کد خبر : 263243
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 11:22
-

کریمی: مراکشی‌ها باور نمی‌کردند که ما را برده‌اند/باید با روحیه قهرمانی در جام جهانی حضور پیدا کنیم/گیتی پسند تیمی است که نمی‌توان به آن‌ها گفت نه

کریمی: مراکشی‌ها باور نمی‌کردند که ما را برده‌اند/باید با روحیه قهرمانی در جام جهانی حضور پیدا کنیم/گیتی پسند تیمی است که نمی‌توان به آن‌ها گفت نه

مهدی کریمی، ملی‌پوش تیم گیتی‌پسند اصفهان و ستاره این روزهای فوتسال ایران در گفت‌وگویی به عملکرد تیم ملی در تورنمنت ویتنام و همچنین به هدف بزرگش در جام ملت‌های آسیا پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، ناکامی تیم ملی فوتسال ایران در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا و شکست در نبرد پایانی برابر سامورایی‌ها، مهدی کریمی را برای درخشش در رقابت‌های پیش‌ روی بی‌پروا کرده است تا به همراه دیگر ملی‌پوشان، تاج و تخت فوتسال آسیا را از ژاپن پس بگیرند، سلطنتی که همیشه به ایرانی‌ها تعلق داشته است. دومین گلزن لیگ برتر، در سالیان اخیر پیراهن تیم ملی را زیبنده‌ خود کرده و در جبهه‌های حمله برای وحید شمسایی زهردار بوده و در حالی که هم‌پستی او مرد سال فوتسال آسیا مسلم اولاد قباد است، اما همواره شکوفایی‌اش در عرصه باشگاهی و ملی را به رخ کشیده. کریمی در رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر ۲۰ بار دروازه حریفان را گشود و هفت بار نقشه گلزنی را برای هم تیمی‌هایش کشید تا از این بازیکن ساوجی به عنوان یکی از بهترین‌های فصل نام ببرند.

مهدی کریمی، بازیکن تیم ملی فوتسال ایران، در گفت‌وگویی ، از نتایج رقم خورده در تورنمنت ویتنام و آمادگی خود در جام ملت‌های آسیا می‌گوید. همچنین، دلایل تمدید قراردادش با گیتی‌پسند را هم توضیح داده است.

سه بازی در تورنمنت ویتنام داشتید. با آمار دو پیروزی و یک شکست. به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی، این مسابقات چقدر برای تیم ملی پیش از جام ملت‌های آسیا مفید بوده؟
تورنمنت بسیار خوبی بود. تیم ملی قرار است در جام ملت‌های آسیا مقابل چنین تیم‌هایی بازی کند. تیم‌هایی که جانانه دفاع می‌کنند و از انگیزه بسیار بالایی برخوردارند. اصولا در آسیا، تمامی تیم‌ها نحوه بازی خودشان مقابل ایران را به سمت دفاع می‌برند. نیاز بود چنین دیدارهای تدارکاتی‌ای انجام بدهیم. نقاط ضعفی داشتیم که قطعا در اردوهای آینده، کادرفنی تیم ملی برای پوشش آن تدابیری خواهند اندیشید. هدف من، هم‌تیمی‌ها و مربیانم، قهرمانی در آسیا است. بنده در تورنمنت ویتنام بازی کردم و مطمئنم با توجه به سطح کیفی تیم‌های مقابل، چنین مسابقاتی پیش از جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی لازم بود.

شکست غیرمنتظره‌ای را مقابل تیم ملی فوتسال مراکش داشتید. دقایق ابتدایی معرکه بودید و بعد دچار افت شدید. دلیل این باخت چه بود؟

به آمار آن بازی توجه کنید و مسابقه را بار دیگر با دقت نگاه کنید. تیم ملی چندین برابر آن‌ها موقعیت خلق کرد. خوشحالی پایانی تیم ملی مراکش بیانگر این بود که در جریان بازی چقدر فشار زیادی تحمل کرده‌اند. البته ما در حفظ نتیجه بی‌دقت عمل کردیم، ضربات زیادی به سوی دروازه آن‌ها زدیم و راهی به گل پیدا نکرد. اگرچه کمی حاشیه در نتیجه پایانی تاثیر داشت که تجربه بسیار خوبی برای ما شد. در جام ملت‌های آسیا فرصت هیچ‌گونه اشتباه و بی‌دقتی نداریم. درست است که توقعات از تیم ملی فوتسال ایران بالاست، اما هیچکس در تیم‌ملی کم کاری نکرده و نخواهد کرد. مسابقات دوستانه به ما کمک می‌کند تا خود را احیا کنیم و از پیروزی و شکست درس بگیریم. هیچکس باور نمی‌کند که ما بازنده دوئل با مراکش بوده باشیم. حتی خودشان هم باور نکرده بودند که سوت پایان خورده است و پیروز شده‌اند.

عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر و همچنین بازی‌های گذشته تیم ملی داشتی. در حال حاضر در وضعیتی هستی؟ برای جام ملت‌های آسیا آماده‌ای؟
خوشبختانه آمادگی و وضعیت خوبی دارم. همیشه تلاش کردم به عنوان بازیکن تیم ملی مفید باشم. افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را بارها داشته‌ام و هیچ چیزی ارزشمندتر از درخشش با این پیراهن نیست. متاسفانه در دوره قبلی جام ملت‌ها، به‌رغم شایستگی قهرمانی را از دست دادیم. خاطره تلخی که تا به این لحظه همراه من بوده و برای جبران آن و کسب عنوان قهرمانی، همه تلاش خودم را می‌کنم تا تاثیرگذار باشم. نگاه ما ابتدا صعود به جام جهانی و بعد قهرمانی در آسیا خواهد بود. باید با روحیه قهرمانی در جام جهانی حضور پیدا کنیم که مطمئن هستم، ماموریت خودمان را با موفقیت پشت‌سر می‌گذاریم.

پس از یک قهرمانی شبیه به جاودانگی و مقتدرانه، تصمیم گرفتی بلافاصله با گیتی‌پسند تمدید کنی. برای پیشنهادات بهتر نبود صبر می‌کردی؟
فصل گذشته موفقیت بزرگی را به‌دست آوردیم. در کنار جام، خیلی از رکوردها را جابه‌جا کردیم و به نام گیتی پسند را ثبت زدیم. توقعات من در این باشگاه برآورده شده و اهل زیاده‌خواهی نیستم. سخت و البته غیرمنطقی است که مجموعه موفقی را با حضور بازیکنان، مربیان و مدیران تراز اول را ترک کرد. خاطرات بسیار خوبی را در اصفهان تجربه کردم و امیدوارم در فصل آینده، از عنوان قهرمانی دفاع کنیم. گیتی پسند تیمی است که نمی‌توان به آن‌ها گفت نه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.