کد خبر : 263320
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 - 10:26
-

شمسایی:ویترینی از بهترین مربیان دنیای فوتسال در حال حاضر در آسیا حضور دارند/ بحرین ضعیف ترین حریف ماست/ به چیزی جز قهرمانی آسیا فکر نمی کنیم

شمسایی:ویترینی از بهترین مربیان دنیای فوتسال در حال حاضر در آسیا حضور دارند/ بحرین ضعیف ترین حریف ماست/ به چیزی جز قهرمانی آسیا فکر نمی کنیم

وحید شمسایی از کیفیت بالای مربیان حال‌حاضر تیم‌های آسیایی می‌گوید اما مدعی است او و تیمش هدفی جز فتح جام ملت‌های آسیا ندارد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، تیم ملی فوتسال ایران که خودش را برای حضوری قدرتمند در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، چندروز دیگر به تایلند سفر خواهد کرد تا برای کسب سیزدهمین قهرمانی قاره تلاش کند. ایران تا به امروز ۱۲‌بار قهرمان آسیا شده و پرافتخارترین تیم این تورنمنت به‌حساب می‌آید. جالب اینکه ژاپن که همیشه رقیب جدی ایران بوده و در دوره گذشته جام را از ایران گرفت، تنها ۴‌قهرمانی در کارنامه دارد. حالا باید دید تیم وحید شمسایی که در همین فروردین‌ماه در تورنمنت ویتنام به مراکش باخت و نیوزلند و میزبان را شکست داد، می‌تواند از پس این ماموریت بربیاید یا نه. به همین بهانه گفت‌و‌گویی با شمسایی به‌عنوان نفر اول کادرفنی تیم ملی فوتسال داشته‌ایم.

   کیفیت تورنمنت چهارجانبه برای تیم ملی فوتسال ایران راضی‌کننده بود؟
این تورنمنت برای من به‌عنوان مربی فوق‌العاده بود چون در دوره‌ای که بازی می‌‌کردم، این مسیر را طی کرده بودم و از تجربیات آن دوره وام می‌گیرم و این مسیر را طی می‌کنم.

   به هدفی که قبل از جام ملت‌های آسیا داشتید، رسیدید؟
 به‌واسطه جام ملت‌های آسیا بعد از اینکه لیگ تمام شد، ۱۰روز به بازیکنان استراحت دادیم. بعد از این ۱۰روز مجبور بودیم بدنسازی پرفشار را برای بازیکنان در دستور کار قرار بدهیم. یک فاصله یک‌ماهه از زمان شروع تمرین تیم ملی تا شروع بازی‌های آسیایی داشتیم که در این فاصله پیشنهادی از ویتنام رسید و ما هم قبول کردیم. تقریبا با یک هفته تمرین سخت بدنی بازیکنان را به این مسابقات بردیم تا ببینیم بازیکنان تیم ملی در شرایط افت بدنی چه عملکردی دارند و در شرایط سخت چه تصمیماتی در بازی اتخاذ می‌کنند. در ادامه هدف‌های دیگر این بود که ۳بازی انجام بدهیم، از لحاظ بدنی رو به بهبود باشیم، یک برگشت به ایران داشته باشیم، ۳-۲روز به تیم استراحت بدهیم، سپس ۸-۷روز تمرین کنیم و عازم جام ملت‌های آسیا شویم. در کل فارغ از هر نتیجه‌ای این تورنمنت بسیار خوب بود.

   با توجه به مصدومیت چند لژیونر ترکیب خاصی برای جام ملت‌ها درنظر دارید؟
دقیقا یکی دیگر از اهداف برگزاری بازی‌های دوستانه همین موضوع است، اینکه می‌خواستم در انتخاب نفرات در پست‌هایی که در آن شک و شبهه داشتم به نتیجه برسم.

   بازیکن خاصی از تیم ملی در این بازی‌ها توجه کادر فنی را جلب نکرد؟
در طول ۲سال تعداد زیادی از بازیکنان را به تورنمنت‌ها بردیم و در این تورنمنت هم بازیکنان جوانی را همراه داشتیم که البته ۲بازیکن به‌دلیل مشکلاتی درست هنگام پرواز به تورنمنت چهارجانبه نرسیدند.

   وضعیت لژیونرها در جام ملت‌های آسیا چگونه است؟ آیا به این بازی‌ها می‌رسند؟
حسین طیبی را عملا در جام ملت‌های آسیا نداریم، مسلم اولادقباد ۲روز دیگر به ایران می‌رسد تا تکلیف مصدومیتش مشخص شود، سالار آقاپور از اسپانیا به ایران رسید و با تیم ملی عازم ویتنام شد اما آنجا متوجه شدیم این بازیکن مصدومیت دارد و نمی‌تواند بازی کند. خوشبختانه سعید احمدعباسی دیگر لژیونر تیم ملی مشکلی ندارد. در هر صورت این آخرین وضعیت لژیونرهاست و باید دید روند بهبودی آنها تا شروع مسابقات به چه شکل خواهد بود.

   باخت به ژاپن در فینال آسیا در دوره گذشته برای هواداران تیم ملی سخت بود. آیا این تیم باز هم برای تیم ملی مشکل‌ساز می‌شود؟
به هر حال ژاپنی‌ها سابقه چند دوره قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند اما بعد از فینال ۲بازی دوستانه با ژاپن داشتیم که هر دو بازی را بردیم. البته پیروزی در بازی‌های دوستانه اهمیت چندانی ندارد و باید ژاپن را در آن مرحله شکست می‌دادیم.

   در مرحله گروهی جام ملت‌‌های آسیا با ۳تیم افغانستان، بحرین و کویت بازی داریم. کار برای صعود به مرحله بالاتر ساده به‌نظر می‌رسد؟
اصلا اینطور نیست. سرمربی افغانستان یک ایرانی است؛ آقای مجید مرتضایی از زمانی که هدایت افغانستان را برعهده گرفته ۲۰تا ۳۰پله رتبه این تیم را در فیفا بهبود بخشیده است. سرمربی کویت هم آقای ناظم‌الشریعه است که تیم ملی فوتسال ایران را سوم دنیا کرده. می‌توان گفت بحرین نسبت به این ۲تیم حریف ضعیف‌تری است.

   چه پیش‌بینی‌ای از جام ملت‌های آسیا دارید؟ به قهرمانی امیدوار باشیم؟
ویترینی از بهترین مربیان دنیای فوتسال در حال حاضر در آسیا حضور دارند. به‌عنوان مثال آقای کاسانو سرمربی تیم ملی عراق است که تیم ملی قزاقستان را به جمع ۴تیم برتر دنیا رساند. مربی عربستان، بارسلونا را یک دوره قهرمان اروپا کرده است. مربی ویتنام، آرژانتین را در سال۲۰۱۶ به قهرمانی جهان رساند و سرمربی ازبکستان ونانسیو لوپز تیم ملی اسپانیا را قهرمان کرده است. باتوجه به اینها کار بسیار سخت است اما شک نکنید مجموعه کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران به چیزی جز قهرمانی آسیا فکر نمی‌کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.