کد خبر : 217996
تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 13:31
-

مدیر عامل فردوس و ناگفته هایش از فوتسال قم

مدیر عامل فردوس و ناگفته هایش از فوتسال قم

مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس قم گفت: استان قم پتانسیل زیادی دارد و لیگ برتر فوتسال کشور یک قهرمانی به استان قم بدهکار است؛ اما این در صورتی امکان‌پذیر است که همه دست به دست هم بدهیم و اسپانسر خوب جذب کنیم و بازیکنان قمی که برای شهرهای دیگر بازی می‌کنند را برگردانیم و همه در یک مسیر یکدل شویم و تیم را قهرمان کنیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، ورزش قم در دهه‌های اخیر همواره فراز و نشیب زیادی را در رشته‌های گوناگون به خود دیده است؛ از قدرت گرفتن بسکتبال و درخشش کشتی گیران قمی در مسابقات جهانی تا سقوط تیم هندبال هدف پویان، تیم فوتبال صبا و…که سقوط و صعود آن‌ها نه‌تنها جامعه ورزش را درگیر خود می‌کرده بلکه با هریک از این فرازوفرودها امید و آرزوهایی در جوانان جوانه‌زده و یا به خاکستر می‌نشسته است.

 

سالیان سال است که اسم قم با فوتسال گره‌خورده است و بازیکنان قمی در همه رده‌های سنی به خوبی درخشیدند و ستارگان بسیاری از دل این شهر بیرون آمده‌اند؛ اما امروز حال و روز این ورزش نیز در قم مساعد نیست.

 

رسول قلی زاده، مدیرعامل و مالک باشگاه فوتسال فردوس قم، عنوان کرد: باشگاه فوتسال فردوس قم در همه رده‌های سنی و بخش بانوان فعالیت می‌کند و فقط رده نونهالان آن به تیم تصفیه آب معصومی واگذار شده است.

 

وی در رابطه با چگونگی ورود به فوتسال گفت: در لیگ استانی تیم داری می‌کردم و به ‌مرور زمان به این عرصه علاقه‌مند شدم و از فدراسیون یک از تیم لیگ دو خریداری کردم و توانستیم قهرمان شویم و به لیگ یک صعود کنیم و بعد از دو سال هم نائب قهرمان لیگ یک شدیم به لیگ برتر راه پیدا کردیم.

 

وی اظهار کرد: زمانی که به لیگ برتر فوتسال آمدیم استان قم نماینده دیگری هم به عنوان تیم هیئت فوتبال داشت که بعد از مدتی سقوط کرد که با از بین رفتن تیم صبا هم‌زمان شد و ما تنها نماینده استان قم شدیم.

 

وی بیان کرد: سال اولی که در لیگ برتر تیم داری کردم از کمک‌های استانی اطلاع نداشتم و همه هزینه‌ها اعم از سالن تمرین، عوامل اورژانس، یگان نیروی انتظامی، نماینده هیئت فوتبال و…را پرداخت می‌کردم و زمانی که فشار هزینه‌ها زیاد شد اعلام کردم که نمی‌توانم تیم داری کنم.

 

قلی زاده اضافه کرد: مجموعه سوهان محمد سیما کمک‌های مالی کرد و نیمی از هزینه‌ها را تأمین کرد که اگر آن سال حمایت‌های دیگر هم شده بود می‌توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم.

 

وی ادامه داد: مجموعه سوهان محمد سیما بعد از دو سال اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند حمایت مالی داشته باشد و آن زمان مجتمع فردوس به مدت دو سال اسپانسر شد.

 

مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس قم بابیان اینکه در حال حاضر اسپانسری نداریم و کسی هم اعلام حمایت نکرده است، اظهار کرد: افراد تمایل زیادی به اسپانسر شدن در فوتسال را ندارند.

 

وی با تأکید بر اینکه اسپانسر همه هزینه‌ها را تقبل نمی‌کند، تصریح کرد: مسئولین و هواداران تصور می‌کنند که اسپانسر همه هزینه‌ها را پوشش می‌دهد در حالی که اگر تیم با دو میلیارد بسته شود حمایت اسپانسر و سایر کمک‌ها کمتر از یک میلیارد را پوشش می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط هزینه کردن برای تیم را ندارم و تصمیم گرفتم که تیم را به شهری دیگر واگذار کنم، افزود: اسپانسر باید همه هزینه‌های تیم را پوشش بدهد؛ زیرا شرایط هزینه کردن برای تیم را ندارم؛ تاکنون به جز یک واحد آپارتمان و یک خودرو که الآن بیش از سه میلیارد ارزش دارند، بیش از ۷۰۰ میلیون نیز برای این تیم هزینه کردم تا تیم سرپا بماند.

 

وی بیان کرد: برای تمدید بازیکنان باید حداقل قراردادشان را ۱۰ برابر افزایش بدهم؛ زیرا بازیکنی که سال گذشته با ۴۰ میلیون قرارداد بسته است برای سال جاری پیشنهاد ۵۰۰ میلیون تومانی دارد همچنین بازیکنی که برای تیم ملی انتخاب شده است قراردادش حداقل باید ۱۵ برابر کنم؛ زیرا تیم‌هایی مانند سپاهان، زرند کرمان و… که شرایط مالی خوبی دارند پیشنهادهای نجومی می‌دهند.

