کد خبر : 245781
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 10:07
-

بررسی قانونی بودن یا نبودن لیگ برتری شدن مقاومت البرز/ زشت و زیبای یک اتفاق مهم

بررسی قانونی بودن یا نبودن لیگ برتری شدن مقاومت البرز/ زشت و زیبای یک اتفاق مهم

تصمیم سازمان لیگ برای حضور مقاومت در لیگ برتر تا چه اندازه قانونی بود؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، با وجود قابل پیش بینی بودن فرجام تیم ستاره بوتیا که با حرکت زیر پوستی، بی خبری و اقدامات عجیب بحث تیمداری در لیگ برتر فوتسال را مطرح و بعضا بازی رسانه ای به راه انداخت، سازمان لیگ نتوانست از ابزارهای لازم برای تعیین تکلیف این تیم تا پیش از شروع لیگ استفاده کرده و با دست روی دست گذاشتن عملا باعث شد افتتاحیه لیگ به صورت ناقص برگزار شود.

در این میان هم ضرر زیادی به مالک باشگاه زندی بتن وارد شد که با انفعال کمیته فوتسال در این زمینه اجازه اقدامات تازه را از مالک باشگاه گرفت و هم به اعتبار لیگ فوتسال ایران خدشه وارد شد اول از این بابت که هفته اول کامل برگزار نشد و دوم از این بابت که تقریبا با یک بی قانونی مقاومت البرز به لیگ برتر راه یافت.

در بیانیه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال، لیگ برتری شدن مقاومت البرز به استناد بند ۵ ماده ۶ آئین نامه برگزاری مسابقات فوتسال کشور رقم خورده است اما متن این بند چیست؟

در این بند آماده چنانچه باشگاهی نسبت به پرداخت حق شرکت در مسابقات در موعد مقرر اقدام لازم را به عمل نیاورد هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال جهت جایگزینی باشگاه مذکور در مسابقات تصمیم گیری لازم را انجام خواهد داد.

این در حالی است که موعد پرداخت حق شرکت در مسابقات تا پایان هفته اول نبوده است و عملا سازمان لیگ باید با پایان این مهلت در همان زمان نسبت به کنار گذاشتن این تیم و جایگزینی تیم دیگر اقدام می کرد.

از سوی دیگر مدیرعامل باشگاه زندی بتن در مصاحبه با پایگاه خبری فوتسال مدعی شد که سازمان لیگ ۱۵۰ میلیون تومان بابت ورودی از تیم ستاره بوتیا دریافت کرده است.در این شرایط اگر ورودی از سوی بوتیا پرداخت شده باید به ادامه این بند رجوع کرد که عنوان شده باشگاه ها باید در مهلت قانونی و اعلام شده از سوی سازمان لیگ فوتسال مدارک لازمه را تحویل سازمان لیگ نمایند در غیر این صورت انصراف از مسابقات تلقی شده و تیم مزبور به یک رده پایین تر در فصل بعدی مسابقات تنزل داده می شود و پرونده مربوط جهت اخذ تصمیمات مضاعف به کمیته انضباطی ارجاع خواهد شد.

در این شرایط اگر بوتیا پولی به حساب سازمان لیگ واریز نکرده این سازمان باید بلافاصله پس از پایان مهلت واریز ورودی، این تیم را کنار گذاشته و تیم دیگری را جایگزین می کرده است و اگر بنا بر ادعای مالک زندی بتن پولی به حساب سازمان لیگ ریخته شده پس مشمول ادامه این بند شده و باید پرونده این تیم به کمیته انضباطی رفته و جایگزین کردن مقاومت البرز قانونی نیست هر چند در زمینه بازی نکردن تیم ها در یک بازی و سقوط به دسته پایین تر نیز پیش از این اتفاقات مشابهی در لیگ های فوتسال رخ داده و این قانون اجرایی نشده است.

از سوی دیگر تمدید زمان نقل و انقالات با وجود اینکه پیش از این دوبار این زمان اعلام شده بود نیز اقدام غیرقانونی است که در هیچ بند و آئین نامه ای از آن استفاده نشده است و یک رای به سود یک تیم یا تعدادی بازیکن است که نوعی بی عدالتی تلقی می شود.

نکته دیگر اینکه تیم هایی که در هفته های ابتدایی با مقاومت البرز بازی دارند می توانند مقابل این تیم که تازه تشکیل شده نتیجه بهتری بگیرند و عملا تیم هایی که در هفته های دورتر با این تیم روبرو می شوند متضرر خواهند شد.

ورای این نکته تصمیم سازمان لیگ به برگزاری بازی ها با حضور ۱۴ تیم و ناقص نشدن لیگ قابل ستایش است. این اتفاقات می تواند با تصمیمات درون سازمانی قانونی تلقی شود به شرطی که  در بزنگاه های دیگر برای حل مشکلات فوتسالی ها به بند و تبصره های فیفا استناد نشود و آنجا نیز با بومی سازی قوانین و بر اساس آنچه صلاح فوتسال است تصمیم گیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.