کد خبر : 263219
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 10:46
-

مربی سابق عربستان در گفتگو با Fut5al :

فینال ایران و ژاپن تکرار می‌شود/ النصر هم وارد عرصه تیمداری در فوتسال شد/ حربه تاکتیکی عربستان در استفاده از گلر خواهد بود

فینال ایران و ژاپن تکرار می‌شود/ النصر هم وارد عرصه تیمداری در فوتسال شد/ حربه تاکتیکی عربستان در استفاده از گلر خواهد بود

مربی تازه جدا شده عربستان در گفتگویی در خصوص تورنمنت جام ملتهای آسیا صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، آلبرتو آرتاعه‌گا مربی سابق تیم‌ملی فوتسال عربستان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار Fut5al در خصوص آخرین شرایط تیم ملی عربستان و دور نهایی جام ملتهای آسیا سخن گفت که در ادامه می‌خوانید:  

 

به عنوان مربی‌ای که سابقه کار در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه را داشته، هنگام حضور در تیم ملی عربستان با چه چالش‌های جدیدی روبه رو بودید؟

خب، من تجربه کار در باشگاه را داشتم که با تجربه حضور در تیم ملی بسیار متفاوت است. عربستان سعودی اولین حضورم در تیم‌‌ سطح ملی بود و نکته‌ای که برایم عجیب بود دشواری حضور برخی بازیکنان در اردوهای ملی بود چراکه شاغل به کاری غیر از فوتسال هم بودند.

 

برنامه‌ توسعه فوتسال در عربستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ارزیابی خیلی مثبتی دارم، فارغ از بحث نتایج که البته در سه تورنمنت مهم اخیر موفقیت آمیز بودند، عقیده دارم که فوتسال درعربستان سعودی رشد چشمگیری داشته است. از طرف دیگر، با ورود باشگاه‌های مهم و پرطرفدار مثل النصربه این رشته ورزشی به همراه سرمایه‌گذاری دیگر تیم‌های حاضر در لیگ که اقدام به تقویت بازیکنان و کادر فنی خود کرده‌اند به تدریج شاهد حضور بازیکنان علاقه‌مند بیشتری هستیم که تلاش می‌کنند تا به عضویت تیم‌ملی این کشور درآیند.

 

فکر می‌کنید در بحث سرمایه‌گذاری در ورزش عربستان همان هدفی که در فوتبال پیش گرفته را در فوتسال دنبال می‌کند؟

فوتبال پیشینه و قدمت خیلی بیشتری دارد که در دوران درخشش خود از نظر اقتصادی و حرفه‌ای به سر می‌برد ولی در کل عقیده دارم پیشرفت‌های فوتبال در عربستان می‌تواند آیینه‌ای تمام نما برای آینده فوتسال در این کشور باشد.

 

در جام ملت‌های آسیا دوره گذشته، شاهد حضور پررنگ دروازه‌بان در جریان بازی در فاز حمله عربستان بودیم، آیا همچنان این تیم با همین سبک در جام ملت‌های تایلند حاضر خواهد شد؟

متاسفانه دیگر در کادر تیم‌ملی عربستان حضور ندارم چراکه قراردادم در تاریخ ۳۱ مارچ به پایان رسید. داخل تفکر کادر نیستم اما ارزیابی‌م این است که هامود دروازه‎بان این تیم در آمادگی خوبی به سر می‌برد و به احتمال زیاد عربستان از این تاکتیک که به خوبی روی آن تسلط دارد استفاده خواهد کرد چراکه این حربه تاکتیکی یکی از رموز موفقیت تیم ما در مسابقات گذشته بود. نکته قابل توجه در تیم عربستان این است که بازیکنان به این شیوه بازی ایمان و اطمینان دارند و دروازه‌بان این تیم هم هر روز مهارت بیشتر و بهتری در بازی با پا ، پیدا می‌کند.

