کد خبر : 215688
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 22:36
-

بیانیه انتقادی باشگاه مس سونگون در واکنش به عدم لغو دیدار با گیتی‌پسند/ پس وحدت رویه کجاست؟

بیانیه انتقادی باشگاه مس سونگون در واکنش به عدم لغو دیدار با گیتی‌پسند/ پس وحدت رویه کجاست؟

باشگاه مس سونگون ورزقان در انتقاد از عدم لغو دیدار این تیم با گیتی‌پسند بیانیه داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، باشگاه مس سونگون ورزقان در اعتراض به اصرار سازمان لیگ فوتسال و تناقضات در تصمیمات میان فوتسال و فوتبال بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«ما نیز بر این باوریم هیچ چیز بالاتر از سلامتی خانواده فوتسال نیست.» این پاسخ ما در باشگاه مس سونگون ورزقان به ابراز لطف رفیق و رقیب قدیمی‌مان باشگاه وزین و محترم گیتی‌پسند اصفهان است که مدیران فهیم آن شرایط را درک می‌کنند. با سپاس از همدلی و همراهی رقیب قدیمی و احترام به نگرانی جناب آقای عراقی‌زاده قائم‌مقام محترم این باشگاه درباره سلامتی بازیکنان تیم‌شان پس از تقابل عصر یکشنبه، نکاتی چند در این زمینه را به استحضار خانواده فوتسال ایران می‌رسانیم:

۱. باشگاه مس سونگون بلافاصله پس از نخستین نشانه‌ها از آغاز بیماری در اردوی این تیم و پس از مثبت شدن نمونه‌های پر تعداد تست‌های کادرفنی و بازیکنان، نامه‌ای به استناد آخرین دستورالعمل پزشکی برگزاری مسابقات فوتسال به همراه مستندات پزشکی در اختیار مسئولان کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال قرار داد و پس از تایید تمامی مستندات این بازی در تاریخ عصر پنجشنبه ۲۱بهمن ماه لغو شود. 

 

۲. بر اساس آن مصوبه در صورت ابتلای سقف مشخص بازیکنان یک تیم مسابقات باید تا دو هفته به تعویق می‌افتاد اما مسئولان محترم سازمان لیگ فوتسال به خاطر دغدغه‌هایی چون برگزاری اردوی تیم‌ملی و همچنین فشردگی مسابقات و … به استناد مصوبه‌ای از کمیته کشوری ستاد ملی کرونا که البته رونوشتی از آن به باشگاه‌های فوتسال ابلاغ نشده، دوره قرنطینه امیکرون را ۵ روزه اعلام کرده‌ و تاریخ جدید بازی را ۷۲ ساعت بعد اعلام نمودند که دور از وحدت رویه در فدراسیون محترم فوتبال است. 

 

۳. اگرچه باشگاه مس سونگون همانطور که آقای حمید بی‌غم سرمربی محترم تیم اعلام کرد، به دلیل ریسک بالای مشکلات پزشکی برای بازیکنان، موافق اعمال چنین برنامه‌ای نبوده و نیست اما با استناد به رویه اعمال شده در نمونه مشابه بازی اخیر در فوتبال، خواهان اعمال بازه زمانی بیشتر برای بازیابی سلامت و ریکاوری بعد از بیماری بازیکنان هستیم و بدور از هر گونه حاشیه تنها به دنبال حق قانونی و رعایت وحدت رویه در فوتسال ایران هستیم. این اتفاق ممکن است خدای نکرده در بازی‌های آینده برای رقبای ما هم رخ دهد. 

 

۴. باشگاه مس سونگون با همه مشکلات موجود برای یافتن راه سفر به اصفهان و عدم ایجاد وقفه در برنامه‌های تیم‌ملی به دنبال بر هم زدن نظم مسابقات نیست ولیکن ما نیز مثل گیتی‌پسند بر این باوریم که هیچ رقابتی ارزش به خطر انداختن سلامتی هیچ یک از اعضای خانواده محترم فوتسال را ندارد. چراکه بازیکنی که در دوران کرونا دچار افت شدید بدنی می‌شود یارای شرکت در یک رخداد بی‌هوازی و سنگینی چون فوتسال را نخواهد داشت که بتواند تنها با سه روز تاخیر آماده رفتن به میدان شود و از سوی دیگر امکان دارد ناقل بیماری به بازیکنان رقیب شوند. 

 

۵. قطع به یقین الکلاسیکوی فوتسال ایران گل سرسبد بازی‌های لیگ‌برتر ما بوده به شرط آنکه بازیکنان توان لازم برای نمایش توانمندی فوتسال ایران و حضور در این رقابت سراسر شور را داشته باشند تا یک مسابقه «جوانمردانه» درون زمین شکل گیرد. 

 

امیدواریم فدراسیون فوتبال ابتدا با حفظ عدالت میان تصمیمات فوتبالی و فوتسالی، با حفظ وحدت رویه در میان تصمیمات اخیر برای لیگ‌های فوتبال و فوتسال مانع از اتفاقات تلخ برای سلامت بازیکنان شده و کمیته محترم پزشکی و سازمان لیگ فوتسال شرایطی را لحاظ کنند که با تعویق نظام‌مند این بازی، ضمن استراحت بازیکنان مبتلا شده، کمترین احتمال خطر برای بازیکنان و سایر عوامل برگزاری مسابقات فوتسال ایجاد شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

لعنت به بالا تا پائینشون