کد خبر : 242045
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 0:14
-

دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳؛

قهرمانی پالما با پنالتی روحیه‌بخش کاپیتان تیم‌ملی ایران/ ویترین افتخارات اروپایی طیبی کامل شد

قهرمانی پالما با پنالتی روحیه‌بخش کاپیتان تیم‌ملی ایران/ ویترین افتخارات اروپایی طیبی کامل شد

فینال لیگ قهرمانان اروپا با قهرمانی پالما در ضربات پنالتی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، امشب و از ساعت۲۱:۳۰ دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا میان تیم‌های پالما اسپانیا و اسپورتینگ پرتغال در مایورکا اسپانیا برگزار شد که حضور حسین طیبی کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران و اولاد قباد دیگر ملی‌پوش کشورمان در ترکیب پالما این بازی را جذاب‌تر کرده بود.

در این دیدار که با حضور هزاران تماشاگر اسپانیایی برگزار می‌شد، پالما در روز درخشش خیره‌کننده دروازه‌بان خود موفق به زدن تک گل نیمه اول این بازی شد. مولر گلر پالما در این صحنه با خروج جسورانه از دروازه و دریبل جسورانه‌تر سه بازیکن اسپورتینگ بر روی خط شش قدم حریف، توپ را به بازیکن هم دسته رساند تا دروازه حریف پرتغالی را بگشاید. طیبی در این نیمه چند بار صاحب موقعیت شد اما جایگیری‌های گلر برزیلی اسپورتینگ مانع از به ثمر رسیدن موقعیت‌های او شد. حرکات این لژیونر با ارزش ایرانی پالما بارها با خطاهای پرتغالی‌ها مواجه شد.

در نیمه دوم این بازی اسپورتینگ تمرکز بیشتری برای زدن گل تساوی داشت اما دیرک دروازه و گلر آماده‌ای چون مولر مانع از این اتفاق شد. گیتا دروازه‌بان اسپورتینگ در دفاع نفر به نفر پالما چندین بار از دروازه خودی بیرون آمد و شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما دروازه پالما در نهایت بر روی یک ضربه شروع مجدد کرنر گشوده شد.
زیکی بازیکن پرتغالی‌الاصل و ۱۸ ساله پالما در دقیقه۳۲ توانست با احیا کردن توپی بلوکه شده در پای دیرک عمودی پالما بازی را به تساوی بکشاند. اسپورتینگ لحظاتی بعد گل دوم را هم زد اما کمک داور ویدئویی به کمک پالما آمد تا این گل مردود شود.
سه دقیقه مانده تا پایان بازی پالما شانس زدن گل پیروزی بخش خود را داشت اما برخورد توپ با دیرک عمودی دروازه گیتا مانع از این اتفاق شد تا خوش اقبالی بزرگی نصیب پرتغالی‌ها شود.

وادیلو سرمربی پالما در فاصله ۱:۳۰ دقیقه به پایان بازی دست به سیستم پاورپلی زد اما جایگیری‌های دقیق اسپورتینگ مانع از اثرگذاری این تاکتیک شد تا بازی به وقت‌های اضافی برود.

بازی دو تیم در وقت‌های اول اضافه بدون گل به پایان رسید تا نیمه دوم این وقت‌ها با هیجان بیشتری دنبال شود. پالما اسپانیا این نیمه را با سیستم پاورپلی آغاز کرد و چندین بار نیز دروازه حریف را تهدید کرد اما در نهایت راه به جایی نبرد‌ تا بازی به ضربات پنالتی برسد.

طیبی کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران با جسارت همیشگی خود پنالتی اول را بر عهده گرفت و به زیبایی گل کرد تا روحیه زیادی به تیمش بدهد تا در ادامه نیز سایر هم تیمی های او با عملکرد خوب و گلزنی اولین قهرمانی پالما در اروپا را رقم بزنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.