ناصر صالح، در خصوص عملکرد تیم ملی در مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا در قرقیزستان تحت هدایت وحید شمسایی گفت: نتایجی که رخ داد دور از انتظار نبود اما این کادر فنی جدید نیاز به زمان دادن دارد. من بازی‌ها را دنبال کردم و از عملکرد شمسایی، سفال‌منش و نظری راضی بودم اما عیار اصلی تیم ملی تحت هدایت شمسایی در جام ملت ها مشخص می‌شود.

 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف ما از نظر اخلاقی بود. در دیدار با قرقیزستان که برای اولادقباد مشکلی پیش آمد، بقیه بازیکنان باید این جو را می‌خواباندند نه این که به آن دامن بزنند. اگر این اتفاق در دیدار با یک تیم بزرگ و در یک جام مهم می‌افتاد، ما مثل دوره‌های قبل اخراجی می‌دادیم و دستمان در پوست گردو می‌ماند. به نظر من الآن وقتش نیست که مربیان تیم ملی روی بحث‌های تاکتیکی کار کنند. ۶ ماه وقت دارند تا شناخت خوبی نسبت به بازیکنان به دست بیاورند. سایر مربیان و پیشکسوتان فوتسال باید به حال این تیم ملی که دچار تغییر نسل است، دل بسوزانند و شمسایی و کادرش را کمک کنند.

 

صالح در پاسخ به این سوال که آیا شمسایی تصمیم درستی گرفته که در دوره‌ای هدایت تیم ملی را پذیرفته که این تیم می خواهد تغییر نسل دهد، توضیح داد: این تغییر نسل باید ۵ سال پیش رخ می‌داد. باید از بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه استفاده می‌شد تا اکنون یکسری بازیکن کم‌تجربه همزمان وارد تیم ملی نشوند که ما ببینیم به درد می‌خورند یا خیر. در همه جای دنیا و در هر رشته‌ای به این شکل است که تغییر نسل ناگهان اتفاق نمی افتد و بازیکنان کم‌تجربه به مرور به بدنه تیم‌های ملی اضافه می‌شوند تا از تجربه باتجربه‌ها استفاده کنند. شمسایی جسور بوده که حاضر شده اعتبارش را در فوتسال ایران و جهان با این موضوع به خطر بیندازد و وظیفه همه است که از او حمایت کنند.

 

این پیشکسوت فوتسال در خصوص فهرست بازیکنان دعوت شده به بازی‌های مقدماتی هم گفت: شمسایی بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده که در تیم ملی باز است. اکنون او، نظری و سفال‌منش بهترین کسانی هستند که می‌توانند در این خصوص صحبت کنند و تصمیم بگیرند. ما بازیکن مستعد در فوتسال کشور کم نداریم و فکر هم نمی کنم دست مربیان خالی باشد. فقط روند این تغییر نسل و پیدا کردن کسانی که لیاقت پوشیدن لباس تیم ملی را دارند، کمی زمان‌بر است و باید از کادر فنی در این بخش حمایت شود.

منبع:ایپنا