کد خبر : 239569
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اسفند 1401 - 10:32
-

خوراکچی: مس با این روند می تواند قهرمان آسیا شود/گیتی پسند در نیم فصل دوم قهرمانی را از دست داد/کراپ می تواند قهرمان شود/سفیر پدیده نیم فصل دوم بود

خوراکچی: مس با این روند می تواند قهرمان آسیا شود/گیتی پسند در نیم فصل دوم قهرمانی را از دست داد/کراپ می تواند قهرمان شود/سفیر پدیده نیم فصل دوم بود

مربی و کارشناس فوتسال به تحلیل لیگ برتر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمود خوراکچی مربی و کارشناس فوتسال به تحلیل فصل اخیر لیگ برتر پرداخت.

وی در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال گفت: لیگ بیست و چهارم فوتسال با همه اتفاقات به پایان رسید. این لیگ دستخوش یکسری حوادث خوب و بد بود. اتفاق خوب اینکه جوان های ما در لیگ بیست و چهارم درخشیدند و با تجربه ها هم به بازیکنان جوان کمک کردند و تیم هایی که تلفیقی از جوان ها و با تجربه ها را داشتند و از ظرفیت بومی استفاده کردند در پایان فصل عملکرد آنها قابل قبول بود.

وی افزود: به باشگاه مس تبریک می گویم که مقتدرانه قهرمان شد و با داشتن تجربه کافی که ۴ دوره قهرمانی را یدک می کشید و همیشه تیمی باشخصیت و بالای جدولی بوده ، بدون شک لیاقت این قهرمانی را داشت و اگر این مدل بازی و تفکر مدیریت و کادرفنی را در بازی های آسیایی ادامه دهد این تیم می تواند قهرمان آسیا هم شود.

خوراکچی ادامه داد: رقابت همیشه بین مس و گیتی پسند نزدیک تر بود اما امسال اختلاف ۹ امتیازی را شاهد بودیم. گیتی پسند اعتبار فوتسال ایران است و در تمامی دوره ها تیمی سختکوش و استاندارد بوده اما این اختلاف ۹ امتیازی در نیم فصل دوم ایجاد شد و باعث شد این تیم قهرمانی را از دست بدهد.

سرمربی سابق کراپ در مورد این تیم گفت: کراپ تیم سوم جدول توانسته خودش را به عنوان یک تیم مدعی و با کیفیت که فوتسال ما را از حالت دو قطبی در آورده مطرح کند. کراپ می تواند در دوره های بعدی حتی به عنوان قهرمانی هم برسد چرا که مدیریت خوب و سازمان دهی مناسبی دارد.

خوراکچی ادامه داد: سن ایچ مثل دوره های قبل خودش را در بالای جدول حفظ کرد و همواره شروع خویی داشته و رفته رفته تحلیل رفته است و این نوسان در هفته های دوازدهم به بعد در این چند دوره گریبانگیر سن ایچ شده و باید کارشناسی کنند و ببیند علت این نوسانات چیست؟ این باشگاه مدیریت خوب و قابلی دارد و با درایت مدیریت باید چاره اندیشی کنند تا سن ایچ مدعی تر از قبل باشد. شکست ۸ هیچ از صنایع پشتیبان یعنی سن ایچ بایددرمان روحی روانی شود.

وی در مورد تیم پنجم جدول یعنی گهر زمین گفت: گهر زمین سیرجان در این مدت حضورش در لیگ برتر نوید این را می دهد که هدف دارد و صرفا برای اینکه در لیگ برتر حضور داشته باشه تلاش نکرده و همواره با انگیزه و با هدف گذاری جلو رفته است و اینکه در اولین دوره اش مقام پنجمی را بدست بیاورد عالی است. این تیم بازیکنان خوبی هم جذب کرد و با تفکرات لیگ یک به لیگ برتر صعود نکرد.

