کد خبر : 261974
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 18:23
-

تمدید فدراسیون با قلعه‌نویی حرفه‌ای بود؛

شمسایی: زور نه، باید دوستانه مشکل لژیونرها را حل کنیم

شمسایی: زور نه، باید دوستانه مشکل لژیونرها را حل کنیم

سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران توضیحات مفصلی درباره وضعیت تیم و همینطور سایر حواشی پیرامونی از جمله وضعیت ۴ لژیونر تیم داده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، در گفت‌وگویی از ملاک‌های خود در انتخاب بازیکنان برای جام ملت‌های آسیا و همچنین از وضعیت لژیونرها گفته است. اسطوره فوتسال جهان در ادامه صحبت‌هایش به موضوع تمدید قرارداد با امیر قلعه‌نویی نیز می‌پردازد.

 

طی روزهای گذشته از لیست اولیه تیم ملی فوتسال ایران جهت ثبت در کنفدراسیون فوتبال آسیا رونمایی شد و شمسایی منتخب ۲۵ نفره مدنظر خود را برای حضور در اردوی آماده‌سازی فراخوانده. گفتنی است که سیاهه تیم ملی را ۲۱ بازیکن از لیگ برتر و چهار بازیکن لژیونر شاغل در اسپانیا که وضعیتی مبهم دارند، تشکیل می‌دهند. وحید شمسایی که به تازگی انگشت پایش را به تیغ جراحان سپرده و یک ماه دور از میادین است، در مصاحبه خود به مسائل گوناگونی اشاره می‌کند. اسطوره فوتسال جهان ضمن بیان ملاک‌هایش در انتخاب بازیکنان تیم‌ملی و وضعیت عجیب لژیونرها، به تمدید قرارداد با قلعه‌نویی و عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا پرداخته است.

 

تمامی مسابقات فصل را زیر نظر داشته‌ایم

با توجه به پروسه‌ای که دست ماست، بنده و کادرم سعی کردیم با تمام تفکرات‌مان که باری دیگر تکرار می‌کنم همه توان عقلی خودمان بازیکن‌های مدنظر را انتخاب کنیم و قطعا ممکن است اشتباهاتی هم کرده باشیم. به هر حال از لحاظ تاکتیکی‌، تکنیکی، اخلاقی، و… خیلی زوایا را زیر نظر داشتیم تا پست به پست سعی کردیم بهترین‌ها را منتخب کنیم. دید ما نسبت به بازیکنان متمرکز به چند بازی نبوده است، بلکه کل لیگ را دنبال کردیم. در سیاهه ما، بازیکنانی حضور دارند که سابقه بازی در جام‌جهانی و آسیایی را تجربه کرده‌اند و تعدادی از آن‌ها بسیار جوان به شمار می‌روند. در لیست ۲۵ نفر که به afc ارائه داده‌ایم، هر بازیکنی در اردوها پرتلاش و باانگیزه‌تر باشد، همراه ما در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت و جایگاه ویژه‌ای نزد ما دارند.

 

لیست تیم‌ملی را بازیکنانی از سه دهه تشکیل می‌دهند

بازیکنی داریم مانند حسن‌زاده که متولد ۶۶ است و هم چهره‌های‌ جوانی کنار ما حضور دارد؛ مثل بازیار که فقط ۲۰ سال سن دارند. در پست حساس دروازه‌بانی، چهار گلر را انتخاب کردیم که در سالیان اخیر تجربه‌های فراوانی را به‌دست آوردند و برای تیم ملی بسیار مفید خواهد بود. تیم ملی را، بازیکنانی از دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ تشکیل می‌دهند و نشان دهنده این خواهد بود که همه آن‌ها می‌جنگند برای موفقیت و بنده با همراه همکارانم این قول را به خودمان دادیم که بهترین بازیکنان را انتخاب نماییم و میان نام‌ها هیچ تفاوتی را قائل نباشیم.

