ولی فوتسال این کشور همانند فرزند نوپایی می‌ماند که دوست دارم روند بزرگ شدنش را بالشخصه ببینم.

در این امر هم زهرا باورساد، مربی ایرانی دروازه‌بان‌های تیم ملی و فاطمه حیات همکاری بسیار خوبی با من داشته‌اند و باید تشکر ویژه‌ای بکنم. ضمن اینکه قرار است با همراهی آموزش‌وپرورش مناطق ۶ گانه مراکز استعدادیابی را راه‌اندازی کنیم و مسابقات درون منطقه‌ای و در نهایت تیم منتخب این مراکز را در قالب یک تیم به لیگ برتر کشور بفرستیم.»

تیم ملی فوتسال کویت به ‌زودی باید در تورنمنت‌های کشورهای خلیج فارس و غرب آسیا شرکت کند. او درخصوص برنامه‌های آینده تیم ملی نیز توضیح می‌دهد: «برخی از بازیکنان ملی‌پوش مبتلا به کرونا هستند و مجبوریم اردوهای یک روزه داشته باشیم. همچنین در برنامه من هست که تیم را به اردوی اروپایی ببرم و دیدارهای دوستانه‌ای با تیم‌های باشگاهی این قاره برگزار کنیم.

اگر هم شود میزبان تیم‌هایی از آسیا و اروپا در کویت باشیم تا تیم ملی را برای شرکت در این دو تورنمنت مهم آماده کنیم. باید بگویم از زمانی که فوتسال کویت راه‌اندازی شده عربستان، امارات، بحرین و عمان نیز اقدام به راه‌اندازی تیم‌های ملی‌شان کرده‌اند. برایم عجیب است که قطری‌ها با وجود اینکه پایگاه ورزشی جهان هستند اما چرا در تشکیل تیم‌های ملی‌شان اینقدر ضعیف عمل می‌کنند!

به هر حال کار سختی در این تورنمنت‌ها داریم و پیش‌بینی خاصی درخصوص نتایج نمی‌توانم داشته باشم. مگر اینکه در طول این دو ماه بتوانم تیم ملی را به مرز آمادگی خوبی برسانم.»

تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت کافا قهرمان شد، سرمربی سابق تیم ملی درخصوص این قهرمانی و عملکرد فدراسیون برای تشکیل اردوها و انتخاب سرمربی می‌گوید: «هیچ تیمی به نفعش نیست که دو سال از فعالیت ورزشی به‌دور باشد ولی الان باید نیمه پر لیوان را دید که تیم از بلاتکلیفی نجات پیدا کرد و سرمربی برایش انتخاب شد.

گذشته را دیگر نباید دید و برای آینده راه حل پیشنهاد داد. در ایران متأسفانه به هم ضربه می‌زنند و برایم آرزو شده که نگاه‌ها مثبت شود. بهتر است فضاها را دوستانه کنیم و اینقدر به هم تهمت نزنیم چراکه دودش به چشم ورزشکاران می‌رود اما درخصوص تورنمنت کافا هم بگویم هر چند سطحش بالا نبود ولی برای شروع بسیار خوب بود و با قهرمانی اعتماد به نفس بازیکنان برگشت. سرمربی تیم ملی هم شناختش نسبت به نفرات کامل شد.»

شهرزاد مظفر امیدوار است روزی تیم ملی ایران برای برپایی اردو به کشور کویت برود: «از روز اول به این مسئله فکر کردم و فاطمه حیات نیز موافق است. تنها کرونا نگذاشت این میزبانی را زودتر ترتیب بدهیم. خیلی دوست دارم روزی با تیم ملی کویت به ایران بیایم چراکه بازی کنار بازیکنان ایران به نفع ماست. در ضمن کاملاً آمادگی این را داریم اردویی مشترک را در کویت داشته باشیم.

حتی به شهرزاد نصیری پیشنهاد دادم که به علت عدم برگزاری جام باشگاه‌های آسیا می‌توانید تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر را به اینجا اورده و با فینالیست‌های کویت مسابقه دهند که به این پیشنهاد هنوز پاسخی داده نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.