کد خبر : 218835
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 8:08
-

سلیمانی: ما قبل از شمسایی جوانگرایی را مطرح کردیم/استفاده از بازیکن ۳۷ ساله عقلانی نیست

سلیمانی: ما قبل از شمسایی جوانگرایی را مطرح کردیم/استفاده از بازیکن ۳۷ ساله عقلانی نیست

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: ما از خیلی وقت پیش موضوع جوانگرایی در فوتسال را مطرح کردیم و به اجرای آن اصرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، فروزان سلیمانی درباره تعطیلی اردوهای تیم ملی فوتسال بانوان، اظهارداشت: باتوجه به اینکه هم مسابقات لیگ در حال برگزاری است و از طرفی کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ نامه‌ای مبنی بر برگزاری مسابقات ارسال نکرده، ما هم تمرینی نداشتیم اما با پایان لیگ می‌توانیم اردوها را شروع کنیم البته باید ببینیم رویدادی پیش روی تیم ملی هست یا خیر. مسابقات قهرمانی آسیا مهمترین تورنمنت ماست و اگر برگزار نشود کاری نمی‌توانیم بکنیم. تورنمنت روسیه هم که هر سال برگزار می‌شد به خاطر جنگ امسال لغو شده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان درباره اینکه جوانگرایی در تیم ملی مردان آغاز شده، برنامه شما در بخش بانوان چیست، خاطرنشان کرد: آقای شمسایی این کار را شروع کرده اما قبل از او ما عنوان کردیم که باید جوانگرایی باشد و به این موضوع اصرار داشتیم. بازیکنانی که در مسابقات ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ در تیم ملی بازی کردند الان بالای ۳۵ سال سن دارند و نمی‌توان مثل گذشته از آنها استفاده کرد. به مسابقات تاجیکستان هم رفتیم از بازیکنان جوان استفاده کردیم اما در کنار آنها یکی دو بازیکن باتجربه هم بودند. برای این مسابقات بازیکنان باتجربه قدیمی به اردو دعوت نشدند و این مسابقات که دیداری تدارکاتی محسوب می‌شد تجربه خوبی برای بازیکنان جوان ما بود.

وی در پاسخ به این سوال که تورنمنت تاجیکستان رویداد مهمی نبود آیا شما به جوانگرایی برای مسابقات قهرمانی آسیا هم اعتقاد دارید، تصریح کرد: بله هدف ما قطعا همین است البته اگر مسابقه‌ای در آسیا باشد معمولا ۶-۷ ماه قبل اعلام می‌کنند و این طور نیست که الان نامه بزنند و بگویند یک ماه دیگر مسابقه است. انتخاب ما از بازیکنان ملی نادرست نبوده چون ما بازیکنانی را انتخاب کردیم که در گروه دوم لیگ در جمع ۴ تیم برتر مسابقات قرار گرفتند. منتظریم فینال برگزار شود تا برای شروع اردوها تصمیم بگیریم.

سلیمانی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی از بازیکنان این موضوع را مطرح کرده‌اند که نباید جوانگرایی شود و با کارهایی که انجام می‌دهند این امکان را فراهم نمی‌کنند، عنوان کرد: کادر فنی این اختیار را دارد تا تیم را آماده کند. بعضی از بازیکنان باتجربه ما ۳۷-۳۸ ساله هستند و اصلا منطقی و عقلانی نیست در تیم ملی از آنها استفاده شود. البته بحث سلیقه هم مطرح است مثلا یک مربی دوست دارد از بازیکنان قدیمی استفاده کند اما نظر من این نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.