کد خبر : 216591
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 - 13:47
-

فرقی نمی کند برای شمسایی یا مربی دیگری

صانعی : وظیفه ما، این است که به تیم ملی بزرگسال بازیکن دهیم/ عزیزی خادم حمایت صد درصد از فوتسال داشت

صانعی : وظیفه ما، این است که به تیم ملی بزرگسال بازیکن دهیم/ عزیزی خادم حمایت صد درصد از فوتسال داشت

سرمربی تیم ملی فوتسال جوانان از این روزهای فوتسال می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ سال فوتسال ایران معتقد است که شرکت در جام کافا، ریسکی بود که او و فدراسیون فوتبال پذیرفتند.

 

علی صانعی، سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ سال فوتسال ایران پس از قهرمانی در مسابقات کافا در خصوص سطح کیفی این مسابقات گفت: به نظرم قهرمانی در این مسابقات برای تیمی که که تنها ۱۲ روز فرصت برای تشکیل شدن داشت، اتفاق بزرگی بود. ما افغانستانی را شکست دادیم که در دوره قبل در تبریز – که ما سوم شده بودیم – نایب قهرمان شده بود. ازبکستان هم رقیب سنتی ایران در آسیای میانه است و همیشه رقابت سختی با ما دارد که موفق به شکست این تیم هم شدیم. تاجیکستان هم تیم بدی نبود و سپردن این تیم به یک مربی ایرانی و شناخت او از فوتسال ایران می‌توانست کار را سخت‌ کند اما خدا را شکر که در آن بازی هم برنده از زمین خارج شدیم و توانستیم قهرمان شویم.

 

وی در خصوص رضایت از بازیکنان دعوت شده گفت: ما زمان کمی برای تشکیل این تیم داشتیم. ۶ روز طول کشید تا از ۴۰ بازیکنی که داشتیم، ۲۰ بازیکن انتخاب کنیم و در اردوی ۶ روزه دوم نیز ۱۴ بازیکن را انتخاب کردیم. تعدادی از این ۱۴ نفر در همان ابتدای اردو کرونا گرفتند و اواخر اردو به ما اضافه شدند که همین هماهنگی را سخت می‌کرد. نمی‌توانم بگویم ۱۰۰ درصد اما با توجه به زمان کمی که تا شروع مسابقات کافا داشتیم، جمع کردن چنین تیمی و قهرمانی در مسابقات کافا راضی کننده بود که این هم ثمره ریسکی بود که فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال و من آن را پذیرفتیم که خدا را شکر سربلند هم بیرون آمدیم.

 

او درباره کار کردن با شمسایی و همچنین نگاه فدراسیون فوتبال به تیم‌های پایه فوتسال عنوان کرد: وظیفه ما، مربیان پایه این است که به تیم ملی بزرگسال بازیکن دهیم تا این تیم بتواند با این بازیکنان نتیجه بگیرد و در جام جهانی روی سکو برود زیرا تیم ملی بزرگسال ویترین فوتسال ایران است. فرقی نمی‌کند شمسایی باشد یا مربی دیگری، وظیفه من و دیگر مربیان پایه این است که بازیکنان شایسته را تحویل سرمربی تیم ملی بدهیم. آقای عزیزی خادم که از سمت ریاست فدراسیون کنار رفتند اما در چند جلسه‌ای که با ایشان داشتیم، ایشان نگاه حمایتی ۱۰۰ درصد از فوتسال و به ویژه فوتسال پایه داشتند و حتی تشکیل تیم امید در برنامه‌های فدراسیون فوتبال بود. آقای اصولی، رییس کمیته فوتسال نیز همین نگاه حمایتی را نسبت به فوتسال پایه دارد و در جلسه اخیری که با ایشان داشتم، ریسک جمع کردن تیم جوانان و فرستادن آن به مسابقات کافا را پذیرفتیم زیرا اگر این اتفاق نمی‌افتاد، با توجه به تغییرات رخ داده در فدراسیون و همچنین سختی گلچین کردن بازیکنان لایق پیراهن تیم‌های ملی، این پروسه حداقل ۵ ، ۶ ماه طول می‌کشید و ما زمان را از دست می‌دادیم. امیدوارم با انتخاب شمسایی و با ایجاد تیم ملی امید و همچنین حمایت‌های فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتسال ما بتواند برای اولین بار در تاریخ خودش روی سکو برود و مدالی بهتر از برنز جهان را کسب کند زیرا فوتسال ما چنین پتانسیلی را دارد.

 

صانعی در پایان در خصوص پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید به او توضیح داد: فعلا که در این خصوص با من حرفی زده نشد و مسئولیت تیم ملی جوانان با من است. فرقی هم نمی‌کند من یا شخص دیگری در این سمت باشیم، مهم این است که هر کسی که باشد بتواند به فوتسال ایران کمک کند و بازیکنانی را تحویل جامعه فوتسال دهد که در سال‌های آینده برای تیم ملی بزرگسال افتخارآفرینی کنند. امثال من کارشان روی ریل افتاده و می‌توانیم کار خود خود را انجام دهیم اما باید از جوانان حمایت شود تا برای چند نسل، فوتسال ایران در میادین جهانی درخشان ظاهر شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.