 

مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس قم گفت: هرسال تیم‌هایی که از لحاظ مالی شرایط ضعیفی دارند سقوط می‌کنند و تیم‌هایی مانند شهرداری ساوه، ستاره درخشان مشهد و… که وضع مالی خوبی دارند به دسته بالاتر صعود می‌کنند.

 

وی افزود: نسبت به تیم‌های دیگر هزینه‌های ما نصف است؛ زیرا تیم‌های اول تا پنجم حدود هفت تا هشت میلیارد تومان هزینه می‌کنند و حتی برخی تیم‌ها بیش از ۱۵ میلیارد هزینه می‌کنند اما قم با چهار میلیارد می‌تواند در نیمه اول جدول قرار بگیرد.

 

قلی زاده با اشاره به اینکه این تیم مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است، اظهار کرد: این تیم به را مثل فرزندمان دوست داشتیم و همه کاری برای آن انجام دادیم اما الآن با توجه به رفتار برخی از بچه و عدم توجه مسئولین علاقه‌ای به نگهداری این تیم ندارم و تصمیم گرفتم که تیم را واگذار کنم.

 

وی بیان کرد: برخی می‌گویند این تیم خصوصی است چرا توقع حمایت دولتی دارید، پس اگر این تیم خصوصی است می‌خواهم آن را واگذار کنم. موقع فروش همه جبهه می گیرند که این تیم نماینده قم و عشق مردم است این ها درست است اما با توجه به شرایط امکان نگهداری آن را ندارم.

 

وی اضافه کرد: استان قم پتانسیل زیادی دارد و لیگ برتر فوتسال کشور یک قهرمانی به استان قم بدهکار است؛ اما این در صورتی امکان‌پذیر است که همه دست به دست هم بدهیم و اسپانسر خوب جذب کنیم و بازیکنان قمی که برای شهرهای دیگر بازی می‌کنند را برگردانیم و همه در یک مسیر یکدل شویم و تیم را قهرمان کنیم.

 

مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس ادامه داد: در این شرایط بهترین کار این است که تیم را به یک شهر دیگر واگذار کنیم تا سقوط نکند و آبروریزی که برای سقوط تیم صبا و نماینده قم رخ داد گریبان گیرمان نشود.

 

وی در رابطه با منابع مالی باشگاه تصریح کرد: کمک جزئی اداره ورزش و جوانان می‌کند؛ فروش تبلیغات روی پیراهن و یا دور زمین نیز منبع دیگر هستند که همیشه به خاطر مشکل نیرو در این موضوع موفق نبودیم.

 

قلی زاده در رابطه با حمایت‌های صورت گرفته استانی افزود: سالن شهید حیدریان را در اختیار ما قرار گذاشتند که این امر یک عرف در همه شهرها است که سالن تمرینی رایگان در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهند همچنین اول فصل در جلسات مبلغی را برای حمایت بیان می‌کنند؛ اما در آخر با خواهش و التماس می‌توانیم بخشی از آن مبلغ را دریافت کنیم.

 

وی یکی از دلایل عدم توجه به این تیم را عدم توجه مسئولان قمی به این تیم دانست و گفت: مسئولان سفارش تیم را به شرکت‌های بزرگ نمی‌کنند. در سایر شهرها، شهرداری تیم‌ها داری می‌کنند اما در قم این‌گونه نیست؛ برای مثال تیم مشهد و چیپس مشهد بودجه‌ای یک و نیم میلیارد از شهرداری دارند.

 

مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس در رابطه با اقدامات زیرساختی انجام‌شده عنوان کرد: هرسال دو بازیکن از تیم ما به تیم ملی دعوت می‌شوند همچنین به خاطر اینکه در رده‌های پایه‌ای هم فعالیت می‌کنیم ازلحاظ بازیکن نیاز زیادی به سایر شهرها نداریم.

 

وی با تأکید بر اینکه استان قم از لحاظ بازیکن پتانسیل خوبی برای تیم داری دارد، اظهار کرد: تیم‌های اول تا پنجم به ویژه دو تیم اول همیشه دو یا سه بازیکن قمی دارند و اگر از لحاظ مالی مسئولان کارگروهی برای جذب اسپانسر تشکیل بدهند استان قم قطعاً می‌تواند برای قهرمانی رقابت کند؛ زیرا پتانسیل خوبی دارد، اما همیشه به خاطر شرایط مالی بازیکنانش را از دست می‌دهد.

 

جامعه ورزشی قم و مردم قم از مسئولان قم از جمله استاندار، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان و… انتظار دارند که برای خروج وضعیت ورزش استان قم از این شرایط تلاش بیشتری داشته باشند؛ زیرا ورزشکاران مان نشان داده‌اند که با کوچک‌ترین حمایت و توجه می‌توانند درخششی کم نظیر در مسابقات داشته باشند همچنین نباید فراموش کرد توجه به ورزش در مسائل فرهنگی نیز بسیار کمک رسان مسئولین خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.