خوراکچی در مورد تیم ششم جدول یعنی فولاد زرند اذعان داشت: این تیم در دو دوره ای که در لیگ برتر بوده مقام ششم را کسب کرده و زرند و سیرجان جزو تیم هایی هستند که مدیران تیم هایشان اصول حرفه ای گیری و مبانی و استانداردهای مدیریتی را خوب بلدند و توانستند در این مدت کوتاه خودشان را به لیگ برتر القا کنند.

مربی مطرح فوتسال در مورد عملکرد تنها تیم پایتخت یعنی سفیر گفتمان گفت: سفیر گفتمان بعد از تاسیسات دریایی و میثاق که تیمی از تهران در لیگ برتر نبوده این خلا را پر کرد و  از این اتفاق خوشحالم .در نیم فصل اول با توجه به زمان کوتاهی که با خرید سهمیه سپاهان داشتند کادرفنی و یکسری بازیکن جذب تیم شدند و مشخص بود که سفیر گفتمان با حضور یک هیات مدیره فهیم و با سواد و روی آوردن به اینکه علاوه بر بازیکن و کادرفنی به مدیررسانه، ارتباطات قوی و … نیاز دارد برنامه ریزی بلند مدت دارد و این عوامل توانست در روند رو به جلوی سفیر گفتمان کمک کند. تیم سفیر در یک زمینه هایی می تواند الگویی برای دیگر تیم ها باشد که به غیر از بازیکنان و کادرفنی به عوامل دیگری برای موفقیت نیاز است که مدیریت باشگاه سفیر تقریبا این موارد را انجام داد.خوشحالم که در هفته های پایانی نیم فصل اول سفیر توانست نتیجه خوبی بگیرد و در در ادامه در نیم فصل دوم نقطه ضعف خودش یعنی آمادگی جسمانی و روحی روانی را برطرف کرد و یک جورهایی منهای دو سه هفته پایانی عمکلرد خوبی داشت و در نیم فصل دوم مقام چهارم را کسب کرد تا پدیده نیم فصل دوم باشد. به عنوان یک مربی تهرانی از حضور این تیم در لیگ برتر خوشحال هستم و امیدوارم این باشگاه در لیگ آتی با برنامه ریزی بهتری راهی مسابقات شود.

وی ادامه داد: فرش آرا از قدیمی ترین تیم های لیگ برتر است اما معمولا نوسانات زیادی داشته که این اتفاق نسبت به تجربه تیمی مثل فرش آرا خوشایند نیست و از این تیم بازیکنان خوبی در دوره های قبل لیگ و این دوره به فوتسال ایران معرفی شده و باید این نوسان را کم کنند.

خوراکچی در مورد عملکرد تیم قند کاترین آمل تاکید کرد: با توجه به همان شرایطی که سفیر داشت این تیم هم امتیاز راگا را خرید و خبر خوبی برای استان مازندران بود که بعداز سقوط شهروند ساری این بار یک خبرخوب شنیدند. تیم قند کاترین بازیکنان خوبی جذب کرد و امکانات خوبی داشت با این حال با وجود اینکه به عنوان یک تیم نسبتا مدعی وارد لیگ برتر شد باید بهتر از اینها نتیجه می گرفت. جذب بازیکن ها تفکرات مدیریت را نشان می داد که نگاه مدعی بودن را داشت و اینکه به عنوان یک تیم سال اولی به آنها توجه نشود اما نسبت به هزینه ها باید بهتر کار می کردند و رتبه تک رقمی صرف برای آنها خوب نیست. متاسفانه شنیدیم که مالک باشگاه اعلام انصراف کرده است که امیدواریم این تصمیم عملی نشود.

مربی فوتسال در مورد دیگر تیم مازنی یعنی زندی بتن گفت: این تیم که دومین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه کرد در شروع لیگ قصد تیمداری نداشت و هواداران باعث شدند تا زندی بتن با وجود عدم حمایت مسئولین تیمداری کند. این تیم شرایط آماتوری داشت اما در این شرایط نتایج مورد تائیدی گرفتند با این حال در سال آینده این تیم کار سختی خواهد داشت. در فصل گذشته در برخی بازیها واقعا همه را غافلگیر کردند.

