کد خبر : 215928
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1400 - 9:55
-

سرمربی ایرانی تاجیکستان در گفتگو با Fut5al :

قابل مقایسه با ایران نبودیم اما بخاطر کم‌تجربگی باختیم/ با دو اردوی ۱۰روزه به بیشکک آمده‌ایم!/ دو سال دیگر تیم‌ملی تاجیکستان را ببینید

قابل مقایسه با ایران نبودیم اما بخاطر کم‌تجربگی باختیم/ با دو اردوی ۱۰روزه به بیشکک آمده‌ایم!/ دو سال دیگر تیم‌ملی تاجیکستان را ببینید

سرمربی ایرانی تیم زیر ۱۹سال تاجیکستان گفت: واقعا به لحاظ نفری قابل مقایسه با ایران نبودیم اما بسیار خوب ظاهر شدیم و بخاطر بی‌تجربگی به این تیم با نتیجه نزدیک باختیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، مصطفی افشاری سرمربی ایرانی تیم‌ملی تاجیکستان پس از شکست دو بر یک مقابل ایران در تورنمنت کافا به خبرنگار Fut5al گفت: با شانس اول قهرمانی یا بهتر بگویم با قهرمان این تورنمنت بازی کردیم که بابت برد به آنها تبریک می‌گویم. واقعیت این است که سطح تیم‌ملی فوتسال ایران هرگز قابل مقایسه با سایرین نیست ولیکن ما هم دست و پا بسته نبودیم و با جایگیری‌ها و دفاع منطقی زهر این تیم را گرفتیم، خط پاس‌هایشان را بستیم و طبق برنامه از نیمه خودمان دفاع خوبی انجام دادیم هر چند که به خاطر کم‌تجربگی و استرس بالا نتوانستیم امتیازی از این بازی به دست بیاوریم و با یک گل به خودی باختیم.

او استرس و کم‌تجربگی تیمش را ناشی از عدم برگزاری اردوی خارجی دانست و افزود: کمتر از یک ماه است که با تیم‌ملی زیر ۱۹سال کار را شروع کرده‌ایم و زمان آماده سازی ما تا حضور در کافا بسیار کم بود. تنها دو اردوی ۱۰روزه در شهر دوشنبه برگزار کردیم و حتما اگر اردوی خارجی داشتیم اینجا به مشکل نمی‌خوردیم. بازیکنانم در این بازی‌ها دچار استرس و هیجان بالا می‌شوند اما می‌بینید که هر چه جلوتر رفته‌ایم هماهنگ‌تر شده و عملکرد بهتر و منطقی‌تری در زمین داشته‌ایم.

افشاری با افسوس از شکست تیمش در اولین بازی مقابل ازبکستان گفت: به واقع حق ما در آن بازی باخت نبود چراکه همه کار در زمین کردیم و بالای ۷۰درصد توپ و میدان در اختیار ما بود اما موقعیت‌های دو به تک و سه به تک ما به خاطر کم‌تجربگی و استرس بالای بچه‌ها به گل نرفت تا دو بر یک عقب بیفتیم و در پاورپلی برای فرار از شکست سومین گل را هم دریافت کردیم. همانطور که سرمربی ازبکستان هم پس از پایان بازی اظهار غافلگیری کرد.

سرمربی ایرانی تاجیکستان از عزم جزم تیمش برای شکست افغانستان صحبت کرد و متذکر شد: عزم خود را برای کسب سه امتیاز این بازی جزم کرده‌ایم و می‌خواهیم همچون بازی با ایران تمام توان خود را در زمین بگذاریم. باید دو بازی خود مقابل افغانستان و قرقیزستان را ببریم تا انشاالله جایگاه آبرومندی را به خود اختصاص بدهیم. تیم فوق‌العاده جوانی را به اینجا آورده‌ایم که ۳،۴ بازیکن ۱۶ساله، ۴بازیکن ۱۷ساله و بازیکن ۱۸ساله دارد چون برای آینده برنامه داریم و انشاالله دو سال دیگر تیم قدری می‌شویم که حتما آن موقع تیم ما را ببنید.

او ادامه داد: بچه‌های ما بشدت بااستعداد هستند و خیلی زود تاکتیک‌های فوتسال را درک کرده‌اند و دفاع و پرس و … را فراتر از انتظار من فرا گرفتند گرچه که این‌ها را از آکادمی فوتبال آورده‌ایم ولی به شدت در فوتسال هم باهوش هستند و انشاالله با اردوهای خارجی که فدراسیون تاجیکستان در نظر خواهد گرفت رفته رفته آبدیده‌تر خواهند شد. روی بازی با افغانستان متمرکز شده‌ایم و انشاالله برای کسب اولین پیروزی در این بازی به میدان خواهیم رفت. بازی به بازی جلو می‌رویم و برای بازی با قرقیزستان میزبان هم برنامه داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.