کد خبر : 247942
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 22:58
-

آمار لیگ برتر:

اختصاصی Fut5al/ تمامی تیم‌های فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فوتسال ایران / صنایع گیتی پسند اصفهان و فرش آرا مشهد کاملترین باشگاه‌های فوتسال ایران

اختصاصی Fut5al/ تمامی تیم‌های فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فوتسال ایران / صنایع گیتی پسند اصفهان و فرش آرا مشهد کاملترین باشگاه‌های فوتسال ایران
۱۵ لیگ ایران با حضور ۳۸۳ تیم از ۳۰۲ باشگاه مختلف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فوتسال ایران بعد از گذشت ۴۱۲ روز (از ۲۳ تیر ۱۴۰۱ تا ۷ شهریور ۱۴۰۲) به پایان رسید. فصلی با ۱۵ لیگ مختلف در رده‌های بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان که در مجموع ۳۰۲ باشگاه در این بازی‌ها شرکت کردند.
۱۵ لیگ ایران با حضور ۳۸۳ تیم از ۳۰۲ باشگاه مختلف برگزار شد. این بازی‌ها در ۴ سطح مختلف در رده‌سنی بزرگسالان (برتر، یک، دو و مناطق)، ۳ سطح در رده‌های سنی امید، جوانان و نوجوانان (برتر، یک و مناطق) و ۲ سطح در رده‌سنی نونهالان (یک و مناطق) پیگری شد. بیشترین تعداد تیم مربوط به لیگ مناطق بزرگسالان بود که با شرکت ۵۰ تیم در ۸ گروه مختلف شروع شد و کمترین تعداد تیم مربوط به لیگ یک نونهالان بود با حضور ۱۱ تیم (لیگی ۱۲ تیمی که یک تیم انصراف داد) به میزبانی سالن مالک اشتر تربت حیدریه.
از نکات جالب فصل گذشته حضور دو باشگاه فرش آرا مشهد و صنایع گیتی پسند اصفهان در تمام ۵ رده‌سنی مختلف فوتسال ایران بود (بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان). در کنار این دو تیم ۷ باشگاه مس سونگون ورزقان، فولاد زرند ایرانیان، آنا صنعت پاسارگاد قم (در مقطعی با نام فردوس قم)، فولاد هرمزگان، أیندگان پارسه امیدیه، شهرداری ساوه و پردیس بافق یزد در ۴ رده‌سنی شرکت کردند که حضور باشگاه‌های نوظهوری مانند آیندگان پارسه امیدیه و پردیس بافق یزد در این جمع جزو نکات جالب فوتسال ایران بود. در مجموع ۵۱ باشگاه در بیش از یک رده‌سنی در فصل گذشته فوتسال ایران شرکت کردند که نشان از افزایش تمایل به باشگاه‌ها داری دارد.
اما در میان تیم‌های حاضر در لیگ برتر بزرگسالان کشور تنها ۷ باشگاه در بیش از یک رده‌سنی حضور داشتند و ۷ باشگاه کراپ الوند ایرانیان، مقاومت البرز، رکن آذین خاورمیانه مشهد، سفیر گفتمان تهران، قند کاترین آمل، زندی بتن کلاردشت و صنایع پشتیبان هرمزگان تنها در سطح لیگ برتر بزرگسالان تیم‌داری کردند که در این میان ۳ باشگاه (زندی بتن کلاردشت، رکن آذین خاورمیانه مشهد و قند کاترین آمل) منحل شدند و یک باشگاه (صنایع پشتیبان هرمزگان) مجبور به تغییر اسپانسر خود شد. مقاومت البرز نیز که بیش از این در رده‌های سنی کشور سابقه تیم‌داری داشت، به لیگ یک سقوط کرد و در آخرین لحظات به لیگ برتر بازگشت. موضوعی که نشان می‌دهد حضور در رده‌های سنی پایه برای تداوم فعالیت باشگاه‌های حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچند موضوعی تعیین کننده نیست و رابطه مستقیمی میان این دو گزاره وجود ندارد. که مثال نقض آن را می‌توان در تیم وارسته محمدیه قزوین دید. تیمی با حضور در سه رده‌سنی که تنها یک سال دوام داشت و امسال مجبور به فروش امتیازهای خود شد. وارسته تنها تیمی در فصل گذشته ایران بود که در دو رده‌سنی مختلف (جوانان و نوجوانان) توانست از لیگ یک به برتر صعود کند.

شما می‌توانید اسامی کامل تیم‌های حاضر در لیگ‌های فوتسال ایران در فصل مسابقاتی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را در یک فایل PDF با فشردن لینک زیر مشاهده کنید.

اسامی تیم‌های حاضر در لیگ‌های فوتسال ایران در فصل مسابقاتی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

 

تهیه و گردآوری: سعید پروا

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.