کد خبر : 241835
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 8:44
-

شریف: بازیکنان انگیزه‌ای برای حضور در تیم ملی ندارند/تیم ملی حداقل باید ماهی یک اردو داشته باشد

شریف: بازیکنان انگیزه‌ای برای حضور در تیم ملی ندارند/تیم ملی حداقل باید ماهی یک اردو داشته باشد

مربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان گفت: به دلیل نبود مسابقات و اردوها، انگیزه بازیکنان در لیگ برتر برای حضور در تیم ملی کم شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، فاطمه شریف درباره وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان، اظهار داشت: آن زمانی که خودم در لیگ برتر بازی می‌کردم برای حضور در تیم ملی انگیزه بیشتری نسبت به بازیکنان الان داشتم، اما الان انگیزه بازیکنان کمتر شده است. زمانی که شهناز یاری و من به عنوان سرمربی و مربی هدایت تیم ملی را برعهده داشتیم، به دلیل کرونا اردوها متوقف شد. هنگامی که فروزان سلیمانی به عنوان سرمربی انتخاب شد، فدراسیون اردوها را نزدیک به اعزام به تورنمنت کافا برگزار می‌کرد و کادر فنی زمان زیادی برای آمادگی تیم ملی نداشت.

وی ادامه داد: تیم ملی حداقل باید ماهی یک اردو داشته باشد تا بازیکنان پایش شوند و افراد شایسته در اردو بمانند. محدود بودن اردوها باعث شد تا کادر تیم ملی علیرغم، جوانگرایی فرصت لازم برای اینکه بازیکنان شایسته دیده شوند، نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دیدارهای بین‌المللی نوروزگاه قابل تقدیر بود، گفت: این بازی‌ها یک حرکت مثبت از طرف فدراسیون، کمیته بانوان و مسئولان ورزش کشور بود که امیدوارم تداوم داشته باشد و در سال‌های آینده این بازی‌ها با تیم‌های بیشتری برگزار شود. زیرا قطعا برگزاری این بازی‌ها در ایران می‌تواند کمک زیادی به فوتسال بانوان ایران کند.

مربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان بزرگ‌ترین دلیل تعطیل بودن اردوها و بازی‌های تیم ملی فوتسال بانوان را حذف مسابقات این رشته از تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا دانست و گفت: همین موضوع سبب شد تا فوتسال بانوان در اولویت‌ نباشد. الان ما در فوتبال زیر ۱۷ سال، زیر ۲۰ سال و تیم ملی اعزام داریم و مسابقات زیادی در این رده‌ها برگزار می‌شود. حتی در رده بزرگسالان در انتخابی المپیک به دور دوم صعود کردیم. برنامه تیم‌های فوتبال بانوان در تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا گنجانده شده است، اما برنامه فوتسال بانوان مشخص نیست. در کنار آن مشکلات مالی و نبود حامیان سبب شده تا فوتسال ما در اولویت نباشد. هرچند آبان ماه امسال بازی‌های داخل سالن آسیا را پیش رو داریم، امیدوارم اردوهای مداومی برای تیم ملی در نظر بگیرند.

سرمربی تیم فوتسال بانوان نصر فردیس همچنین درباره وضعیت لیگ برتر نیز اظهار کرد: بزرگ‌ترین مزیت سوپرلیگ این بود که هشت تیمی بود و سطح فنی لیگ افزایش یافت. همچنین مسابقات قابل پیش‌بینی نبود و در هر مسابقه‌ای هر احتمالی وجود دارد و تیم‌های پایین جدولی نیز یقه تیم‌های بالا جدولی را گرفته بودند. سال نخستی بود که طعم لیگ واقعی را چشیدیم. اگر تیم‌ها در یک سطح باشند، کیفیت بازی‌ها بالا می‌رود. در سال‌های گذشته لیگ با ۱۲ یا ۱۴ تیم در دو گروه یا یک گروه به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد.

وی گفت: تا کنون برگزاری همزمان دو لیگ برتر را ندیده بودم. ایراد دیگر این بود که تیم‌های ضعیف مجبور بودند که سفرهای زیادی داشته باشند و آنها حتی حامی مالی نداشتند و این سفرها سخت بود، اما مزیت‌ها بیشتر از معایب بود. پویایی لیگ نقطه مثبت بزرگی بود حتی دور سوم آن پخش زنده داشت و قرار است در فصل جدید هم تمامی بازی‌های سوپرلیگ از آنتن پخش شود که این امر مستلزم کمک باشگاه‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌هاست.

وی یادآور شد: به لحاظ نتیجه از تیم نصر فردیس راضی بودم، اما به لحاظ مالی دچار مشکل شدیم و یک برخی حامیان مالی هفته دوم و سوم جا زدند و مدیرعامل باشگاه برای تامین هزینه‌ها دست تنها شد. همچنین تیم ما نسبت به پیکان و آبادان دیرتر بسته شد و در دور اول نتایج خوبی کسب نکردیم و همان نتایج دور اول مانع قهرمانی ما شد. در دور دوم و سوم تنها تیمی بودیم که هیچ شکستی نداشتیم و دو باخت در دور اول و با امتیاز کمتر و ناداوری در دیدار با رفسنجان قهرمانی را از دست دادیم. هرچند نایب قهرمانی هم ارزشمند بود باید از بازیکنان و مدیریت باشگاه تشکر کنم که تا پایان جنگیدند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.