کد خبر : 250444
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 10:57
-

رنسانس افغانستانی‌ها در آسیا با سرمربی ایرانی

رنسانس افغانستانی‌ها در آسیا با سرمربی ایرانی

تیم ملی فوتسال افغانستان با هدایت مجید مرتضایی مربی ایرانی خود ، برای اولین بار در تاریخش به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت.

در روزهایی که افغان‌ها با زلزله مرگ‌بار کشورشان دست‌وپنجه نرم می‌کنند ، شاید یک صعود تاریخی برای مردم این کشور مرهمی بر زخم‌هایشان باشد . پرواز به سوی مرحله نهایی جام ملت های آسیا برای نخستین بار در تاریخ فوتسال این کشور رقم خورد که چنین موفقیت بزرگی تحت هدایت مجید مرتضایی مربی ایرانی به ارمغان آمد تا روزی تاریخی در تقویم ورزش افغانستان به یادگار سپارده شود.

شاگردان مجیدمرتضایی در تیم ملی افغانستان در اولین دیدار دست به کار بزرگی زدند و تیم‌ملی عربستان میزبان گروهشان را با نتیجه سه بر دو شکست دادند. ستاره‌های بلندپرواز در دومین گام مقابل اندونزی با تساوی هفت بر هفت متوقف شدند و در آخرین نبرد گروهی، تیم‌ملی ماکائو را هجده بر دو در هم کوبیدند تا با آتش‌بازی به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود نمایند .

مجید مرتضایی و تیم‌ملی افغانستان چندی پیش در مسابقات کافا تاجیکستان نتایج چشمگیری را بدست آوردند و با توجه به دیدارهای دوستانه پیش از مقدماتی آسیا، از شانس‌های صعود به مرحله نهایی یاد می‌شدند که این اتفاق بزرگ در کشور عربستان برایشان رخ داد و حالا این فرصت نصییبشان شده تا با یک شگفتی‌سازی حتی به جام‌جهانی فوتسال نیز راه پیدا کنند که با وجود نمایش‌های اخیرشان، حضور در این آوردگاه بزرگ دور از ذهن‌ها نیست .

اسامی تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که صعود آن‌ها به مرحله نهایی این رقابت‌ها را در پِی داشت.

۱- محمد جواد صفری _ آزاد 

۲- سید رضا حسینی _ آزاد 

۳- علی احمد محسنی _ آزاد 

۴- مهدی نوروزی _ سن‌ایچ ساوه

۵- رضا حسین پور _ آزاد 

۶- حسین حسن زاده _ آزاد 

۷- فرزاد محمودی (کاپیتان) _ فرش آرا

۸- حسنعلی جعفری _ نفتچی آذربایجان

۹- بهمن گُرگیج _ فرش‌آرا مشهد

۱۰- علی امیری _ آزاد 

۱۱- حمید حسینی  _ فرش آرا

۱۲- مهران غلامی _ سفیر گفتمان تهران

۱۳- سید حسین موسوی _ ایرالکو اراک

۱۴- اکبر کاظمی _ آزاد 

۱۵ – عبدالغفار صادقی _ فرش‌آرا مشهد

سرمربی : مجید مرتضایی

این اتفاق تاریخی توسط یک ایرانی برای افغانستان در حالی اتفاق افتاده که این روزها این کشور درگیر زلزله‌ای وحشتناک شده و مردم در این کشور حال و روز خوشی ندارند. البته که این خبر می‌تواند برای علاقمندان به ورزش و به ویژه فوتبال خبری منحصربه فرد، امیدبخش و ساختارشکن باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فایدو پنجشنبه , ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

در میان این همه آشوب و ویرانی، با شنیدن خبر موفقیت برادران عزیر افغانستانی ام ، به اندازه دنیا شاد شدم و خوشحال. مبارکتون باشه و مبارک من.