خوراکچی ادامه داد: تیم هایی بودند مثل صنایع پشتیبان که شروع خوبی داشت و حتی گیتی پسند را برد و توقع ها را بالا برد اما چون با همان نیرو و شرایط لیگ یک و عدم حضور بازیکنان با تجربه پای به لیگ برتر گذاشت  این عدم حضور در ادامه به ضرر آنها شد و به همین دلیل رفته رفته تحلیل رفتند. در نیم فصل دوم بعد از رکن آذین ضعیف ترین نتیجه را گرفتند در حالی که در خطه جنوب بازیکنان بسیار تکنیکی و فوتسالی داریم و حضور بازیکنانی مثل بازیار در تیم ملی و بازیکن باتجربه ای مثل بنی اسدی در این تیم انتظارات از بندری ها بیشتر هست .این تیم باید با تفکر حرفه ای تری در فصل بعد لیگ برتر شرکت کند.

وی افزود: تیم آنا صنعت پاسارگاد قم و مقاومت البرز برای بقا با هم رقابت کردند که تیم قم ماندنی شد. آنا صنعت با بازیکنان جوانی که داشت و جابجایی کادرفنی که با وحید غیاثی شروع کردند، با سعید قاسمی ادامه دادند و بعد از کناره گیری او فرهاد کشاورز آمد در لیگ ماندند.این بازیکنان جوان اگر قدر خودشان را بدانند می توانند از اعتبار فوتسال قم دفاع کنند. اما مقاومت در فصول اخیر مدعی بود اما در لیگ بیست و چهارم از شروع تا پایان به عنوان یک تیمی که توقع ازش بالا بود نتوانست انتظارات را بر آورده کند. بازیکتان خوبی مثل بهروز عظیمی ، سهیل جامدی ، علی رحیمی و احسان سهیلی در این تیم بودند و با داشتن این بازیکنان نسبت به سقوط مقاومت هم ناراحت و هم متعجب شدم. یکی از اتفاقات بد فوتسال سقوط مقاومت بود. این اتفاق خیلی به فوتسال ما ضربه می زند چون بازیکنان سرباز و با کیفیت می توانستند به این تیم بروند.

خوراکچی در مورد رکن اذین مشهد اذعان داشت: تیم چیپس کامل مشهد وقتی نتوانست توقع ها را برآورده کند اسپانسر و حامی مالی خود را عوض کرد و امتیاز تیم به رکن آذین خاورمیانه مشهد واگذار شد و در نیم فصل دوم هم با تغییر و تحولات فنی که داشتند بهتر شدند و حتی بازیکن برزیلی گرفتند اما با همه این تفاسیر رکن آذین مثل یک تیم محلی بود که باعث شد یک سهمیه از استان بزرگ خراسان رضوی از دست برود.

وی ادامه داد: توصیه می کنم مدیران، لیگ برتر را جدی بگیرند چون تیم ملی زمانی قوی می شود که بتوانیم لیگ پویایی داشته باشیم. درخشش تمام کشورها در رده های بین المللی به خاطر لیگ پویا و حرفه ای است.فدراسیون هم باید نگاه ویژه ای به فوتسال داشته باشد و مربیان و بازیکنان قبلی تیم ملی هم کمک کنند تا وحید شمسایی این راه را قوی تر پیش ببرد.

خوراکچی در پایان گفت: یک خسته نباشید به همه مدیران و مربیان می گویم.به کادر داوری خسته نباشید می گویم و همه می دانیم در فوتسال داوری کردن بسیار سخت و حساس هست. به سازمان لیگ هم خسته نباشید می گویم که با وجود بازی های زیادی که برگزار می شودخوب برنامه ریزی کردند و در نهایت خسته نباشید به رئیس و دبیر کمیته فوتسال و اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.