کد خبر : 245833
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 14:45
-

فیلکوش در گفتگو با Fut5al :

احیا تیم بعد شکست به ترکمنستان فقط از عهده صانعی برمی‌آمد/ سبک گلری در داخل احتیاج به تغییرات جدی دارد/ ۴۳گلر طی دو سال به تیم امید دعوت کرده‌ایم

احیا تیم بعد شکست به ترکمنستان فقط از عهده صانعی برمی‌آمد/ سبک گلری در داخل احتیاج به تغییرات جدی دارد/ ۴۳گلر طی دو سال به تیم امید دعوت کرده‌ایم

مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی امید گفت: انصافا احیا تیم جوان ایران پس از شکست به ترکمنستان فقط از عهده علی صانعی برمی‌آمد.

یعقوب فیلکوش مربی گلرهای تیم‌ملی ایران در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال گفت: از اینکه موج شادی لذت‌بخشی از درخشش بازیکنان جوان تیم‌ملی در بازی‌های کافا به راه افتاد بسیار خوشحالیم و از داشتن چنین بازیکنان مستعد و باغیرتی احساس غرور می‌کنیم. 

 

او افزود: تیم جوان شرایط خاص به خودش را دارد و چون علی صانعی تجربه کار کردن با جوان‌ها را دارد معتقدم که احیای تیم‌ملی پس از شکست مقابل ترکمنستان فقط کار خود ایشان بود. 

 

مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی در خصوص شرایط گلرهای ایران در کافا گفت: پس از سال‌ها اولین باری بود که در یک تورنمنت رسمی سه گلر اعزام شد و به حق که تمامی گلرهای ما در تاجیکستان بسیار خوب ظاهر شدند و تلاش خود را کردند. 

 

فیلکوش در خصوص شرایط گلری در لیگ ایران تصریح کرد: همانطور که بررسی کرده بودیم دروازه‌بانان حاضر دارای نقاط ضعفی چون ضعف در زاویه بندی، روی خط کار کردن دروازه‌بانان در موقع جاگیری، عدم استفاده از تکنیکی فردی در نقش لیبرو در بازی‌سازی، سرعت عکس‌العمل پایین می باشد، 

او افزود: با توجه به بررسی‌های نقاط قوت و ضعف دروازه‌بانان حاضر در لیگ ایران و آنالیز گل‌های دریافتی تورنمنت‌های بین‌المللی، جام‌جهانی و آسیایی به این نتیجه رسیدیم سبک دروازه‌بانان نیاز به تغییر سبک و تغییرات اساسی دارد. از این رو با برنامه‌ریزی تمرینات نوین شروع به اصلاح و تقویت نقاط ضعف دروازه‌بانان که در اردوی تیم‌‌ملی جوانان، امید حضور پیدا می‌کنند نمودیم. 

 

مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی به اهتمام ویژه برای تغییر سبک گلری در تیم‌ملی امید تاکید کرد و گفت: تغییر سبک گلری در فوتسال ایران از دوسال قبل استارت خورده است. همزمان با شروع کارم در کنار استاد صانعی و‌ همکاران عزیزم در کادر فنی تیم‌ملی جوانان در این مدت سعی کردیم استعدادهای دروازه‌بانی را در تمام مسابقات لیگ‌برتر ، یک و مناطق، المپیاد و‌ مسابقات دانش‌آموزی رصد کنیم و طی این مدت ۴۳دروازه‌بان مستعد را به اردوی تیم‌ملی دعوت و در اردوهای تیم‌ملی زیر نظر داشته‌ایم. 

 

او تصریح کرد: به هر حال این یک واقعیت در فلسفه گلری ایران است که دروازه‌بانان حاضر از زاویه‌بندی نیم دایره‌ای که در گلری هندبالی استفاده می‌شود استفاده می‌کنند لذا یکی از نقایص روی خط کارکردن دروازه‌بانان حاضر را با اصلاح زاویه‌بندی درجه‌ای آموزش دادیم. تلاش کردیم تا از زاویه‌های ۳۰درجه ۶۰درجه ۹۰درجه ۱۲۰درجه ۱۵۰درجه استفاده نمایند و گلری خود را مابین مابین خط دروازه و چهار متر رو به جلو شروع نمایند.

شاید چون اکثر تمرینات طراحی شده توسط مربیان دروازه‌بانان روی خطمی باشد، باعث روی خط گلری کردن دروازه‌بانان شده است. 

 

فیلکوش ادامه داد: با توجه به استفاده اکثر دروازه‌بانان از  شلوار گلری، پوشیدن شلوار گلری را به دلایل فوق‌الذکر که می‌شود به هندبالی گلری کردن دروازه‌بانان یعنی گلری رو‌ی خط دروازه را منع کردیم، لذا به نظرم دوره دروازه‌بانی هندبالی در فوتسال تمام شده و ماندن در این سبک باعث عقب‌ماندگی تکنیکی و تاکتیکی دروازه‌بانان ایران از دروازه‌بانان روز دنیا گردیده است. 

مربی گلرهای تیم‌ملی امید ایران به تغییر در پوشش لباس دروازه‌بانی تیم‌ملی امید اشاره کرد و گفت: با استفاده از تجربه، دانش و راهنمایی‌های استاد صانعی اقدام به تغییر نسل و شورت‌پوش کردن گلرها در رده‌های جوانان، امید نموده‌ایم. این تغییر نسل در یک‌ پروسه ۳، ۵ و ۱۰ساله انجام می‌شود و باعث بالارفتن سرعت عکس‌العمل دروازه‌بانان، پا به توپ شدن آنها می‌شود. یقینا تغییر تاکتیک تیم‌ها در استفاده دروازه‌بانان برای اجرای تاکتیک‌های روز دنیا که متاسفانه الان در فوتسال داخلی ما اجرا نمی‌شود امری حیاتی است چراکه دروازه‌بانان ما از این مهم عقب مانده‌اند. 

 

او در خاتمه یادآور شد: باید این عقب‌ماندگی را با همکاری سرمربیان و مربیان گلری لیگ با طراحی تمرینات روز دنبال جبران کنیم. جا دارد از ریاست محترم فدراسیون فوتبال و رئیس محترم کمیته فوتسال که به این جوان‌ها اعتماد کردند و این ریسک را بعد از چند سال پذیرفتند تا در مسابقات رسمی شرکت کنند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم‌. در نهایت هم از تمام باشگاهها و سرمربیان ، مربیان دروازه بانان که زحمات زیادی برای رشد و پرورش دروازه بانان فوتسال در تمام رده می‌کشند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

بي نام دوشنبه , ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

اینها رو قبل از جنابعالی مربی دروازه بان مشهور تبریزی جعفر حسین زاده چند سال قبل در تیم ها اجرا می کرده ایشان مربی کشف کننده سعید مومنی می باشدودر زمان وی جواد منتظر بازیکن تیم ملی بود بهتراست با ذکر از مربی قبلی خود از تجربیات ایشان استفاده کنید ضمنا چگونه باعث شده اید که ایشان خانه نشین شود را نیز توضیح دهید!؟