کد خبر : 239310
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 14:15
-

شمسایی: لیگ فوتسال هنوز روی کاکل‌ نفرات باتجربه می‌چرخد/ فاصله بین ستاره‌ها و جوان‌ها باید کم شود

شمسایی: لیگ فوتسال هنوز روی کاکل‌ نفرات باتجربه می‌چرخد/ فاصله بین ستاره‌ها و جوان‌ها باید کم شود

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران نظرات خود درباره لیگ امسال را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، وحید شمسایی در خصوص لیگ فوتسال امسال اظهار داشت: برای مشاهده لیگ یک هدف داشتم. من با شعار تغییر نسل وارد تیم ملی شدم. جذابیت لیگ هم برای من جوان‌ها بودند و این‌که می‌توانند جایگزین آن بازیکنان بزرگ شوند؟ که البته کار سختی است.

وی ادامه داد: در همین اردوی پیش رو بازیکنان متولد ۸۰ دعوت کرده‌ام. یک شعار در زندگی داشتم که برای خودم عملی می‌کنم و منتی سر کسی نمی‌گذارم. همیشه زیر دین فوتسالم. فوتسال من را به جامعه معرفی کرده. پس خودم هم وظیفه دارم این کار را در حق چند بازیکن انجام دهم. حتی با وجود ضرر کردن خودم. حالا خوشحالم. اگر روزی ضرر کنم هم چند بازیکن جوان را معرفی کرده‌ام. این جذابیت دارد و به همین دلیل کارم را ادامه می‌دهم. لیگ را بخاطر جوان ها می‌دیدم.

سرمربی تیم ملی در مورد جذابیت لیگ عنوان کرد: هنوز هم لیگ فوتسال روی کاکل باتجربه‌ها می‌چرخد. منظور ملی پوشان سابق است. اعتقاد دارم بین باتجربه‌های ما که دورانی پرافتخار و چند ساله بود با جوان‌ها فاصله است. این جوان‌ها باید به آن‌ها نزدیک شوند. هنوز در لیگ باتجربه ها خوب هستند و جوان ها خام. آن خامی باید بشود تجربه. من به عنوان سرمربی قطعا بازی‌ها را دنبال می‌کنم. با تمام عشق بازی‌ها را می‌دیدم. حتی با ۳ تلویزیون با دستیاران می‌دیدم که کسی از چشم نیفتد. فیلم از باشگاه‌ها می‌گرفتم یا غیرمحسوس و محسوس مربی‌های‌مان در ورزشگاه‌ها بازی‌ها را می‌دیدند.

شمسایی درباره درخشش بازیکنانی که خود در تیم ملی به‌ آن‌ها بها داده گفت: اگر من به عنوان مربی آن بازیکنان را در لیگ نبینم و پیگیری نکنم که اسمم مربی نیست. سالار آقاپور خودش در تیم ملی حقش را گرفت. شاید روزی هم کس دیگری جای او را بگیرد. در اردوی پیش رو آدم‌هایی جدید داریم تا ببینیم چه کسی حقش را می‌گیرد. مهم کیفیت بود نه رتبه تیم‌های‌شان.

وی افزود: یکی از کارهای خوب فدراسیون کار روی پایه‌ها است. مسیر این قطار اما باید درست باشد. وقتی سوار قطار می‌شویم تا به مشهد برویم شهر به شهر جلو می‌رویم. یک ضرب که به مشهد نمی‌رسیم. باید رده‌های پایه هم مانند ایستگاه‌های قطار به صورت مستمر کنار هم حرکت کنند. واقعیت این است که مربیان لیگ باید به فکر نتیجه باشند. به هر حال این مساله مهم است. شاید مربی بگوید من را فردا با ید نتیجه کنار بگذارند. پس به آن‌ها حق می دهند. بها دادن به بازیکنان جوان سخت است. شاید بهتر باشد یک قالب درستی برای این مساله طراحی شود زیرا آن مربیان هم به نوبه خود حق دارند.

شمسایی در پایان در مورد برنامه‌های آینده فوتسال گفت: فعلا اردوی تایلند را پیش رو داریم. برای امسال برنامه همین است. در فرورودین ماه یک فیفادی داریم و بازی با ازبکستان که باید ببینیم به چه نحوی پیش می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام شنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

شمسایی تیم ملى جاى بهترین هاى هر کشور هست نه جاى بازیکن بى تجربه !! با شعار و نمایش نمى توان از اعتبار فوتسال ایران در آسیا و جهان دفاع کرد بجاى شعار بهتر هست واقعیت فوتسال ایران رو ببینید با فیلم و تلویزیون فوتسال رصد نمى شود این حرفا بیشتر باعث خنده میشود یعنى چى مربى بطور نامحسوس!!!! بازیکن مى بیند ؟!! مگر قرار هست مچ کسى را بگیرید؟!!