 

سبک بازی عربستان را چطور تعریف می‌کنید؟

عربستان تیمی ست که از راهکارهای مختلف برای کسب نتایج استفاده می‌کند. سبک حمله این تیم بر پایه سیستم ۰-۴ با اضافه شدن دروازه‌بان پی‌ریزی شده است. در فاز دفاعی بر اساس شیوه حمله حریف از دفاع منطقه‌ای یا من تو من استفاده می‌شود که بر اساس شیوه تهاجمی حریف از یک حالت به حالت دیگر سوئیچ می‌شود.

 

از مسابقات آسیایی گذشته تا اکنون سیر پیشرفت تیم‌ملی ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ایران از نظر من تیمی بسیار ناشناخته است. هنوز نمی‌دانیم که آیا حسین طیبی و مسلم اولاد قباد اضافه خواهند شد یا خیر چراکه قطعات پازل بسیار مهمی در تیم ملی هستند. به نظر می‌رسد با جدایی آقاپور از پالما حضورش در مسابقات آسیایی قطعی شده که اگر از نظر ذهنی آماده باشد می‌تواند مهره بسیار تاثیرگذاری باشد. ایران دو دروازه‌بان فوق‌العاده دارد که شاید در کنار کوروموتو و هویان از ویتنام بهترین دروازه‌بانان آسیا باشند. به علاوه، در تیم شما عقب گیر توانمند و محبوب من علیرضا رفیعی‌پور حضور دارد که در کنار پتانسیل بالای فلنک‌ها و راس‌ها، این تیم را به تیمی قدرتمند تبدیل کرده است. اطمینان دارم حتی بدون حضور لژیونرها وحید شمسایی بازیکنان جوان با استعداد خارق العاده‌ای دارد که به خوبی می‌توانند جای خالی آن‌ها را پر کنند.

 

پیش‌بینی‌تان از مسابقات آسیایی پیش‌رو چیست؟ فکر می‌کنید آیا یک تیم عربی خواهد توانست جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کند؟

در کل علاقه‌ای به پیش‌بینی ندارم چراکه در ورزش شاهد خیلی اتفاقات بوده‌ام. اگر مسابقات طبق روال پیش رود چهار تیم راهیافته به مرحله نیمه‌نهایی: ازبکستان (میزبان جام جهانی)، ایران، ژاپن و تایلند خواهند بود که با حضور مربی اسپانیاییش میگِل رودریگو به تیمی قدرتمند تبدیل شده است. امیدوارم که یک سهمیه باقی‌مانده از آن تیم‌ملی عربستان باشد چراکه آرزو دارم شادی دوستانم را در این کشور ببینیم خصوصاً بازیکنان این تیم.

 

ارزیابی‌تان از تیم‌ملی کویت چیست؟

کویت در حال حاضر در حال پوست‌اندازی است. ازنسل قدرتمندی که برای آخرین بار کسب سهمیه جهانی کرد تنها دو بازیکن به نام‌های الفارسی و التاویل باقی مانده‌اند. سایر بازیکنان در حال کسب تجربه هستند که البته در تیم فعلی صالح فاضل یکی از بهترین فلنک‌های چپ پای فعلی آسیا است، مسابقات تایلند فرصتی برای خودنمایی این بازیکن خواهد بود. در جام عربی این بازیکنان هنوز در حال تطبیق و آشنایی با فلسفه تاکتیکی محمد ناظم‌الشریعه بودند و در همین شرایط هم به فینال مسابقات راه یافتند.علی‌رغم شکست‌شان در آخرین مسابقه دوستانه مقابل عربستان سعودی مطمئن هستم شاهد حضور تیمی باکیفیت از کویت در مسابقات آسیایی خواهیم بود. 

 

فکر می‌کنید در مسابقات آسیایی تایلند شاهد شگفتی در فینالیست و یا قهرمان جام خواهیم بود؟

به نظرم ایران و ژاپن فینالیست مسابقات خواهند بود و اگرهم شگفتی‌ای خلق شود در دور نیمه نهایی اتفاق خواهد افتاد.

 

مصاحبه و ترجمه : فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.