کد خبر : 216480
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 14:26
-

مدیر برگزاری تورنمنت تایلند در گفتگو با Fut5al :

حضور مس در تورنمنت ستارگان با رفع محرومیت تایلند منتفی شد/ تورنمنت رسمی شش جانبه NSDF با حضور شش تیم‌ملی برگزار می‌شود/ شمسایی تجربه حضور در تورنمنت ستارگان کنار مالدینی، گیگز و … را دارد

حضور مس در تورنمنت ستارگان با رفع محرومیت تایلند منتفی شد/ تورنمنت رسمی شش جانبه NSDF با حضور شش تیم‌ملی برگزار می‌شود/ شمسایی تجربه حضور در تورنمنت ستارگان کنار مالدینی، گیگز و … را دارد

مدیر ایرانی برگزاری تورنمنت تایلند گفت: با لغو محرومیت فدراسیون فوتبال تایلند از سوی WADA بلافاصله تورنمنت غیررسمی ستارگان را لغو کردیم و دعوتنامه خود به باشگاه‌هایی که ارسال کرده بودیم را لغو کردیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در پی اخباری مبنی بر عدم حضور باشگاه مس سونگون ورزقان برای شرکت در تورنمنت ستارگان در تایلند و جایگزین شدن تیم‌‌ملی در تورنمنت این کشور، ابوالفضل خدابنده‌لو قائم‌مقام کمیته فوتسال تایلند در گفتگو با Fut5al گفت: داستان این شکلی که روایت شده نیست چراکه از نیمه دوم سال۲۰۲۱ سه کشور کره شمالی، تایلند و اندونزی توسط سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ محروم شده بودند به این معنا که حق برگزاری هیچگونه تورنمنت بین‌المللی رسمی زیر پرچم‌های خود را نداشتند.

او افزود: در این شرایط چون فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال تایلند هر سال برنامه‌ریزی تقویم سالانه خود را انجام می‌دادند و ما نیز باید در سال۲۰۲۲ حداقل ۴ یا ۵ تورنمنت بین‌المللی برگزار می‌کردیم، اولین آن در ماه مارس پیش‌بینی شده بود که علیرغم تلاش کمیته المپیک تایلند برای لغو محرومیت، این امکان وجود داشت که محرومیت‌ها این ماه برطرف نشود لذا کمیته فوتسال تایلند تصمیم گرفت تا برگزاری بازی‌ها را به شرکت خصوصی FBI واگذار کند تا تورنمنت غیررسمی ستارگان را برگزار کند.

خدابنده‌لو تصریح کرد: شرکت خصوصی ما نیز برای یکسری از باشگاه‌ها از جمله مس ایران به عنوان قهرمان چهار دوره ایران دعوتنامه فرستاد تا برای حضور با بازیکنان داخلی و خارجی خود مضاف بر چند بازیکن فوتبال از ایران برای شرکت در تورنمنت ستارگان اعلام آمادگی کند. وحید شمسایی خودش نیز تجربه چنین تورنمنتی را در هند دارد که به همراه جمعی از فوتسالیست‌ها و ستاره‌های فوتبال نظیر مالدینی و … در چنین تورنمنتی که آنجا هم خود ما برگزار کردیم به عنوان بازیکن پر افتخار و نامدار جهان در کنار فالکائوی برزیلی به میدان رفت.

او افزود: تا قبل از پاسخ باشگاه مس سونگون در روز اول فوریه ۲۰۲۲ سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، محرومیت تایلند و اندونزی را لغو کرد تا برگزاری بازی‌های بین‌المللی به طور اتوماتیک زیر نظر فدراسیون فوتبال تایلند رفته و شرکت FBI این بار تنها به عنوان مجری مسئولیت این بازی‌ها را زیر نظر کنفدراسیون آسیا و فیفا بر عهده بگیرد. فلذا طی تماس با باشگاه‌های مدعو، دعوتنامه‌ها کان لم یکن تلقی شد.

مدیر ایرانی برگزاری تورنمنت‌های تایلند شایعات اخیر را یک سوتفاهم دانست و گفت: تمامی بازی‌هایی که در تایلند انجام می‌شود تاکنون همگی زیر نظر فیفا و AFC بوده و محرومیت از سوی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ باعث شد ما به سمت تورنمنت ستارگان برویم که این مشکل هم حل شد.

خدابنده‌لو تورنمنت رسمی جدید را شش جانبه عنوان کرد و گفت: تورنمنت NSDF با حضور شش تیم‌ملی برگزار خواهد شد که دعوتنامه‌های رسمی آن را به کشورها ارسال کرده‌ایم ضمن اینکه پس از این تورنمنت چندین رخداد بزرگ دیگر در فوتسال تایلند در پیش داریم دوتای آن ها با حضور تیم‌های باشگاهی مثل تورنمنت باشگاه‌های جهان، جام بین قاره‌ای است و چند تورنمنت ملی سطح بالای دیگر را در تقویم خود گنجانده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.