 

لژیونرها در تورنمنت ویتنام حضور نخواهند داشت

همه ما با امید زنده‌ایم و پیش‌ترها یک‌سری صحبت‌ها را بنده کردم و همچنین شهاب سفال منش با مربیان تیم‌های اسپانیایی ارتباطی داشت که این کار مدیریتی به دست آقای اصولی افتاد و ایشان چندین جلسه را با مدیران باشگاه پالما داشتند. بنده فکر می‌کنم که دو طرف (فدراسیون فوتبال و باشگاه پالما) حق داشته باشند ولی باید این مسئله حل شود. ضمن اینکه سعید احمدعباسی، حسین طیبی، مسلم اولاد قباد و سالارآقاپور، ستاره‌ و مهره‌های کلیدی محسوب می‌شوند و از اعتبار بسیار زیادی برخوردارند که امیدوارم مشکل‌شان برطرف شود. تا به این لحظه، هر چهار بازیکن در تورنمنت ویتنام کنار ما نخواهند بود و در فیفادی پیش‌روی (۲۰ فروردین) به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند.

 

باید به شکل حرفه‌ای و دوستانه مشکل لژیونرها برطرف شود

تقریبا کار سعید احمدعباسی حل گردیده و به نامه‌نگاری‌ها ختم شده است. به هر حال، یک‌سری درخواست‌ها فدراسیون فوتبال و باشگاه والدپیناس از یک‌دیگر داشته‌اند که باید دید آیا انجام خواهد شد یا خیر. سه بازیکن ایرانی پالما هم چنین مسیری را دارند که امیدوارم همه چیز درست و باب میل طرفین پیش برود. ممکن نیست کار به جایی کشیده شود که ما یا آن‌ها حرف زور بزنند و باید خیلی دوستانه جلو رفت. یک‌سری خواسته‌ها داشته‌اند که با آقای اصولی در میان گذاشته‌اند و همچنین فدراسیون فوتبال تقاضاهایی از باشگاه‌های اسپانیایی کرده است و تلاش خواهیم کرد تا اتفاقات مثبتی رقم بخورد. ما نباید کار را به اما و اگر بکشیم، زیرا هر چهار بازیکن در دو سال اخیر عضو تیم ملی بوده‌اند و در مسابقات رسمی و دوستانه به میدان رفته‌اند که برنامه‌های تیمی ما با حضور این بازیکنان پیش رفته است. بارها اتفاق افتاده که از برخی از این بازیکنان در بازی‌های تدارکاتی استفاده نکردیم اما جام ملت‌های آسیا که انتخابی جام جهانی است داستان فرق می‌کند. در کل، فدراسیون فوتبال در تلاش است تا مشکل بازیکنان خیلی دوستانه و حرفه‌ای بر طرف شود.

 

به ورزش کردن اعتیاد دارم

ورزش جزئی از زندگی ماست که نمی‌توانیم از آن دل بکنیم. در این بدنه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم اولین چیزی که برای یک مربی مهم است این است که بتواند کار تاکتیکی و تکنیکی که از بازیکنش می‌خواهد را خودش درست انجام بدهد. در بعد شوخی باید بگویم که هرگز دوست ندارم لباس‌هایم برایم تنگ شود. بنده به ورزش اعتیاد دارم و یا بهتر بگویم به ورزش وسواس داریم که متاسفانه چشم خوردیم و مدتی باید دور باشیم.

 

در آینده خبرهای خوشی از تیم ملی فوتبال شاهد خواهیم بود

 

مجموعه تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا تمامی تلاش خود را کردند. از پیروزی مقابل ژاپن که همه را به وجد آوردند تا شکست برابر قطر که دل همه سوخت. زیرا نسل بسیار قوی داشتیم. امیرخان قلعه‌نویی کارش را خوب بلد است و فکر می‌کنم در انتخابی جام جهانی بیشتر با بازیکنان آشنا می‌شوند و فضای بیشتری داشته باشند. باید به آن‌ها خسته نباشید بگوییم و از آن‌ها تشکر کنیم. به هر حال دوست داشتیم با قهرمانی به ایران بازگردند که متاسفانه نشد.

 

فدراسیون در تمدید قرارداد با قلعه‌نویی حرفه‌ای عمل کرد

ادامه همکاری با آقای قلعه‌نویی به نظرم، فکر و کار بسیار درست و حرفه‌ای بود که فدراسیون انجام داد. زیرا آقای قلعه‌نویی فقط هفت الی هشت ماه بود که به عنوان سرمربی در تیم مشغول به کار شده بودند و نتایج قابل قبولی را هم کسب کردند و بنده فکر می‌کنم در آینده خبرهای خوبی از تیم ملی شاهد باشیم و با تفکراتی که آقای قلعه‌نویی دارند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.