کد خبر : 235934
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 9:19
-

مسعودی: صد در صد در لیگ برتر می‌مانیم/دیدار ما با سن ایچ حساسیت خاصی ندارد/ قم، قطب فوتسال پایه می‌شود

مسعودی: صد در صد در لیگ برتر می‌مانیم/دیدار ما با سن ایچ حساسیت خاصی ندارد/ قم، قطب فوتسال پایه می‌شود

سرپرست تیم آناصنعت قم آخرین وضعیت این تیم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، بعد از حواشی به وجود آمده در خصوص اتفاقات رخ داده در جریان دیدار دو تیم آنا صنعت پاسارگاد قم و صنایع گیتی پسند اصفهان از هفته بیستم لیگ برتر که به میزبانی سالن حیدریان شهرستان قم برگزار شد، علی مسعودی سرپرست تیم آنا صنعت پاسارگاد در خصوص این دیدار به خبرنگار ما گفت: در هفته بیستم بازی‌ها، میزبان تیم بزرگ و خوب صنایع گیتی پسند اصفهان بودیم. بازی که از قبل هم مشخص بود حساسیت‌های خاص خودش را برای ما دارد. به هر حال ما میزبان بازی بودیم و نیاز شدیدی به سه امتیاز این مسابقه برای جدا شدن از پایین جدول داشتیم. اما متاسفانه حواشی این مسابقه نه از سوی دو تیم، بلکه از جایی که باید جمع کننده حواشی باشد شروع شد و ادامه پیدا کرد. همانطور که آقای محمدجعفر عابدی، مدیر رسانه‌ای باشگاه گفتند، آقا خان‌احمدی نماینده سازمان لیگ فوتسال در این دیدار از همان ابتدایی که وارد سالن شدند با برخورد بسیار بد و دادهای بلندی که در سالن خالی بازی می‌کشیدند جو مسابقه را متشنج کردند.
سرپرست آنا صعنت پاسارگاد با تشریح اتفاقات رخ داده افزود: ۴۵ دقیقه پیش از آغاز مسابقه ایشان با حالت بسیار بدی وارد سالن شد و در سالن خالی از تماشاگر با داد و فریاد با ما صحبت می‌کرد و ادبیات بسیار بدی گفتند که باید موزیک ورزشی در حال پخش در سالن را قطع کنید. همچنین گفتند میکروفن سالن را خاموش کنید. طوری که ما احساس کردیم شاید ایشان با ما مشکل خاصی دارند یا اتفاق خاصی رخ داده است. این اتفاقات گذشت تا اینکه ما گل دوم را وارد دروازه صنایع گیتی پسند اصفهان کردیم و ایشان به یک‌باره بازی را متوقف کردند و اعلام کردند افراد حاضر در جایگاه شیشه‌ای سالن و تعداد انگشت‌شمار تماشاگران حاضر در سالن که شاید تعدادشان به ۱۰ نفر هم نمی‌رسید باید سالن را ترک کنند که این برخلاف نظر سازمان لیگ است. چرا که افراد حاضر در جایگاه ویژه سالن که شاید ۲۵ نفر هم نمی‌شدند جزو افراد عالی‌رتبه باشگاه و هیئت فوتبال قم بودند. و مجوز حضور این افراد را در جلسه هماهنگی صبح بازی، گرفته بودیم. از سویی جایگاه ویژه سالن حیدریان با شیشه محصور شده و صدایی از آن بیرون نمی‌آید که بخواهیم بگویم چون تشویق کرده بودند از سالن بیرون شدند. همین وقفه ۱۰ دقیقه‌ای روند بازی را برای ما مختل کرد. هرچند نمی‌خواهم این موضوع را بهانه‌ای برای این شکست عنوان کنم. ولی حتما تاثیرگذار بود. در حالیکه ایشان می‌توانست اجازه دهد نیمه اول مسابقه تمام شود و سپس به دنبال راه حلی برای خارج کردن عوامل باشگاه از جایگاه شیشه‌ای باشد.
مسعودی با تاکید بر لحن تند و غیرقابل قبول نماینده سازمان لیگ در زمان صحبت با مدیرعامل آنا صنعت پاسارگاد گفت: ایشان با لحنی بسیار بد و پرخاش‌گرایانه با مهندس شرافتی مدیرعامل باشگاه صحبت کردند. حتی همین لحن صحبت را در برابر نیروی انتظامی و یگان ویژه هم به کار بردند که حتی آقای اخوان از عوامل نیروی انتظامی در صحبت با من گفتند اگر ادامه دهند با ایشان برخورد می‌کنیم. حتی باقی افراد حاضر در سالن و مربی گلرهای ما نیز از الطاف ایشان در امان نماندند. اینکه ایشان با مدیررسانه‌ای باشگاه و دیگر اصحاب رسانه حاضر در سالن نیز چنین برخورد زشتی را ادامه دادند برای ما قابل پذیرش نبود. به هرحال افراد رسانه‌ای برای این فوتسال زحمت می‌کشند و باید مورد احترام باشند. همانطور که می‌دانید این بازی پخش زنده بود. ما اگر دنبال مسئله یا حاشیه خاصی بودیم که بازی را مثل بعضی از تیم‌های دیگر پخش زنده نمی‌کردیم. وقتی بازی پخش می‌شود یعنی کلی چشم دارد آن را نگاه می‌کند و شما نمی‌توانید در آن اشتباهی مرتکب شوید.
وی دلیل برگزاری جلسه هماهنگی در صبح بازی، برخلاف آیین‌نامه برگزاری مسابقات را اینگونه عنوان کرد: به هر حال این هم جزو اتفاقات نادر فوتسال است. آقای خان‌احمدی اعلام کرده بودند که چون ممکن است آقای محمود نصیرلو، ناظر داوری به جلسه شب قبل از مسابقه نرسند و بدون حضور ایشان نمی‌شود جلسه برگزار کرد، جلسه را به صبح بازی موکول کرده‌اند. این در حالیست که آقای نصیرلو حدود ساعت ۱۸ در هتل حاضر بودند و دلیلی برای برگزار نشدن جلسه در شب مسابقه وجود نداشت. در همین جلسه هم هماهنگ شد تا مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت آنا صنعت پاسارگاد در جایگاه ویژه سالن حیدریان که شیشه‌ای هم هست حضور داشته باشند. اما آن اتفاقات در جریان بازی رخ داد.

