کد خبر : 263807
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1403 - 9:40
-

قهرمان لیگ، اسکلت تیم ملی را در آسیا شکل می‌دهد

قهرمان لیگ، اسکلت تیم ملی را در آسیا شکل می‌دهد

سیاهه چهارده نفر تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا را، شش + یک بازیکن از قهرمان لیگ برتر تشکیل می‌دهند. گیتی‌پسند نیمی از تیم ملی را تسخیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، گیتی‌پسند اصفهان بارها با تیم ملی فوتسال تعریف شده و تیم ملی ایران را در برهه‌های پُرشماری با حاکمیت گیتی‌پسند ترسیم کرده‌اند. آن‌ها در دوران معاصر دو روی یک سکه بوده‌اند. بازتابنده حال‌وهوای خوب و خاطرات دلنشین. پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ تیم ملی در روزگاری رقم خورده که ستاره‌های گیتی‌پسند به میدان رفته‌اند و به سان الماس درخشیده‌اند. تیم ملی فوتسال در جام جهانی ۲۰۱۶ بزرگان دنیا، از جمله برزیل را به زانو در آورد و در نهایت جایگاه سوم جهان را به خود اختصاص داد. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین افتخار ممکن با حضور بازیکنان گیتی پسند به ارمغان آمد.

جام جهانی کلمبیا با رهبری سیدمحمد ناظم الشریعه و روی آوردن این مربی به جواهرات اصفهانی که همگی از تاپ‌های ایران به شمار می‌رفتند؛ سپهر محمدی، احمد اسماعیل‌پور، محمد کشاورز، علی‌‌اصغر حسن‌زاده، افشین کاظمی، مهران عالیقدر و مهدی جاوید. بازیکنانی که ترکیب، سیستم و تاکتیک تیم ملی را مبتنی به خود شکل می‌دادند و در هر مسابقه‌ای فرشته نجات‌بخش بودند و نسخه حریفان را می‌پیچیدند.

هشت سال از آن توفیق تاریخی گذشته و سکه قهرمانی باری دیگر به آسمان پرت شده و هر روی آن که به پایین فرود بیاید، حال‌وهوای تیم ملی را به تصویر می‌کشد. وحید شمسایی سرمربی تیم ملی همانند ناظم الشریعه، هفت بازیکن گیتی‌پسند را برای لشگر خود برگزیده و به مدد آن‌ها به آوردگاه آسیایی پای می‌گذارد.

سیاهه تیم‌ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ را شش + یک بازیکن تشکیل می‌دهند. باقر محمدی _ علی‌رضا رفیعی‌پور _ محمدحسین درخشانی _ محمدرضا سنگ سفیدی _ مسعود یوسف _ مهدی کریمی و علی خلیل‌وند ( بازیکنی که به تازگی به جمع آن‌ها پیوسته است)

مهم‌ترین ویژگی تیم ملی در خط دفاع آهنینش بوده است. باقر محمدی پس از یک فصل فوق العاده، وظیفه حراست از سنگرتوری تیم ملی را بر عهده دارد و دژ بلند را سایر بازیکنان گیتی‌پسند بالا کشیده‌اند (محمدحسین درخشانی، علی‌رضا رفیعی‌پور و محمدرضا سنگ سفیدی). آن‌ها در رقابت‌های باشگاهی رکورد غبطه برانگیزی را بر جای گذاشتند و تنها ۳۸ گل دریافت کردند و موفق به ثبت ۹ کلین شیت شدند.

گیتی‌پسندی‌های تیپ ۲۰۲۴، خاطرات تیم پرستاره ۲۰۱۶ را زنده می‌کنند و باید دید آن‌ها می‌توانند همانند بزرگان، تیم ملی را به پرواز در بیاورند. یکی از آن ستاره‌های جام جهانی ۲۰۱۶، علی اصغر حسن‌زاده است که بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو خواهد بست و این بار بازیکن مس سونگون ورزقان به شمار می‌رود.

تنها سه تیم لیگ برتری در تیم ملی فوتسال نماینده دارند. (گیتی‌پسند اصفهان _ مس سونگون ورزقان و کراپ الوند).

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران به تفکیک تیم باشگاهی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴؛

بولت زیر مجموعهگیتی پسند اصفهان: باقر محمدی _ علی‌رضا رفیعی‌پور _ محمدحسین درخشانی _ محمدرضا سنگ سفیدی _ مسعود یوسف _ مهدی کریمی _ علی خلیل‌وند ( بازیکنی که به تازگی راهی گیتی پسند شده است)
بولت زیر مجموعهمس سونگون ورزقان: بهروز عظیمی _ علی‌‌ اصغر حسن‌زاده
بولت زیر مجموعهکراپ الوند: سعید مومنی _ علی اکرمی
بولت زیر مجموعهوینا البالی والدپیناس: سعید احمدعباسی
بولت زیر مجموعهمایورکا پالما اسپانیا: مسلم اولاد قباد _ سالار آقاپور (چندی پیش از قهرمان اروپا جدا شد و مقصد بعدی وی مشخص نیست)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.