کد خبر : 218925
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فروردین 1401 - 10:19
-

روزهای تلخ و تاریک فوتسالِ زنان

روزهای تلخ و تاریک فوتسالِ زنان

این روزها زمزمه‌هایی تلخ از شرایط مبهم تیم ملی فوتسال زنان که ۲ قهرمانی را بر تارک قاره کهن حک کرده است، به گوش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال،  در حالی در روزهای آغاز سال ١۴٠١ سر و صدای نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتسال مردان و برگزاری اردوهای آنها به گوش می‌رسد که تیم ملی فوتسال زنان در نابسامانی و بلاتکلیفی محض  بسر می‌برد.

سال گذشته بود که فروزان سلیمانی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و موجی از انتقادها نسبت به این انتخاب مطرح شد. برخی از سرمربیان مطرح لیگ برتری از انتخاب او شاکی شدند و سوابق و تجربیات سلیمانی را برای هدایت تیم ملی کافی ندانستند. دیگر آنکه وی در نخستین گام ترکیب تیم ملی را به یکباره تغییر داد و بازیکنان با تجربه را کنار گذاشت و بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کرد و حتی برخی از سرمربیان عنوان کردند که وی بازیکنان تیم خود یعنی ملی حفاری اهواز را به لیگ برتر دعوت کرده است.

دعوت نشدن بازیکنان مطرح به تیم ملی سبب شکوه و گلایه بسیاری از ملی‌پوشان شد و به همین دلیل او پیش از اعزام به تورنمنت کافا در بهمن ۱۴۰۰ مجبور شد تعدای از بازیکنان با تجربه را دعوت کند. مسابقاتی که از نظر بازیکنان ارزش چندانی نداشت و در سطح تیم ملی نبود. در هر صورت آنها عنوان قهرمانی را در این رقابت‌ها بدست آوردند.

پس از آن هم فدراسیون ۲ دیدار تدارکاتی را در اسفند ماه برابر روسیه برگزار کرد که ملی‌پوشان در نخستین بازی تن به شکست سنگین دادند و در دومین بازی اختلاف امتیازی این شکست را کمتر کردند اما در هر صورت این تیم ملی، همان تیم ملی نبود که روزگای مدعی قهرمانی در آسیا بود.

از سوی دیگر برگزاری دیدارهای دوستانه با واکنش منفی ملی‌پوشان همراه شد. از نقطه نظر آنها دعوت روسیه به ایران در شرایطی که لیگ در مرحله حساسی بود، کار درستی نبود و فدراسیون باید زمان مناسبی را برای برگزاری این دیدار انتخاب می‌کرد، بنابراین ملی‌پوشان از این بازی‌ها و شکست‌های سنگینی که خوردند، ناراضی به بازی‌های لیگ برتر بازگشتند.

البته دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتسال زنان برابر روسیه در حالی برگزار شد که با وجود مثبت شدن تست کرونای برخی از اعضا کادر فنی تیم ملی، باز هم آنان برروی نیمکت تیم ملی برابر روسیه نشستند؛ این پایان ماجرا نبود و بعد از مسابقه تست کرونای بیشتر بازیکنان باشگاه نصر فردیس در تیم ملی نیز مثبت شد.

لیگ برتر فوتسال زنان نیز به روزهای پایانی نزدیک می‌شود تا بعد از آن تمرینات تیم ملی باید از سر گرفته شود در حالی که هنوز سرمربی تیم ملی و مسوولان فدراسیون برنامه‌های پیش روی تیم ملی فوتسال زنان را اعلام نکرده‌اند. مشخص نیست که ملی‌پوشان چه مسابقاتی را در پیش دارند. این روزها نه تنها نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال روزه سکوت گرفته است بلکه کاری هم انجام نمی‌دهد. 

فدراسیون باید همچون مردان به تیم ملی فوتسال زنان توجه لازم را داشته باشد، چرا که کسب ۲ عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا خود بهترین سند بر ظرفیت بالای فوتسال زنان دارد و حق آنان است که حداقل شرایطی همچون تیم ملی فوتسال مردان را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.