کد خبر : 263486
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 23:20
-

گفتگوی اختصاصی سرمربی جدید کویت با Fut5al :

شانس صعود به جام‌جهانی داریم!/ فرصت تبادل نظر با ناظم‌الشریعه پیش نیامد/ تا پایان آسیایی هستم و به الکاظمه برمی‌گردم

شانس صعود به جام‌جهانی داریم!/ فرصت تبادل نظر با ناظم‌الشریعه پیش نیامد/ تا پایان آسیایی هستم و به الکاظمه برمی‌گردم

داوید مارین سرمربی جدید تیم‌ملی کویت اولین گفتگوی اختصاصی خود با رسانه‌ها را با پایگاه خبری فوتسال انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، پس از کودتای عجیب بازیکنان تیم ملی کویت و کنار گذاشتن ناگهانی محمد ناظم‌الشریعه، سکان هدایت آبی‌پوشان به داوید مارین اسپانیایی سپرده شده و به همین منظور اولین گفتگوی این مربی با رسانه‌ها پس از قبول سرمربیگری، در اولین روز حضورش در بانکوک با خبرنگار Fut5al انجام شده که در ادامه ملاحظه می‌کنید:

 

از قبول سرمربیگری تیم ملی کویت برایمان بگویید؟ فکر می‌کنید تجربه حضور شما در باشگاه الکاظمه کارتان را در هدایت تیم ملی تسهیل خواهد کرد یا چالش تیم ملی مساله‌ای متفاوت است؟

واقعیت برایم یک چالش هیجان‌انگیز است، فکر می‌کنم فدراسیون کویت به دنبال فردی بود که لیگ داخلی را به خوبی بشناسد و به دلیل عملکردم در لیگ این کشور، سبک مربیگری‌ام و نتایج بدست آمده در باشگاه الکاظمه من را برای هدایت تیم‌ملی در مسابقات آسیایی مناسب دید. قطعاً تجربه تیم‌ملی با تجربه مربیگری در باشگاه که یک کار روزانه با ارتباط مداوم با بازیکنان است متفاوت است ولی تلاشم در این مدت کوتاه این است که از کویت یک تیم با هویت بسازم.

 

ساختار لیگ فوتسال کویت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

کویت دارای لیگی با سطح بالا در قاره آسیاست. نکته حائز اهمیت در این لیگ به کار گیری مستمر از بازیکنان و مربیان حرفه‌ای است که به بالارفتن سطح فوتسال این کشور کمک شایانی کرده است.

 

انتظارات از کویت در این مسابقات آسیایی چیست فکر می‌کنید بتوانید جواز حضور در مسابقات جام‌جهانی را کسب کنید؟

صادقانه فکر می‌کنم بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم. به جز دو یا سه تیم‌ملی سطح سایر تیم‌ها بسیار به هم نزدیک است و تفاوت در موارد بسیار جزئی است. اگر ازبکستان به عنوان میزبان جام‌جهانی به دور نیمه‌نهایی راه پیدا کند یک سهمیه بیشتر هم خواهیم داشت که در این شرایط شانس ما هم بیشتر خواهد بود.

 

نظرتان درباره تیم‌های هم گروه‌تان خصوصا ایران چیست؟

به نظرم به دلایل متعدد ما باید روی بازی با بحرین تمرکز کنیم مخصوصاً به این دلیل که بازی اول است و اگر پیروز شوی به خودباوری بیشتری می‌رسی. ایران هم با توجه به گذشته و کیفیت بازیکنانش از بسیاری از رقیبانش برتر است ولی هر بازی شرایط خاص به خود را دارد و هر اتفاقی ممکن است.

 

فلسفه و سبک مربی‌گری شما چقدر با سبک سرمربی پیشین تیم محمد ناظم‌الشریعه متفاوت است؟

هر مربی سبک خاص به خود را دارد، هیچ وقت فرصتی ایجاد نشد تا با او بحث و تبادل نظری در مورد فوتسال داشته باشم و با نظرات هم آشنا شویم. برای او در چالش‌های پیش‌رو آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

عملکرد کاکائو را به عنوان مربی پیشین کویت در مسابقات آسیایی گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؟

اگرچه از سبک کاکائو و موفقیت‌های گذشته‌اش شناخت بیشتری دارم، پاسخ من به این سوال مشابه مورد قبل است، ما در اسپانیا اصطلاحی داریم : “هر استاد جزوه مخصوص به خود را دارد”.

آیا از ۴ لژیونر ایرانی شاغل در لیگ امسال اسپانیا شناخت و اطلاعاتی دارید؟

بله، مسلم اولاد قباد تکنیک فردی بسیار بالایی دارد، سعید احمد عباسی در طول فصل نوسان‌های زیادی داشت ولی کیفیت خود را هم در طول فصل نشان داد. حسین طیبی یک چهره شناخته شده در اروپاست اگرچه کمی بد شانس بود و با مصدومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد.

 

شرایط قراردادی شما با تیم‌ملی کویت چگونه است؟ آیا صرفاً برای مسابقات آسیایی هدایت این تیم را بر عهده دارید؟

قرارداد من به صورت کوتاه مدت و تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا است چراکه همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و من بلافاصله پس از مسابقات آسیایی به باشگاهم برمی‌گردم تا این فصل را به اتمام برسانم.

 

مصاحبه و ترجمه : فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.