کد خبر : 250934
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 13:20
-

سیاست عجیب فدراسیون فوتبال در مورد حضور بانوان در سالن های فوتسال+ مستندات و متن نامه

سیاست عجیب فدراسیون فوتبال در مورد حضور بانوان در سالن های فوتسال+ مستندات و متن نامه

مسئله ورود بانوان به سالن های فوتسال ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، مسئله ورود بانوان به ورزشگاه ها و در زیر مجموعه آن در سالن های فوتسال یکی از موارد مورد تاکید فدراسیون جهانی فوتبال بوده که همین امر فدراسیون فوتبال را به تکاپو انداخت تا برای فصل جدید لیگ برتر فوتسال زمینه حضور بانوان در سالن های ورزشی را فراهم و تسهیل کند. در جریان بازی های دوستانه ایران با ازبکستان در فروردین ماه سال جاری بانوان با شور و اشتیاق و بدون مشکل در سالن دستگردی حاضر شده و هر دو بازی تیم ملی را نظاره کردند که بازتاب خبری بسیار مثبتی نیز داشت.

در این رابطه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در جلسه ای که به ریاست مهدی تاج و در تاریخ دوشنبه ۱۸ اردیبهشت برگزار شد در این خصوص تصمیماتی گرفت(لینک خبر) که به شرح زیر است:

 جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون و احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال و دیگر اعضای هیئت رئیسه این سازمان برگزار شد که طی آن تصمیمات مهمی در خصوص زمان آغاز و پایان مسابقات، تعطیلی بازی‌ها، وقفه در زمان فیفا دی و… مشخص شد.

در این بین، یک تصمیم مهم نیز از سوی حاضرین در جلسه به تصویب رئیس که آن هم، مجوز ورود بانوان به سالن‌های فوتسال برای تماشای مسابقات بود.

هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال با تایید مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال مقرر کردند که زیرساخت‌های سالن‌ها فوتسال مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا با رفع موانع موجود و استانداردسازی سالن‌ها حضور بانوان در مسابقات فوتسال امکان‌پذیر شود.

بنابراین، در صورتی که سالن‌های فوتسال دارای شرایط مناسب باشند، می‌توانند میزبان تماشاگران بانوان در رقابت‌های مختلف ازجمله لیگ برتر فوتسال که از روز بیستم تیرماه آغاز خواهد شد، باشند.

چندی بعد و در جلسه هم اندیشی مدیران لیگ برتر فوتسال(۲۲ خرداد) ، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از قطعی بودن حضور بانوان در سالن ها خبر داد:(لینک خبر)

جلسه هم اندیشی فوتسال با حضور مسئولان و پیشکسوتان این رشته ورزشی و همینطور مهدی تاج برگزار شد. مهدی تاج که به عنوان رییس فدراسیون در این جلسه حضور داشت مدعی شد مجوزهای لازم برای حضور بانوان در سالن‌های ورزشی را گرفته است و در شروع فصل جدید، بانوان باید در سالن‌های ورزشی حضور یابند.

فردای این خبر یعنی در ۲۳ خرداد نیز احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال در این باره اظهارنظر و بر حضور بانوان تاکید کرد:(لینک خبر)

اصولی در مورد حضور بانوان در سالن‌های فوتسال، بیان کرد: در فصل جدید با پیگیری‌های مهدی تاج به احتمال زیاد باید شاهد حضور بانوان در سالن‌های فوتسال باشیم. از باشگاه‌ها خواسته شد شرایط لازم را در این خصوص داشته باشند تا در صورت صدور مجوزهای مربوط، بتوانند زیرساخت‌های خود را فراهم کنند.

بعد از این اظهارنظرها مطابق پیش بینی ها، مدیران باشگاه ها از عدم مسئولیت کامل فدراسیون فوتبال در این خصوص گلایه کرده و معتقد بودند که فدراسیون باید در این خصوص یکپارچه عمل کند.(لینک خبر):

 یکی از مواردی که مورد تاکید رئیس فدراسیون فوتبال است ایجاد شرایط و بسترهای لازم برای ورود بانوان به سالن هاست به نحوی که تاج اعلام کرد با همراهی و همکاری شورای امنیت ملی و نامه نگاری های صورت تا حد امکان ورود بانوان به سالن ها در لیگ برتر را شاهد باشیم.با این حال اختیار تصمیم گیری در این خصوص به شورای تامین هر شهر واگذار شده و این مهم سبب شده تا شهرهایی مثل تهران، قم ، مشهد و اصفهان گلایه مند باشند که با وجود داشتن بسترهای لازم برای میزبانی از بانوان در سالن ها، دریافت نامه تائید از شورای تامین با دشواری هایی روبروست و خواستار نامه نگاری فدراسیون فوتبال در این زمینه شدند.

همان زمان اما فدراسیون فوتبال به نوعی از این درخواست مدیران شانه خالی کرد تا در ادامه شاهد اتفاقات نه چندان جالبی باشیم.

چند روز بعد هم رسما متن نامه سازمان لیگ فوتسال به باشگاه ها برای فراهم کردن شرایط مناسب حضور بانوان منتشر شد. نامه به شرح زیر است:

نکته مهم در این نامه این است که فدراسیون فوتبال در یک سمت باشگاه ها را قرار داده که شرایط لجستیکی مناسب برای حضور بانوان را فراهم آورند و در سمت دیگر سه نهاد دیگر نیز باید در این خصوص اظهارنظر کنند،شورای تامین استان، اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات فوتبال استان که مخالفت هر کدام از آنها باعث می شود عملا شاهد حضور بانوان در سالن ها نباشیم.

با گذشت ۹ هفته از لیگ برتر فوتسال جز در شهر سیرجان عملا هیچکدام از ۱۳ تیم دیگر نتوانستند مجوزهای لازم را برای حضور بانوان در سالن ها بگیرند. دو هفته پیش بود که اقدام ناظر فدراسیون فوتبال در بیرون کردن بانوان از سالن شهر ساوه جنجال آفرین شد اما به مدت کمی از این اتفاق کار به جایی رسید که دیروز در شهر الوند و پیش از شروع بازی تیم های کراپ الوند با سفیر گفتمان با وجود موافقت ناظر بازی و مسئولین دو تیم، رئیس اداره ورزش و جوانان الوند از حضور تنها سه بانوی زن و همچنین عکاس خانم حاضر در سالن ممانعت و با برخورد زشت با آنها خواستار خروج از سالن شد که این اتفاق رخ داد. اتفاقی که متاسفانه می تواند ناخواسته به رسانه های معاند و ضد نظام سوژه داده و پای این قضیه را به فیفا نیز باز کند.

به نظر می رسد این گونه چالش ها در هفته های آتی نیز ادامه دار باشد چرا که فدراسیون صرفا با یک نامه از این اتفاق شانه خالی کرده و به صورت دقیق و صریح نیز موضع گیری نمی کند و از ترس جریمه ها یا عواقب احتمالی واکنشی جدی به این مورد ندارد که هم موجب زیر سوال رفتن شان بانوان عزیز شده و هم دوگانگی تصمیم گیری برای حضور بانوان در سالن ها در شهرهای مختلف را شاهد هستیم.

در این میان می طلبد کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان که در مدت کوتاه حضورش در این وزارتخانه نشان داده به جد پیگیر حل مشکلات ورزش کشور است در این زمینه نیز ورود کرده و مسئله حضور بانوان در سالن های فوتسال را برای همیشه حل کند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.