کد خبر : 262109
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 20:37
-

گفتگوی اختصاصی Fut5al با مربی ویتنام:

پارکت به سود تیم‌های تهاجمی است/ تیم‌ملی ایران ابرقدرت سنتی فوتسال آسیا است

پارکت به سود تیم‌های تهاجمی است/ تیم‌ملی ایران ابرقدرت سنتی فوتسال آسیا است

آنتونیو گارسیا مربی تیم‌ملی فوتسال ویتنام در گفتگویی با Fut5al از گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در آستانه اعزام تیم‌ملی ایران به تورنمنت ویتنام، آنتونیو گارسیا مربی تیم‌ملی فوتسال ویتنام در گفتگویی با خبرنگار Fut5al شرکت کرد که در ادامه می‌خوانید: 

 

•در مورد هدف برگزاری تورنمنت ویتنام برایمان بگویید؟

هدف اصلی برگزاری این تورنمنت آماده‌سازی حداکثری برای جام ملت‌های آسیای پیش‌رو است. هنگامی که در حال دعوت از تیم‌ها برای شرکت در تورنمنت بودیم، معیارمان انتخاب کشورهایی بود که قطع به یقین در جام‌جهانی آینده حضور خواهند داشت و هر کدامشان از قدرت‌های قاره خود هستند. 

 

•بر اساس اعلام AFC، زمین بازی‌ مسابقات آسیایی از جنس کفپوش پارکت خواهد بود. آیا تورنمنت ویتنام در همین شرایط برگزار خواهد شد؟

تورنمنت بین‌المللی ویتنام دقیقاً بر اساس استاندارها و شرایط جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد. این بدین معناست که جنس کفپوش، چوبی (پارکت) خواهد بود. سالن برگزاری مسابقات “لان بین تانگ” نام دارد که به تازگی بازی‌های دوستانه بین‌المللی ما مقابل تیم‌های ملی روسیه و مجارستان در همین سالن برگزار شده است. 

 

•از نظر شما به عنوان یک کارشناس و مربی فوتسال، بازی روی کفپوش پارکت برای بازیکنی که به بازی در چنین شرایط عادت نداشته مشکل‌ساز خواهد بود و روی عملکردش تاثیر خواهد گذاشت؟

کفپوش ایده‌آل برای بازی فوتسال پارکت است، به این دلیل که باعث پویایی و نتیجتاً زیبایی بازی می‌شود دلیلش به شکلی که حرکت توپ روان‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. گرفلور که از گذشته تاکنون، کفپوش مسابقات آسیایی بوده ولی به نظرم تصمیم به برگزاری مسابقات روی زمین پارکت تصمیمی منطقی است. من به شما اطمینان خاطر می‌دهم بازی روی پارکت با توجه به سرعت انتقال توپ به سود تیمی است که کیفیت تهاجمی بالاتری دارد ولی از طرف دیگر کار را در فاز دفاع برای هر تیمی مشکل‌تر می‌کند. نهایتاً، تیمی که از فرصت‌ها بهتر استفاده کند چه روی کفپوش پارکت و چه گرفلور می‌تواند خودش را به حرف دیکته کند. 

 

• ارزیابی‌تان از تیم‌ملی ویتنام چیست؟ آیا در جام ملت‌های آسیا پیش‌رو چهره‌ای جدید از تیم‌تان را مشاهده خواهیم کرد؟

از زمان حضور دیگو جوستوزی (سرمربی آرژانتینی) تیم‌ملی ویتنام دچار تحول اساسی شده است به طوری که سبکی دفاعی با شدت بالا و در حمله نیز تبدیل به تیمی پویا و باقدرت انتقال سریع‌تر شده است. رفته رفته، دیگو توانست بازیکنان مناسب برای این سبک از بازی را پیدا کند، بازیکنانی که توانایی پیاده‌سازی این شیوه را به نحو احسنت در زمین دارند. 

 

•فکر می‌کنید مطابق ادوار گذشته تیم‌ملی ویتنام شگفتی‌ساز خواهد شد؟ هدف‌گذاری و پیش‌بینی‌تان از نتایج در مسابقات آسیایی و جهانی پیش‌رو چیست؟

خب، بازیکن ویتنامی دارای نقاط ضعفی است که هر روز تلاش کردیم تا این موارد را برطرف سازیم ولی از طرف دیگر، این بازیکنان نقاط قوتی هم دارند که سعی ما رساندن این نقاط به مرز شکوفایی در جریان تورنمنت‌ آسیایی و جهانی است تا ما را در رسیدن به هدف‌مان یاری کند. ما باید در مسابقات آسیایی به نیمه نهایی راه پیدا کنیم. البته به دشواری میسر شدن این هدف به دلیل شمار زیاد تیم‌های ملی دیگری که هدفی مشابه را دنبال می‌کنند واقف هستیم. به هرحال سال‌هاست که با فکر و برنامه‌ریزی برای محقق شدن این هدف که سومین حضور متوالی‌مان در ادوار جام‌جهانی (پس از ۲۰۱۶ کلمبیا و ۲۰۲۱ لیتوانی) می‌باشد در حال تلاش هستیم. مادامی که به این هدف دست یابیم می‌توانیم از آن لذت ببریم ولی، در حال حاضر، در ذهن‌مان چیزی جز تمرکز با قدرت همه‌جانبه جهت کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی نیست. 

 

•ارزیابی‌تان از تیم‌ملی ایران با در نظر گرفتن تغییر نسل صورت گرفته بفرمایید؟ نظرتان در باره دعوت مجدد از بازیکنان بعضا کهنه‌کار چیست؟

همیشه وقتی صحبت از جام‌ملت‌های آسیا می‌شود تیم ملی ایران مدعی اصلی خواهد بود. اگرچه به رشد تیم‌های ملی دیگر واقف هستیم ولی ایران ابر قدرت سنتی فوتسال در این قاره می‌باشد. تغییر نسل قانون زندگی است ولی نکته حائز اهمیت انتخاب ترکیب درست بازیکنان باتجربه با جوانان است. نقش بازیکن باتجربه انتقال آرامش در لحظات حساس است که معمولاً در جریان مسابقات آسیایی برای یک تیم رخ می‌دهد و این فاکتور وقتی با عطش و شور و انرژی بازیکنان جوان ترکیب می‌شود فرصت کسب جام را به یک تیم می‌دهد. اگر کادر فنی تیم‌ملی ایران، تصمیم به استفاده مجدد از این دو بازیکن خارق‌العاده گرفته، به این نکته مهم پی برده که می‌تواند تیم را چه در داخل زمین و چه رختکن به تعادل برساند. 

 

•ارزیابی‌تان از دروازبانان فعلی تیم‌ملی ایران چیست؟

به طور کلی، ویژگی دروازه‌بان ایرانی بسیار مشخص است. دروازه‌بانانی بلند قامت و تنومند که مزیت مهمی برای دفاع از چارچوب دروازه به حساب می‌رود. دروازه‌بانان ایران معمولاً واکنش‌های خوبی در موقعیت‌های داخل محوطه دارند خصوصاً در شرایطی که تیمشان در دفاع برتری نفر ندارد. از طرف دیگر، آنها در خروج‌های خارج از محوطه جریمه و همچنین حضور در فاز حمله و بازی با پا در نیمه زمین حریف نیاز به کار بیشتری دارند. 

 

ترجمه و مصاحبه : فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.