کد خبر : 251477
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 0:52
-

هفته یازدهم لیگ‌برتر فوتسال؛ نبردی میان دو نیم کُره جدول

هفته یازدهم لیگ‌برتر فوتسال؛ نبردی میان دو نیم کُره جدول

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به دیدارهای هفته یازدهم لیگ‌برتر فوتسال که روی کاغذ خیلی چیزها قابل پیش‌بینی است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، به یازدهمین هفته از لیگ‌برتر فوتسال ایران در فصل ۱۴۰۲ رسیدیم و پس از سپری شدن نزدیک به نیمی از مسابقات، رقابت‌ها نفسگیر شده‌اند؛ دو امتیاز گیتی‌پسند و مس‌سونگون را از همدیگر جدا کرده. فاصله گهرزمین تیم سوم لیگ با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش سفیرگفتمان فقط سه امتیاز بوده است. در چنین شرایطی فاصله تیم‌های چهارم و ششم نیز سه امتیاز می‌باشد تا نفس تیم‌ها پشت‌سر یکدیگر حس شود. لغزش‌ها برای هر تیمی به معنای از دست دادن جایگاه‌شان به شمار می‌رود و همه این‌ها ترس را به جان تیم‌ها انداخته است.

*با این وجود تقابل‌های این هفته بین تیم‌هایی خواهد بود که نیمی‌ از آن‌ها به نیمه‌ی بالایی جدول و نیمی دیگر به قسمت پایینی جدول تعلق دارند، اگرچه این احتمال وجود دارد که پس از سوت پایان مسابقات، لیگ‌ دچار دس‌خوش تغییرات شود.

*مس‌سونگون ورزقان _ ایرالکو اراک

لاله‌های نارنجی از پیشتازان همیشگی در راه کسب عنوان قهرمانی که در سالیان اخیر به آن جام طلایی پیوند خورده‌اند و در هفته‌های اخیر همان نمایشی را ارائه می دهند که طرفداران‌شان انتظارش را می‌کشیدند. همین موجب شده تا آن‌ها علاوه بر حضور در مکان دوم، با به ثمر رساندن ۴۲ گل، زهردار ترین خط آتش لیگ را در اختیار داشته باشند. کاروانِ حریفِ مدافع عنوان قهرمانی از اراک می‌آید، از جایگاه یازدهم و با ۱۰ امتیاز. شاگردان رضاکُردی دو هفته طاقت‌فرسا را پشت‌سر گذاشته‌اند و با جریمه مالی ۱۰ درصدی راهی تبریز شده‌اند. آن‌ها برای سامان دادن به حال‌وروزشان شانس زیادی را در این دیدار ندارند، دارند؟

 

*سن‌ایچ ساوه _ سفیرگفتمان تهران

شیپور نبرد بزرگ هفته در ساوه به صدا در می‌آید. آبی‌اناری پوشان اخیرا به مشکل خورده‌اند و در سوی دیگر سن‌ایچ روی روندی فوق العاده‌ قرار دارد اما، در این رقابت هر دو تیم از بخت یکسانی برای پیروزی برخوردار خواهند بود. در این فصل، ما شاهد برخی نمایش های شگفت انگیز از سوی تیم زرخانلی بوده ایم؛ همانند پیروزی‌شان برابر آنا صنعت و سپس گهرزمین. البته از سوی دیگر سفیرگفتمان به دفعات پایین تر از حد انتظار نیز ظاهر شده است، محض نمونه تساوی ملال آور برابر مقاومت البرز. سن‌ایچ ساوه با برتری در دو دیدار اخیرش نشان داده هنوز از توانایی پیروزی در هر مسابقه‌ای برخوردار هستند، آن ها برای به چالش کشیدن تیم‌های بالانشین بایستی در این گام معرکه عمل کنند. در جدول لیگ‌برتر، سفیرگفتمان در رده چهارم جای دارد و سن‌ایچ ساوه هشتم.

 

*گیتی‌پسند اصفهان _ حافظ ساری

یکی در صدر گره خورده و دیگری در تَه جدول منگنه شده است. گیتی‌پسند برای حفاظت از مقر جادویی‌اش کار چندان سختی را برابر حافظ ساری نخواهد داشت. اگرچه این ادعا به آمار و ارقام روی کاغذ تعریف شده است. بازیکنان کلیدی گیتی‌پسند در اوج هستند و عطش سیرناپذیری آن‌ها برای کسب پیروزی به حدی بالاست که بعید به نظر می‌رسد مجال خودنمایی به حریفشان دهند. ساروی‌ها شاید نقطه‌های خوش‌بینی در طول فصل را نگاه می‌کنند و به دیدارهایی که بزرگان به بند کشیده‌ شدند، نمایش جانانه فرش‌آرا در اصفهان شاید برای آن‌ها الهام‌بخش بوده باشد.

