کد خبر : 263132
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 - 13:49
-

گزارش کامل آماری از همه تیم های حاضر در فصل مسابقاتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ فوتسال آقایان ایران

گزارش کامل آماری از همه تیم های حاضر در فصل مسابقاتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ فوتسال آقایان ایران

مروری داریم بر فصل مسابقاتی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فوتسال ایران.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، فصل مسابقاتی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ فوتسال آقایان ایران با شرکت ۱۴۷ تیم در پنج رده سنی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان از ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ با شروع لیگ برتر بزرگسالان آغاز شد و احتمالا اواسط خرداد ۱۴۰۳ با برگزاری مرحله نهایی لیگ دسته دوم بزرگسالان به پایان خواهد رسید. فصلی که بجای ۱۵ لیگ همیشگی تنها با ۱۰ لیگ و ۱۹۸ سهمیه برگزار شد که از این ۱۰ لیگ ۸ تای آن به پایان رسیده و تنها لیگ‌های دسته یک و دو بزرگسالان باقی مانده است.
این فصل تفاوتی اساسی با فصول گذشته خود داشت و آن هم عدم برگزاری لیگ مناطق در تمامی ۵ رده سنی بود. لیگی که به نوعی فیلتر ورودی تیم‌های استانی به مسابقات رسمی کشور محسوب می‌شود. عدم برگزاری این لیگ باعث شد تا تعداد تیم‌های حاضر در بازی‌ها از ۳۰۲ تیم و ۳۸۸ سهمیه در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۱۴۷ تیم و ۱۹۸ سهمیه در فصل جدید کاهش پیدا کنند. به عبارتی ۱۵۵ تیم و ۱۹۰ سهمیه فوتسال ایران مربوط به لیگ‌های پنج‌گانه مناطق بوده است.
در فصل جدید تعداد تیم‌هایی که در چند رده مختلف شرکت کرده بودند افزایش پیدا کرده است و این عدد از ۵۱ تیم به ۵۷ تیم رسیده است که در این بین تنها دو باشگاه صنایع گیتی پسند اصفهان و آنا صنعت پاسارگاد قم تیم‌داری در تمام ۵ رده را تجربه کرده‌اند. موضوعی که اصفهانی‌ها برای دومین فصل پیاپی ان را تجربه کردند. اما قمی‌ها برای اولین بار و با خرید سهمیه ماهان قم در لیگ دسته یک نونهالان موفق شدند به آن برسند. گیتی‌زن‌ها در لیگ‌های برتر بزرگسالان و جوانان و قمی‌ها در لیگ‌های برتر نوجوانان و امید موفق به کسب قهرمانی شدند. هرچند سرخپوشان دیار زاینده‌رود در رده‌های نونهالان و نوجوانان سقوط را تجربه کردند و در سمت مقابل آنا صنعت در رده‌های امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان توانستند به جمع ۴ تیم پایانی صعود کند و فصل درخشانی را برای خود ثبت کردند.
در میان استان‌ها، اصفهانی‌ها همچون سال‌های گذشته بیشترین تیم و سهمیه مسابقاتی را از آن خود کردند به صورتی که حدود ۱۳ درصد (۱۲.۶۳ درصد) سهمیه بازی‌ها برای تیم‌های اصفهانی بود. پس از اصفهان استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، کرمان و تهران در رده‌های بعدی قرار گرفتند. استان کهگیلویه و بویراحمد همچون فصل گذشته هیچ نماینده‌ای در فوتسال کشور نداشت. استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و زنجان (با ارفاق) تنها یک تیم در بازی‌های کشوری داشتند که در این بین تنها نماینده سیستان و بلوچستان (شهرداری زهک) به مقام قهرمانی لیگ دسته یک نونهالان دست پیدا کرد و موفقیت ۱۰۰ درصدی را ثبت کرد. از سویی نماینده استان زنجان از شهرستان تبریز (موبایل سعید) در مسابقات لیگ دسته یک بزرگسالان حضور پیدا کرد و در پایان فصل سقوط را تجربه کرد. اما لقب کامل‌ترین استان‌ها به ۴ استان اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی و قم می‌رسد که در تمام پنج رده‌سنی تیم داشتند که این نشان از پویایی فوتسال در این استان‌ها دارد که این موضوع را در برگزاری جام‌های رمضان و داخلی پویا در این استان‌ها می‌توان مشاهده کرد.

 

 

تهیه و تنظیم: سعید پروا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.