کد خبر : 240946
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 - 14:59
-

اصولی:فدراسیون بیش از سایر تیم ها به فوتسال نگاه کرده است/تیم جوانان ۷۷ روز در اردو بوده است/ برای همه فیفا دی ها برنامه داریم

اصولی:فدراسیون بیش از سایر تیم ها به فوتسال نگاه کرده است/تیم جوانان ۷۷ روز در اردو بوده است/ برای همه فیفا دی ها برنامه داریم

رئیس کمیته فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال نسبت به فوتسال هیچ گونه کم توجهی نداشته بلکه تا به امروز شرایط خوبی را برای این رشته مهیا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، احسان اصولی درمورد آخرین شرایط تیم ملی فوتسال، اظهار داشت: تیم ملی فوتسال بزرگسالان ۲۷ و ۲۹ فروردین، ۲ بازی دوستانه مقابل تیم ملی ازبکستان خواهد داشت. با توجه به راهبرد و رویکردی که فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال برای تقویت تیم‌های ملی فوتسال کشور و تیم ملی بزرگسالان دارد، از فیفادی‌های پیش رو و در دسترس نهایت استفاده را کردیم.

*ازبکستان تیمی در سطح اول آسیاست

وی افزود: فیفادی قبلی را در تورنمنت تایلند شرکت کردیم. در این فیفادی نیز از ازبکستان که تیمی در سطح اول آسیا است و رقیب خوبی می‌تواند برای ما باشد دعوت کردیم در تهران حضور پیدا کند. امیدواریم دستاورد خوبی از برگزاری این ۲ بازی داشته باشیم.اینکه می گویند این تیم لقمه چربی نیست را قبول ندارم و ازبکستان تیمی درجه یک در آسیاست.با وجود هزینه ها و مشکلات تلاش کردیم برای همه فیفا دی ها برنامه داشته باشیم.

*فوتسال مورد توجه فدراسیون است

رئیس کمیته فوتسال درمورد حواشی مربوط به اردوهای اخیر تیم‌های جوانان و بانوان گفت: در طی این چند درمورد برخی حواشی صحبت‌هایی شد‌. یک عده می‌گفتند فوتسال مورد توجه فدراسیون نیست و به عنوان فرزند ناتنی دیده می‌شود که این‌ها نهایت بی انصافی و کج سلیقگی است. در ۱۵ ماهی که مسئولیت کمیته فوتسال را دارم، همانگونه که خود علی صانعی تاکید کرد برای تیم زیر ۲۰ سال، ۱۲ اردو برگزار کردیم و تقریبا ماهی یک اردو داشتیم. سرجمع ۷۷ روز این تیم در اردو بوده و در ۲ تورنمنت بین‌المللی شرکت کرده است.

*با توجه به عدم برگزاری مسابقات در آسیا توجه زیادی به تیم جوانان شده

اصولی افزود: با توجه به اینکه در سطح آسیا رویداد رسمی برای رده زیر ۲۰ سال در فوتسال نداریم، این اردوها کاری بی‌سابقه است. اگر به سایر فدراسیون‌ها در سطح قاره نگاه کنید، سایر کشورها یا تیم زیر ۲۰ سال ندارند یا اگر هم داشته باشند نزدیک به این آماری که اعلام کردیم هم نیستند. در واقع رویدادی برای آن‌ها تعریف نشده و خیلی کم اردو دارند. به همین دلیل در این فضا با توجه به نیاز به پشتوانه‌سازی، استعدادیابی و شناسایی استعدادهای فوتسال در سراسر کشور با این راهبرد، توجه ویژه‌ای به تیم ملی زیر ۲۰ سال داشته‌ و آن را تقویت کرده‌ایم. سرمربی‌اش نیز با عشق و علاقه کار خود را انجام داده و ما هم در فدراسیون حمایت لازم را داشته‌ایم. این اتفاقات بسیار مثبت است.

*هیچ فیفا دی را از دست ندادیم

وی تاکید کرد:در بزرگسالان نیز همانگونه که می‌بینید هیچ فیفادی را از دست ندادیم و سعی کرده‌ایم با توجه به تغییرات و رویکردی که در بحث بازیکنان تیم ملی بزرگسالان اتفاق می‌افتد و تغییر نسل فعلی، بیشترین سهم بازی را برای این تیم فراهم کنیم تا در مسابقات مختلف و حریفان متنوع و متکثر در سطوح و سبک‌های مختلف بازی کنند و بچه‌ها بتوانند در این بازی های دوستانه آمادگی لازم را برای حضور در مسابقات رسمی به دست آورند که در مقایسه با سایر تیمهای فدراسیون شرایط بهتری است.تیم های پایه فوتبالف بانوان،ساحلی و … عموما در رقابتهای رسمی شرکت می کنند اما فوتسال تورنمنت های دوستانه را از دست نداده است.

*با توجه به مشکلات فدراسیون هیچ برنامه فوتسال لغو نشده

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: با در نظر گرفتن انصاف در مقایسه با سایر بخش‌های فدراسیون فوتبال با وجود برخی محدودیت‌های موجود در این فدراسیون و فشارهایی که گاهی مواقع متحمل می‌شویم، هیچ یک از برنامه‌های حوزه فوتسال تاکنون لغو نشده است و به قوت خود جلو می‌رود. نه تنها به فوتسال بی‌توجهی و کم‌توجهی نشده بلکه توجه بسیار زیادی هم شده است‌. نسبت به بخش‌ها و سایر تیم‌های ملی زیرنظر فدراسیون اگر توجه بیشتری به فوتسال نشده باشد، کمتر هم توجه نشده است.

اصولی عنوان کرد: برخی تیم‌های فدراسیون فقط در رویدادهای رسمی شرکت می‌کنند اما ما جدا از آن‌ها در تورنمنت‌های دوستانه و بازی‌های تدارکاتی نیز شرکت می‌کنیم. همه باید برای تقویت تیم ملی فوتسال تلاش کنیم. انصافا آقای تاج نگاه ویژه ای به فوتسال دارند و باید از ایشان، دبیرکل فدراسیون، هیات رئیسه فدراسیون و همکارانم در کمیته فوتسال کمال تشکر را داشته باشم.

*هرکسی در حوزه خود اظهار  نظر کند 

وی در ادامه افزود :در بحث اداره تیم نیز وقتی تقسیم کار اتفاق می‌افتد، هرکسی باید نقش خود را بپذیرد و در همان حوزه کار کند. حوزه فنی، تدارکات، پشتیبانی، مدیریت و … باید کار خودشان را انجام بدهند و دخالت در حوزه های همدیگر سبب می‌شود درمورد برآیند کار، کارآمدی لازم اتفاق نیفتد‌.  چه بهتر دوستان ما در حوزه فنی، تدار‌کات و مدیریت تیم فقط روی کار خودشان متمرکز باشند و وظایف خود را انجام بدهند تا در کنار هم یک هدف را دنبال کنیم. 

*همه باید کمک کنیم تا به جایگاه واقعی خود در جهان برسیم

ریس کمیته فوتسال در پایان گفت: همه باید یکدل کمک کنیم تمام تیم‌های ما در سطح مسابقات ملی و بین‌المللی جایگاهی که به حق این مردم، هواداران، تیم‌ها و بازیکنان است برسیم. نباید خودمان به حواشی دامن بزنیم و حاشیه ایجاد کنیم. امیدوارم اهالی رسانه نیز همچنان در کنار ما باشند تا اتفاقات خوبی را با هم رقم بزنیم و شرایط لازم را برای تیم به وجود آوریم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

این یعنی وحید جان فقط کارتو بکن و هیچی نگو …وگرنه…