کد خبر : 217054
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 8:32
-

شهروند در چه شرایطی در لیگ برتر می ماند؟

شهروند در چه شرایطی در لیگ برتر می ماند؟

تیم‌های فوتسال شهروند ساری و زندی‌بتن کلاردشت امروز در شرایطی به مصاف حریفان می‌روند که نتیجه بازی هر دو تیم نقش مهمی در حفظ هر دو سهمیه لیگ برتری فوتسال مازندران دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتسال کشور عصر امروز یکشنبه و از ساعت ۱۶ در هفت شهر مختلف برگزار می‌شود که دو تیم مازندرانی این رقابت‌ها یعنی شهروند ساری و زندی‌بتن کلاردشت پذیرای حریفان خود هستند و دو بازی مهم و سرنوشت‌ساز را برگزار می‌کنند. شهروند میزبان حفاری اهواز است و زندی‌بتن کلاردشت از راگا میزبانی می‌کند.

شهروند ساری که فصلی بحرانی را سپری کرد و پس از حدود دو دهه حضور در لیگ برتر، در آستانه سقوط از این لیگ قرار دارد، امروز باید دوئلی حساس را با دیگر تیم قعرنشین جدول برگزار کند. شهروندی‌ها در سالن سید رسول حسینی ساری از تیم فوتسال حفاری اهواز میزبانی می‌کنند. دو تیم هم‌امتیاز که گزینه‌های اصلی سقوط از لیگ برتر هستند و شکست هر کدام از آن‌ها می‌تواند به منزله سقوط از لیگ برتر محسوب شود.

شهروند ساری با ۱۴ امتیاز از ۲۴ بازی به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به حفاری اهواز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد و حفاری اهواز نیز با ۱۴ امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفته است. شرایط دو تیم بر اساس نتایجی که تا اینجای فصل گرفته‌اند به گونه‌ای است که نمی‌توان گفت نسبت به هم برتری خاصی دارند. ۸۵ گل خورده و ۴۴ گل زده برای شهروند و ۸۸ گل خورده و ۴۴ گل زده برای حفاری اهواز نشان می‌دهد که دو تیم وضعیت تقریبا برابری داشتند. تنها برتری حفاری اهواز نسبت به شهروند این است که یک برد بیشتر از شهروند کسب کرد، اما در مقابل شهروندی‌ها سه تساوی بیشتر به دست آوردند و دو بازی هم کمتر باختند. در مجموع دو تیم شرایطی برابر با هم دارند و همین امر حساسیت و هیجان مسابقه امروز بین شهروند ساری و حفاری اهواز را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

شهروند ساری برای بقا در لیگ برتر با دو تیم حفاری اهواز و راگا رقابت می‌کند و برنده شدن در این رقابت سه‌جانبه مستلزم برد در هر دو مسابقه است. دست‌کم در بازی امروز شهروند باید پیروز شود تا به هفته پایانی امیدوار بماند.

بازیکنان شهروند در بازی هفته بیست‌وچهارم که ۱۰ اسفند مقابل راگا برگزار کرده بودند در حالی که هوادارانش امیدی به برد نداشتند، توانستند راگا را در خانه حریف ۴ – ۲ شکست دهند و به بقا در لیگ برتر امیدوار شوند. شهروند با برد مهم و ۶ امتیازی‌اش که مقابل راگا کسب کرد، این تیم را در امتیاز ۱۶ نگه داشت و جمع امتیازات خود را به ۱۴ رساند تا علاوه بر سبقت از حفاری اهواز و جدا شدن از قعر جدول، به یک قدمی راگا هم برسد.

شهروندی‌ها در صورتی که مسابقه امروز مقابل همسایه قعرجدولی‌شان را به سود خود تمام کنند، ۱۷ امتیازی می‌شوند و از حفاری اهواز سه امتیاز فاصله می‌گیرند. اما برای بقا در لیگ برتر باید راگا را در جدول پشت‌سر بگذارند؛ تیمی که هفته قبل در خانه مغلوب شهروند شد و امروز در کلاردشت مهمان زندی‌بتن است.

زندی‌بتن کلاردشت که با ۲۷ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار گرفته و خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت است، امروز در صورت برد مقابل راگا راه را برای بقای شهروند هموار خواهد کرد ، چرا که راگا در صورت شکست مقابل زندی‌بتن، ۱۶ امتیازی می‌ماند و در صورتی که شهروند مقابل حفاری اهواز پیروز شود از راگا سبقت خواهد گرفت تا در هفته پایانی همه چیز به عملکرد بازیکنان شهروند بستگی داشته باشد، نه اما و اگرهای محاسباتی.

شاگردان رضا لک در تیم زندی‌بتن کلاردشت برای برد در بازی امروز یک انگیزه تیمی هم دارند. دیدار رفت دو تیم در هفته دوازدهم با برد ۴ – ۳ راگا به پایان رسید و امروز این فرصت برای زندی‌بتن وجود دارد که شکست مرحله رفت مسابقات را در سالن بعثت کلاردشت جبران کند. ضمن این که در صورت برد، کمک مهمی به شهروند خواهد کرد.

در صورتی که امروز شهروند مانند نیم‌فصل نخست موفق به شکست حفاری اهواز شود و زندی‌بتن هم بتوان راگا را شکست دهد، شرایط برای بقای شهروند تا حد بسیار زیادی فراهم خواهد شد. چرا که در هفته پایانی هر دو تیم باید به مصاف دو تیم قدرتمند بروند. در آخرین هفته فصل شهروند مهمان مس سونگون تیم دوم جدول می‌شود و راگا باید از سن‌ایچ ساوه تیم پنجم جدول میزبانی کند. به همین دلیل بازی‌های سه تیم راگا، شهروند ساری و حفاری اهواز در هفته بیست‌وپنجم نقشی بسیار تعیین‌کننده در سرنوشت این سه تیم دارند. سه تیمی که امروز در مازندران حضور دارند و برای بقا در ساری و کلاردشت می‌جنگند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.