مسعودی ادامه داد: امیدوارم همانطور که فوتسال باشگاهی ما روز به روز به سطح حرفه‌ای فوتسال جهان نزدیک می‌شود، نماینده‌های فدراسیون هم حرفه‌ای شوند و بجای ایجاد تنش در مسابقات، از بروز چنین حواشی جلوگیری کنند. ما نماینده‌های فدراسیون و ناظرهای داوری قوی و کاربلد زیادی در فوتسال داریم که بعد از سال‌های حضور در عرصه باشگاهی، دوستی و رابطه خوبی بین من و خیلی از این افراد به وجود آمده است. اما وجود افرادی مانند خان‌احمدی در این عرصه، اسم افراد خوشنام این جمع را هم خراب خواهد کرد. ما در جامعه کوچک فوتسال باهم دوست و رفیق هستیم ولی امثال این آقا محیط را خراب می‌کنند. نوع ادبیات و گفتار یک فرد در برخورد با دیگران مهم است که متاسفانه ایشان از این نعمت بی‌بهره هستند.
سرپرست آنا صنعت پاسارگاد با مبرا دانستن سازمان لیگ فوتسال از اتفاقات این بازی گفت: من و باشگاه آنا صنعت پاسارگاد تقصیری را در این خصوص از جانب سازمان لیگ نمی‌بینیم. به هر حال آقایان احسان کامیانی به عنوان مسئول برگزاری مسابقات فوتسال کشور و امیر نوری به بهترین نحو و به تنهایی دارند چرخ فوتسال ایران را می‌گردانند. برگزاری این حجم از مسابقات در رده‌های پایه و بزرگسالان در شرایطی که سازمان لیگ فوتسال رئیسی ندارد سخت است و من به شخصه از نزدیک دیدم که این دو عزیز چه زحمتی می‌کشند تا فوتسال در جریان باشد. و واقعا چینش این تعداد نماینده و مسئول برای بازی‌ها مشکل است. هرچند در این چند هفته ما دوگانگی‌های زیادی در تصمیمات نماینده‌های مسابقات دیدیم. به عنوان مثال در سیرجان نماینده بازی در هماهنگی کامل با تیم میزبان اجازه داد تعداد زیادی تماشاگر وارد سالن مسابقه شود و دیدید که چه حواشی هم رخ داد. و در قم این رفتار دور از شان خانواده فوتسال رو هم مشاهده کردیم. همینجا از سازمان لیگ فوتسال می‌خواهم اجازه ندهند در این ۶ هفته پایانی لیگ که هر تصمیم و اتفاق کوچکی ممکن است در سرنوشت یک تیم و یک شهر و استان تاثیرگذار باشد، این دوگانگی‌ها باعث شود در خانواده فوتسال تفکراتی به وجود بیاید. هرچند من به شخصه ایمان دارم سازمان لیگ فوتسال در اوج عدالت و بی‌طرفی همواره رفتار کرده است. ما هم در خصوص اتفاقات رخ داده در بازی نامه‌ای تنظیم کرده‌ایم و به سازمان لیگ فوتسال داده‌ایم و می‌دانیم که حتما پاسخ مناسب را خواهیم گرفت.
مسعودی در مورد داوری در دیدار مقابل صنایع گیتی پسند گفت: شرایط داوری در این دیدار خوب و مناسب بود. بخصوص که شخصی قاطع و قانونمندی به نام آقای محمود نصیرلو به عنوان ناظر داوری در سالن حضور داشتند که داوران در حضور ایشان حتما تمرکز بیشتری در کار خود خواهند داشت. حضور این افراد در جامعه داوری ما به رشد و ارتقا سطح داوری‌ها قطعا کمک خواهد کرد. به هر حال ما داوران را افراد زحمت‌کش فوتسال می‌دانیم و بر سلامت کاری و رفتاری آن‌ها تاکید داریم. و می‌دانیم که قطعا اشتباهات داوری جزوی از جریان بازی است. هرچند ما در دیدار با گهر زمین سیرجان از این ناحیه لطمه دیدیم و ضربه شدیدی خوردیم. ولی در کل روند داوری فوتسال را مثبت ارزیابی می‌کنم و تاکید می‌کنم که باید به داوران احترام بیشتری گذاشته شود و بیشتر به این افراد بها داده شود. از زحمات آقای شاهمرادی هم تشکر می‌کنم و امیدوار ایشان با توجه به حساسیت موجود در ۶ هفته باقی مانده لیگ، داوری‌ها را طوری چینش کنند که حقی از تیمی ضایع نشود. چرا که حتی یک سوت اشتباه ممکن است سرنوشت یک تیم را در بالا و پایین جدول تغییر دهد.
سرپرست با سابقه قمی‌ها در خصوص دیدار هفته بیست‌ویکم این تیم و تقابل با قمی‌های تیم ساوجی گفت: سن ایچ تیم خوب و قابل احترامی هست و این بازی هم مانند دیگر بازی‌های لیگ برای ما فقط ۳ امتیاز دارد و هیچ حساسیت دیگری در آن وجود ندارد. شاید حضور چند نفر از دوستان خوب و قدیمی ما چه به عنوان کادر فنی و چه به عنوان بازیکن در این تیم که سابقه همکاری با هم در قم را داریم، برای برخی این شائبه را ایجاد کرده باشد که این دیدار دارای حساسیت‌های خاصی است. اما اینطور نیست. در این چند سال ما دیدارهای زیادی با هم داشتیم. و همواره به دلیل نزدیکی دو شهر جابجایی بازیکن بین ما وجود داشته است. رقابت و کری‌های خاص فوتسالی بین ما وجود دارد ولی بعد از ۴۰ دقیقه زمان بازی مثل همیشه جایش را به دوستی و رفاقت می‌دهد و این چرخه طبیعی ورزش است. مثل همیشه سعی می‌کنیم بهترین بازی خودمان را در کمال آرامش انجام دهیم و برای حمید طاهری و دوستانش در تیم سن ایچ آرزوی بهترین‌ها را دارم و امیدوارم در پایان لیگ بهترین مقام را کسب کنند.

