کد خبر : 218920
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فروردین 1401 - 8:56
-

بی‌توجهی ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال به فوتسال

بی‌توجهی ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال به فوتسال

رئیس کمیته فوتسال در حالی‌که باید زمان بیشتری را برای این رشته تیمی پرافتخار تخصیص دهد، اما به دلیل مشاغل و مناصب متعدد تمرکز لازم و کافی را برای رسیدگی به امور فوتسال ندارد تا با انتقادات گسترده‌ای مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، بعد از برکناری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال تمام امور این فدراسیون به اعضای هیات ریسه واگذار شد و در این بین برخی از اعضا که به نسبت از ارتباطات بهتری برخوردار بودند تلاش کردند سهم بیشتری از این سفره را به نام خود بزنند.

شاید بتوان از احسان اصولی به عنوان یکی از این نفرات نام برد فردی که باتوجه به حضورش در مناصب مختلف فدراسیون و پیشانی رسانه‌ای فوتبال به ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال شهرت دارد. عضویت در هیات رئیسه، رئیس کمیته فوتسال، سخنگو و مسئول بازاریابی فدراسیون فوتبال در کنار ریاست هیات فوتبال استان خراسان رضوی از جمله مناصبی است که اصولی به تنهایی و یک تنه اشغال کرده است. شاید در این بین موردی هم از قلم افتاده باشد که ما بی‌خبر باشیم!

اصولی که به دلیل سوء مدیریتش در حواشی و اتفاقات اخیر در بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیأت فوتبال استان خراسان نامش بیشتر از قبل بر سر زبان‌ها افتاده بعد از برکناری سراجی از ریاست کمیته فوتسال، بدون هیچ پیشینه موفقی در فوتسال از سوی عزیزی خادم به عنوان سرپرست این کمیته معرفی شد.

اصولی بعد از انتخاب به عنوان سرپرست کمیته فوتسال در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها مدعی جذب اسپانسر و همچنین گرفتن حق پخش مستقیم مسابقات فوتسال از صدا و سیما و حمایت همه جانبه از تیم ملی شد که پس از عزل عزیزی خادم از فدراسیون تمام این وعده‌ها فقط در حد حرف و شعار بر روی کاغذ باقی ماند.

سرپرست کمیته فوتسال به جای اینکه تمام تمرکزش را بر روی فوتسال، این رشته پر افتخار توپی کشور بگذارد، بعد از برکناری رئیس فدراسیون فوتبال خود را به عنوان سخنگوی فدراسیون در بین اصحاب رسانه مطرح و معرفی کرد؛ در حالی که بر اساس چارت سازمانی و قانونی، روابط عمومی‌ها معمولاً مسئول اطلاع رسانی در رسانه‌ها و افکار عمومی بوده‌اند. از سوی دیگر تمام تیم‌های ملی خود مدیر رسانه‌ای دارند که با روابط عمومی فدراسیون برای اطلاع رسانی هماهنگ هستند و می‌توان گفت فدراسیون عملاً دیگر نیازی به سخنگوی مستقل ندارد.

 

از بی‌توجهی ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال به فوتسال تا

 

همین مشغله‌های متعدد و تاحدودی بی‌ربط به هم اصولی باعث شد وی به جای نظارت و تمرکز بر امور تیم‌های ملی رده‌های مختلف فوتسال، آن‌ها را رها کرده و بیشتر در نقش سخنگوی فدراسیون فوتبال که شاید جذابیت بیشتری برای دیده شدن داشته است، ظاهر شود و به همین دلیل نتوانست حتی به نیمی از شعار‌های خود عمل کند.

در این مدت کوتاه فوتسال با مشکلات متعددی مواجه شد، از قرارداد وحید شمسایی و کادر فنی وی در تیم ملی که بعد از فراز و نشیب بسیار و لغو اولین اردوی این تیم در اسفند نهایی شد، گرفته تا قرارداد علی صانعی سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال و نامشخص بودن وضعیت قراردادش و اینکه این تیم همچنان سرمربی مشخصی ندارد. موضوعی کعه واکنش صانعی را در پی داشت و او از بی‌توجهی ریاست کمیته فوتسال نسبت به مطالباتش و عدم قراردادش با فدراسیون گلایه کرد و با تیم لیگ برتری مس سونگون به توافق رسید. اعزام تیم ملی زیر ۲۰ سال بدون آمادگی و تمرینات منظم تیمی به مسابقات تایلند که این تیم نتوانست از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات دفاع کند از دیگر اتفاقات ناخوشایند مدت کوتاه مدیریت اصولی بر فوتسال بوده است به طوری که متاسفانه بعد از این تورنمنت باز هم مثل همیشه تیم‌های پایه و امید تا رویداد بعدی به حال خود رها و اردوهای آنها تعطیل شد.

اما این تمام ماجرا نیست، تیم ملی فوتسال کشورمان در حالی به مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها اعزام شد که مورد بی مهری فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال قرار گرفت. در جایی که باید احسان اصولی به عنوان رئیس کمیته فوتسال که متولی این رشته است جهت دلگرمی کادر جدید و بازیکنان جوان در اردوی این تیم حضور پیدا می‌کرد متاسفانه از وی خبری نبود و همانطور که گفتیم وی را فقط در نقش سخنگوی فدراسیون در قاب تلویزیون دیدیم. جالب‌تر اینکه رئیس کمیته فوتسال که در روز‌های قبل از اعزام غایب بزرگ فوتسال بوده برای سفر به قرقیزستان به همراه تیم ملی در روز سفر در محل تمرین تیم حاضر شد و اکنون هم در کشور قرقیزستان مشغول نظارت بر عملکرد تیم ملی است!

در حالی که انتظار می‌رفت اصولی به عنوان رئیس کمیته فوتسال در کنفرانس خبری شمسایی سرمربی تیم ملی حضور داشته باشد، اما این کنفرانس هم مورد بی‌مهری او و فدراسیون قرار گرفت.

 

از بی‌توجهی ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال به فوتسال تا

 

با تمام این تفاسیر امید است سرپرست فدراسیون فوتبال با تدبیری شایسته و تا دیر نشده فرد شایسته‌ای را که مرتبط با این رشته است برای ریاست کمیته فوتسال انتخاب کند تا مربیان تیم ملی دغدغه و مشکلات کمتری در مسائل پشتیبانی و هماهنگی‌ها داشته باشند و تمرکز اصلی خود را روی مسائل فنی بگذارند.

سال جاری سالی سخت و سرنوشت‌ساز برای فوتسال است؛ ابتدا بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا و سپس مرحله نهایی این مسابقات را برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در پیش داریم و در نهایت باید برای حضوری شایسته در جام جهانی آمادگی و برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم که بدون شک بدون حمایت فدراسیون این مهم ممکن نیست. پس مسئولان فدراسیون فوتبال و در رأس آنها میرشاد ماجدی به عنوان متولی اصلی باید تکلیف را روشن کند چون عملاً بعید به نظر می‌رسد اصولی توانایی دل کندن از این مناصب را داشته باشد پس بهتر است با تصمیمی مدیریتی تکلیف فوتسال روشن شود و مدیریت این رشته پرافتخار به دست اهلش سپرده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمد چهارشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

اصولى و باندش هر چه زودتر باید از فوتسال بروند چون باعث نابودى فوتسال میشوند اصلا با چه سابقه اى این آدم وارد فوتسال شده ؟؟! نه پول آورده !! نه تخصص دارد!!! فقط حرف مى زند و مسافرت مى رود!!!!!

ناشناس چهارشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

یه مشت گرگ و شغال و کفتار توی فوتسال و هیئت مدیره جمع شدن