کد خبر : 263566
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردین 1403 - 12:24
-

شمسایی در اندیشه پس گرفتن تاج‌وتخت ایران

شمسایی در اندیشه پس گرفتن تاج‌وتخت ایران

مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در کشور تایلند آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران هم با هدایت وحید شمسایی در گروه D با تیم‌های ملی افغانستان، کویت و بحرین همگروه است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در کشور تایلند آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران هم با هدایت وحید شمسایی در گروه D با تیم‌های ملی افغانستان، کویت و بحرین همگروه است. ایران در دوره قبلی با شکست ۳-۲ مقابل ژاپن، عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و این دوره به‌دنبال پس گرفتن مقام قهرمانی است. ایران با ۱۲ قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا محسوب می‌شود و ژاپن با ۴ قهرمانی در رده دوم قرار دارد.

 

تقابل شمسایی با مربی ایرانی!

در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان، ایران با کسب ۱۵۹۷ امتیاز در مکان ششم جهان قرار گرفته و توانسته جایگاه خود را از قزاقستان پس بگیرد. افغانستان، بحرین و کویت، ۳ رقیب ایران در مرحله گروهی جام ملت‌ها هم به‌ترتیب در مکان‌های ۴۹، ۷۵ و ۴۴ رده‌بندی قرار دارند و ایران در مرحله گروهی کار سختی برای صعود نخواهد داشت. افغانستان، نخستین رقیب ایران در مرحله گروهی، برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا راه یافته و جالب اینکه یک سرمربی ایرانی را روی نیمکت خود می‌بیند. افغانستان از زمان حضور مجید مرتضایی پیشرفت قابل توجهی داشته و اخیرا در تورنمنت تایلند موفق به شکست استرالیا، تیم پنجم آسیا شده است. تعدادی از بازیکنان تیم ملی افغانستان در لیگ برتر فوتسال ایران حضور دارند و با توجه به شناخت‌شان از بازیکنان ایرانی، رقیب ساده‌ای برای شاگردان شمسایی نیستند.

شمسایی قرار بود در این دوره مقابل یک سرمربی ایرانی دیگر هم قرار بگیرد ولی محمد ناظم‌الشریعه در آستانه شروع مسابقات از تیم ملی کویت جدا شد و فرصت رویارویی با ایران را از دست داد. ناظم‌الشریعه در تیم ملی کویت نتایج قابل قبولی کسب کرده بود ولی شکست اخیر مقابل میانمار باعث شد با مسئولان فدراسیون فوتبال کویت دچار اختلافاتی شود و در نهایت کار به جدایی برسد.

 

ایران در صورت صدرنشینی در مرحله گروهی، در یک‌چهارم نهایی با تیم دوم گروه C که ژاپن، تاجیکستان، کره‌جنوبی و قرقیزستان در آن قرار دارند روبه‌رو خواهد شد. براساس قرعه‌کشی ممکن است ایران با ازبکستان در مرحله نیمه‌نهایی دیدار کند.

 

شوک لحظه‌آخری به فوتسال ایران

یکی از مهم‌ترین چالش‌های فوتسال ایران برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا، بحث دعوت از لژیونرها و رسیدن آن‌ها به این مسابقات بود. حسین طیبی، سعید احمد عباسی، مسلم اولادقباد و سالار آقاپور ۴ لژیونر مورد نظر وحید شمسایی هستند که در ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی در خصوص حضور یا عدم حضورشان وجود داشته است. در حال حاضر آقاپور و احمدعباسی مشکلی برای شرکت در جام ملت‌ها ندارند ولی وضعیت ۲ نفر دیگر متفاوت است.

حسین طیبی، آقای گل دوره قبلی مسابقات و ستاره تیم پالما، در جریان دیدار تیمش مقابل بارسلونا از ناحیه عضله چهارسر ران پای راست آسیب دید و به طور قطع جام ملت‌های آسیا را از دست داد. غیبت او که یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی محسوب می‌شود، یک خبر تلخ برای شمسایی بود و او چالش بزرگی برای جانشینی ستاره تیمش خواهد داد. مسلم اولادقباد، مرد سال فوتسال آسیا که او هم در پالما اسپانیا حضور دارد، دیگر لژیونر مصدوم تیم ملی است و حضور یا عدم حضورش در جام ملت‌ها مشخص نشده است. شمسایی هنوز تصمیمی در خصوص اولادقباد نگرفته و منتظر است تا شرایط او بهبود پیدا کند.

 

تصمیم بزرگ شمسایی در قفس توری

وحید شمسایی، سرمربی تیم فوتسال چند روز قبل ۳ بازیکن را از لیست تیم ملی خط زد تا در آستانه شروع جام ملت‌ها، تمرینات تیم ملی با تنها یک بازیکن اضافه پیگیری شود. سپهر محمدی، سجاد یوسف‌خواه و علی‌رضا جوان ۳ بازیکنی بودند که شمسایی تصمیم به خروج‌شان از اردو گرفت که در این بین خط خوردن محمدی اتفاق مهمی بود. دروازه‌بان تیم ملی فوتسال پس از عملکرد نه‌چندان خوب در بازی دوستانه با مراکش جایگاه خود را از دست داد و از لیست تیم ملی خط خورد.

با خروج سپهر محمدی، حالا سعید مومنی و باقر محمدی ۲ دروازه‌بان ایران در تایلند خواهند بود. محمدی پس از عملکرد درخشان در لیگ برتر، جایگاه ثابتی در تیم ملی به‌دست آورده ولی مومنی هم دوره قبلی یکی از بهترین‌های ایران بود و نمایش قابل قبولی از خودش نشان داد.

شمسایی مرد روزهای بزرگ است!

 

محمود خوراکچی سرمربی تیم ایرالکو اراک و کارشناس فوتسال در گفت و گو با مهر درباره وضعیت تیم ملی فوتسال در آستانه شروع جام ملت‌ها گفت: دوره‌ای که ما با قاطعیت در مسابقات آسیایی به قهرمانی می‌رسیدیم گذشته است. در گذشته ما نسل طلایی فوتسال را در اختیار داشتیم و در سال ۲۰۱۶ به عنوان سوم جهان رسیدیم. اگر بخواهیم باز هم به آن شرایط برگردیم و دارای یک نسل طلایی دیگر باشیم باید بازیکنان را مورد حمایت قرار دهیم و شمسایی این ریسک را پذیرفت که با دعوت از برخی بازیکنان جوان، این کار را آغاز کند. تیم‌های آسیایی پیشرفت قابل توجهی داشته اند و آنها هم می‌توانند به قدرت‌های آسیایی تبدیل شوند.

این دوره بدون شک دوره سختی برای تیم ملی خواهد بود اما تمام تلاش کادر فنی برای کسب عنوان قهرمانی است و اما به توجه به دنبال پیشرفت تیم‌ها و توسعه فوتبال آسیا کار برای قهرمانی سخت است و نیاز به تلاشی مضاعف دارد. در این تورنمنت به دلیل بدشانسی‌هایی که داشته ایم ممکن است کار برای تیم ملی سخت‌تر شود اما وحید شمسایی مرد روزهای سخت و بزرگ است و مطمئناً با کمک همکارانش این مسیر سخت را هموار خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.