کد خبر : 218694
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401 - 12:53
-

توقف درخواست میزبانی ایران در جام جهانی

توقف درخواست میزبانی ایران در جام جهانی

با وجود اینکه ایران برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال اعلام آمادگی کرده بود، پیگیری این موضوع در همان مراحل اولیه در فدراسیون فوتبال متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، باوجود اینکه ایران برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال اعلام آمادگی کرده بود، پیگیری این موضوع در همان مراحل اولیه در فدراسیون فوتبال متوقف شد.

مهرماه سال گذشته و در زمان ریاست شهاب الدین عزیزی خادم بر فدراسیون فوتبال بود که ایران برای گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال اعلام آمادگی کرد. در آن زمان، حسین شمس که رابطه نزدیکی با عزیزی خادم داشت خبر آمادگی ایران برای میزبانی در دوره بعدی جام جهانی فوتسال را رسانه‌ای کرد.

شمس در مصاحبه‌هایش تاکید داشت که ایران با داشتن سالن‌ها و هتل‌های استاندارد می‌تواند فیفا را برای اعطای میزبانی به کشورمان قانع کند و فدراسیون فوتبال طرح برگزاری این مسابقات را با هماهنگی چند وزیر تدوین خواهد کرد.

با این حال ایجاد تغییرات در فدراسیون فوتبال و برکناری عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون، سرنوشت میزبانی ایران در جام جهانی را هم کاملاً منتفی کرد؛ هر چند که با حضور عزیزی خادم هم هیچ اقدام عملی برای این کار انجام نشده بود.

دو دوره گذشته مسابقات جام جهانی فوتسال در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ (تعویق یک ساله به خاطر کرونا) به میزبانی کلمبیا و لیتوانی برگزار شد. ایران برای گرفتن میزبانی این دو دوره درخواست خود را به فیفا ارائه کرد که این درخواست‌ها مورد قبول قرار نگرفت.

برای سال ۲۰۲۴، چند کشور از جمله آمریکا و مراکش خواهان برگزاری جام جهانی هستند اما به نظر می‌رسد شانس مراکش بیشتر از آمریکا است.

مراکش که در سال‌های اخیر به یکی از کشورهای قدرتمند فوتسال در جهان تبدیل شده و بازی با تیم‌های بزرگ جهان را به سادگی برگزار می‌کند، در تلاش است تا فیفا را مجاب کند دوره بعدی جام جهانی را به قاره آفریقا ببرد.

قاره آفریقا تاکنون هیچ دوره‌ای از جام جهانی فوتسال را میزبانی نکرده است و مراکش قصد دارد به اولین کشور آفریقایی تبدیل شود که این رویداد را برگزار می‌کند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

MV یکشنبه , ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

خداوکیلی با این میزبانی های نمایشی اینقدر خجالتمون ندید و باعث شرمساری خودتون و ما نشید. . آخه با این تحریم ها و بحث حضور بانوان در ورزشگاه و حجاب اجباری و….کلی محدودیت سیاسی و مذهبی دیگه، فیفا کی میاد میزبانی به ما بده؟؟