 

*مقاومت البرز _ فولادزرند ایرانیان

فردا در کرج، دو تیم “فعلا” قعرنشین لیگ برتر با هم پیکار می کنند. مقاومت البرز سیزدهم جدولی از فولادزرند رده دوازدهمی میزبانی خواهد کرد. پس‌ از شروع فاجعه‌آمیز فصل، هم سربازان کرجی و هم تیم تحول یافته زرندی در هفته‌های اخیر به جمع آوری امتیازات مورد نیازشان مشغول شده‌اند. اعتماد به نفس در میان دو تیم جانی دوباره گرفته است اما هنگامی که این آن‌ها رو در روی یکدیگر قرار بگیرند، تنها یک تیم رستگار خواهد شد. این دوئلی پُر اهمیت برای نامزدهای ابتدایی سقوط در این فصل خواهد بود و پیروزی هر یک از این تیم‌ها، می‌تواند آن ها را در نردبان رقابت ها بالا بکشد. کدام تیم‌ گام بزرگی در راستای فرار از سقوط خواهد برداشت؟

 

پالایش نفت بندرعباس _ آنا صنعت قم

سرسخت‌ترین تیم‌های فصل در حال تجربه شرایط دشواری هستند و فردا در سالن مملو از تماشاگر بندرعباس برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. تیم حسین صبوری می‌خواست که برای کسب عنوان سومی بجنگد، درست شبیه به آرزوهای تیم جنوبی بزوال، ولی هر دو تیم این اواخر لغزش‌هایی داشته‌اند که تا حدودی مسیرشان را از هدف منحرف کرد. آنا صنعت هم‌اکنون در رده چهارم جدول جای دارد و پالایش نفت خودش را در مکان نهم می‌بیند. مسئولیت خطیری بر دوش مربیان خواهد بود و آن‌ها نبردی وحشتناک را در پیش دارند اما هر دو تیم از بازیکنانی برخوردارند که می‌توانند به هر تیمی آسیب بزنند و باید دید فردا کدام تیم زخم‌پذیری بیشتری نسبت به دیگری خواهد داشت. با این حال نباید فراموش کرد که عاشقان سینه چاک پالایش روی سکوها هستند و همین موضوع کفه پیروزی را برای جنوبی‌ها سنگین‌تر می‌کند

 

*گهرزمین سیرجان _ شهرداری ساوه

مضمون اصلی این دیدار به خودنمایی دو تیم در دیدارهای خانگی و خارج از خانه‌شان مربوط می‌شود. گهرزمین در سیرجان به جز یک شکست مقابل گیتی‌پسند، هر چهار دیدار دیگرش را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و شهرداری ساوه به عنوان مهمان تیم دردسرسازی نبوده. اوضاع دو تیم خبر دهنده این است که گهرزمین در شرایط فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد و شهرداری ساوه حال‌وروز خوشی را پشت سر نمی‌گذارد. اگرچه ساوجی‌ها تاوان بی تجربگی جوانانش را می‌دهند اما در لحظاتی از بازی‌ها همه را حیرت زده می‌کنند. اگر واقع‌بینانه به این دیدار نگاه کنیم، گهرزمین به هفتمین پیروزی فصل چنگ می‌زند و شهرداری باید امیدوار باشد که همسایگانش رتبه دوازدهم را تصرف نکنند.

 

*کراپ‌الوند _ فرش آرا مشهد

می‌توان هر مسابقه را با مصاحبه مربیانش در روز پیش از دیدار رمزگشایی کرد و هر دو مربی در جست‌وجوی سه امتیاز بوده‌اند و ادعا می‌کنند برای شروع بازی لحظه شماری کرده‌اند. علی افضل و محسن حسن‌زاده قریحه مربیگری و ترسو نبودنشان را در دوران حرفه‌ای به رخ کشیده‌اند و محض نمونه قمار بزرگ حسن زاده در برابر پالایش نفت همچنان مورد توجه است. پس بدون شک کارزاری جذاب و هیجانی در انتظار علاقه‌مندان به فوتسال خواهد بود. کراپ پس از پرواز بلندش به بالاهای جدول در آسمان زرند زخمی شد و برای مرهم شکست هفته پیش باید در این دیدار خانگی به پیروزی دست یابند. آن روی سکه فرش‌آرایی ها می‌باشند که همیشه نشان دادند هیچ چیزی را برای از دست دادن ندارند و عقب‌نشینی برایشان معنا ندارد. مشهدی با یک امتیاز بیشتر در رده ششم قرار دارند و کراپ را پشت‌سر خود می‌بینند. این اختلاف امتیاز در کنار به میدان رفتن قدرت بهادری برابر تیم سابقش که روزگاری پیراهنش را بر تن کرده و هدایت نیمکتش را بر عهده داشته، از مهم‌ترین دلایل حساسیت این بازی به شمار می‌رود‌

*تمامی دیدارهای هفته یازدهم لیگ‌برتر فوتسال، فردا ( پنج‌شنبه ) از ساعت ۱۶ سوت خواهد خورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.