کد خبر : 262922
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 16:31
-

ناظم‌الشریعه: نمی‌توان از کنار طیبی و حسن‌زاده گذشت/ مشکل لژیونرها؟ روز اول باید قراردادها را چک می‌کردند

ناظم‌الشریعه: نمی‌توان از کنار طیبی و حسن‌زاده گذشت/ مشکل لژیونرها؟ روز اول باید قراردادها را چک می‌کردند

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال کویت گفت که نمی‌توان از کنار نام بازیکنان بزرگی چون دو کاپیتان نخست تیم ملی ایران عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، سیدمحمد ناظم‌الشریعه، درباره وضعیت تیم ملی کویت برای شرکت در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ اظهار داشت: کارمان را از ۱۱ روز پیش آغاز کردیم و شرایط خوبی داریم. تا قبل از ماه مبارک رمضان، دو جلسه تمرینی در یک روز داشتیم و برای اردویی تدارکاتی وارد عربستان شده‌ایم. در این اردوی ۱۰ روزه در دمام، دو بازی دوستانه مقابل تیم ملی عربستان خواهیم داشت.

لیگ‌های جوانان و نوجوانان را در کویت راه‌اندازی کردیم
وی در مورد ملحق شدن محمد هاشم‌زاده مربی سابق تیم ملی فوتسال به جمع دستیاران خود در کویت خاطرنشان کرد: هاشم‌زاده بازیکن من بود و سابقه کاپیتانی تیم ملی را در کارنامه دارد. او در تیم ملی هم دستیار من بوده است و با توجه به اینکه می‌خواهیم کاری زیرساختی در کویت انجام بدهیم، به کمک هاشم‌زاده نیاز داشتم. ما لیگ‌های نوجوانان و جوانان فوتسال را در کویت راه انداختیم و هاشم‌زاده را سرمربی تیم پایه کردیم.

۳ بازی دوستانه در تایلند خواهیم داشت
سرمربی تیم ملی فوتسال کویت با بیان اینکه هاشم‌زاده در جام ملت‌های آسیا دستیار او خواهد بود، اظهار داشت: امیدوارم شرایط خوبی برای کویت فراهم کنیم. پس از استراحتی دو روزه در کویت، به تایلند سفر می‌کنیم و قبل از جام ملت‌های آسیا، سه دیدار دوستانه در این کشور خواهیم داشت.

۳ تیم اول لیگ در زمان سرمربیگری من فقط از باتجربه‌ها استفاده می‌کردند
ناظم‌الشریعه در این باره که پیش‌تر از لزوم جوانگرایی در تیم ملی کویت صحبت کرده بود، عنوان کرد: من همیشه با جوانان کار می‌کنم. در آن برهه (حضور در تیم ملی ایران) بهترین بازیکنان تیم ملی را در اختیار داشتیم و تیم‌های لیگ برتر هم از جوانان استفاده نمی‌کردند. سه تیم اول لیگ برتر در آن زمان فقط به باتجربه‌ها میدان می‌دادند، اما الان شرایط خیلی بهتر شده است. باشگاه‌ها به سمت جوانگرایی رفته‌اند و تیم گیتی‌پسند که قهرمان لیگ برتر شد، از بازیکنان جوان تشکیل شده بود.

مشکل لژیونرها؟ روز اول باید قراردادها را چک می‌کردند
وی درباره مشکل چهار لژیونر ایرانی شاغل در اسپانیا یعنی حسین طیبی، مسلم اولادقباد، سعید احمد عباسی و سالار آقاپور برای شرکت در  جام ملت‌های آسیا بیان کرد: چون همگروه ایران هستیم، حرف زیادی ندارم. جام ملت‌های آسیا در فیفادی برگزار نمی‌شود و چند کشور با این مشکل روبه‌رو شده‌اند. روز اول باید قراردادها را چک می‌کردند. هر چهار نفر بازیکنان ارزشمندی به شمار می‌روند، اما جوانگرایی زیادی (در ایران) کردیم و جوانان زیادی داریم که از آنها استفاده کنند.

نمی‌توان از نفراتی چون طیبی و حسن‌زاده گذشت
سرمربی تیم ملی کویت در مورد اینکه حسین طیبی همانند جام جهانی ۲۰۲۱ با مصدومیت مواجه شده و اینکه وحید شمسایی همانند او ممکن است نتواند از کاپیتان فعلی تیم ملی فوتسال بهره ببرد، تصریح کرد: طیبی بازیکنی بزرگ است و نمی‌توان به‌راحتی از کنار نفراتی چون او، اصغر حسن‌زاده و احمد عباسی گذشت.

ایران به‌خاطر استعدادهایی که دارد، متفاوت با فوتسال آسیاست
ناظم‌الشریعه در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی فوتسال کشورمان می‌تواند در غیاب چهار لژیونر خود همان قدرت همیشگی را در جام ملت‌های آسیا داشته باشد یا خیر، به تسنیم گفت: ایران به‌خاطر استعدادهایی که دارد، متفاوت با فوتسال آسیاست. با این حال طیبی، احمد عباسی، اولادقباد و آقاپور ارزش متفاوتی دارند و حضور آنها می‌تواند برای ایران تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.