مسعودی در خصوص جایگاه آنا صنعت پاسارگاد در پایان لیگ گفت: به مردم و فوتسال دوستان قم قول می‌دهم که در شش هفته باقی‌مانده از لیگ تمام تلاش خودمان را بکنیم تا با کسب بهترین نتایج ممکن بتوانیم در علاوه بر ماندن در لیگ برتر، در بهترین جایگاه جدولی قرار بگیریم و از منطقه پایین جدول جدا شویم. این تیم تنها دلخوشی مردم استان قم و سرمایه اجتماعی این استان است. حضور قم در لیگ برتر فوتسال بدون شک خواست تمام جامعه فوتسال است. چرا که قم معدن بازیکن‌سازی فوتسال ایران است و در هر تیمی حداقل یک بازیکن قمی حضور دارد. حیف هست که تیمی از قم در لیگ برتر نباشد. همانطور که عدم حضور تیم‌هایی مانند شهید منصوری قرچک، شهروند ساری و شرکت ملی حفاری ایران یک لطمه جدی به فوتسال ایران زده است. به هر حال ما تلاش خودمان را می‌کنیم و امیدواریم در پایان فصل تیمی که شایستگی آن را دارد به مقام قهرمانی برسد و تیم‌هایی که توانایی آن را دارند در لیگ برتر باقی بمانند که امیدواریم یکی از این تیم‌ها ما باشیم.
مسعودی با تاکید بر جوانسازی تیمش در این فصل گفت: با سرمایه‌گذاری مناسبی که در چند سال گذشته در رده‌های پایه این باشگاه انجام دادیم توانستیم میانگین سنی تیم را در فصل جدید به ۲۱ سال برسانیم و جزو تیم‌هایی باشیم که در تمام رده‌های سنی از نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید در لیگ‌های برتر کشور حضور پیدا کنیم و حتی مقام قهرمانی را نیز در این رده‌ها کسب کنیم. امیدواریم با مدیریت جدید و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دو سال آینده قدرت اول پایه‌های فوتسال ایران شویم و در تمام رده‌های سنی تیم‌های ملی ایران بازیکنان این باشگاه حضور داشته باشند. همانطور که الان هم این اتفاق افتاده است.
علی مسعودی در پایان با تقدیر از سرمایه‌گذاری‌های کارخانه آنا صنعت پاسارگاد در فوتسال قم افزود: باید از زحمات خانواده مهندس شرافتی برای این حجم از سرمایه‌گذاری در تمام رده‌های سنی پسران و دختران تقدیر و تشکر بی‌اندازه کرد. فکر نمی‌کنم باشگاهی در ایران باشد که در این سطح در فوتسال حضور داشته باشد. امیدوارم زحمات این افراد در فوتسال ایران و استان قم دیده شود. به شما قول می‌دهم با سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده بیشتر از این تیم خواهید شنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.