کد خبر : 263937
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 12:49
-

هاشم‌زاده: قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال سخت شده است/ قرار است به کویتی‌ها برنامه بدهم

هاشم‌زاده: قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال سخت شده است/ قرار است به کویتی‌ها برنامه بدهم

سرمربی تیم امید فوتسال کویت گفت: ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال آسیا باید تلاش بیشتری کند چرا که بردن این جام سخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمد هاشم‌زاده در خصوص گروه تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ایران در گروه سختی قرار دارد. شاکله اصلی تیم فوتسال افغانستان از بازیکنانی است که در ایران زندگی کردند و با بازیکنان خوب ایرانی همبازی بوده‌اند. مجید مرتضایی نیز سرمربی آنهاست که از نظر فنی مربی خوبی است. این تیم حریف ساده‌ای برای ایران نخواهد بود هرچند که ایران یک سرو گردن از تیم‌های این گروه بالاتر است.

وی ادامه داد: تیم کویت هم یک سال با سیدمحمد ناظم‌الشریعه کار کرد و در این مدت پیشرفت خوبی در این تیم به وجود آمد. کویت هم حریف دست و پا بسته‌ای نیست. تنها تیمی از تیم‌های دیگر بحرین است که هیچوقت سابقه صعود از گروهش را نداشته و نمی‌تواند حریف جدی برای ایران باشد. ما از همه تیم‌ها بهتریم اما نباید تیمی را دست کم بگیریم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال ایران در خصوص پیشرفت تیم‌های آسیایی و سطح جام ملت‌ها عنوان کرد: کار هر سال از قبل سخت‌تر می‌شود و همه تیم‌ها در فوتسال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در جام ملت‌ها نیز اکثر مربیان نامی هستند؛ از لوپز اسپانیایی و مربی آرژانتینی تیم ویتنام گرفته تا مربی سابق بارسلونا که هدایت عربستان را بر عهده دارد. این بازی‌ها مقدماتی جام جهانی است و تلاش تیم‌ها بیشتر خواهد شد. سطح مسابقات بالا رفته و ایران هم باید بیشتر تلاش کند. پتانسیل قهرمانی در تیم ملی ایران وجود دارد اما نباید بنشینیم و بگوییم که از پیش قهرمان هستیم. باید تلاش بازیکنان و کادرفنی بیشتر شود تا بتوانیم قهرمان شویم و با شناختی که من از کادرفنی ایران دارم، می‌دانم که این اتفاق رخ خواهد داد.

هاشم‌زاده در مورد نبود حسین طیبی در جام ملت‌های آسیا گفت: طیبی بازیکن تاثیرگذاری است و شکی نیست که او بازیکن کلیدی تیم ملی بود؛ اما بقیه بازیکنان ایران با تمام توان بازی می‌کنند تا قهرمان شویم. من چند دوره در این رقابت‌ها حضور داشتم و می‌دانم که کار سخت است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال اندونزی در مورد پست راس تیم ایران که با نبود طیبی از قدرت آن کاسته شده، بیان کرد: ایران در این پست سعید احمدعباسی را دارد که هم بازیکن قوی‌ای است و هم تجربه بالایی دارد. بهروز عظیمی نیز در تورنمنت قبلی در این پست بازی کرده و نشان داده که بازیکن خوبی است.

سرمربی تیم فوتسال امید کویت در مورد فشاری که روی ایران برای پس گرفتن قهرمانی از ژاپنی‌ها وجود دارد، گفت: در زمان بازی در سال ۲۰۱۴ قهرمان نشدیم اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ توانستیم قهرمان شویم. آمار را که می‌بینیم، ایران همیشه بهترین تیم بوده است. در فینال دوره قبلی در سالن حضور داشتم. ما در آن دیدار تیم برتر بودیم اما بدشانسی آوردیم. درست است که ژاپن را در تورنمنت تدارکاتی شکست دادیم اما تورنمنت تدارکاتی با جام ملت‌ها قابل قیاس نیست؛ همانطور که جام ملت‌ها با جام جهانی قابل مقایسه نیست. این مسابقات پله به پله سخت‌تر می‌شود. برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا می‌طلبد که تلاش تیم ایران بیشتر شود تا خیلی قوی در آن حضور پیدا کند.

هاشم‌زاده عنوان کرد: برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. هیچ چیزی شیرین‌تر از قهرمانی و بالا رفتن پرچم ایران نیست. امیدوارم ایران و مربیان ایرانی همیشه موفق باشند.

وی در خصوص شرایط خود در فوتسال کویت نیز بیان کرد: قراردادها در کویت یک ساله است و من در حال حاضر هدایت تیم امید را بر عهده دارم. قرار بود در جام ملت‌های آسیا همراه تیم کویت باشم اما با اتفاقاتی که افتاد، به ایران برگشتم. حالا باید بعد از جام ملت‌های آسیا به فدراسیون فوتبال کویت برنامه بدهم.

هاشم‌زاده در مورد هدایت تیم فوتسال کویت در دیدار تدارکاتی برابر تایلند نیز گفت: بعد از جدایی ناظم‌الشریعه از تیم فوتسال کویت، سرپرست این تیم از من خواست تا هدایت کویت را در دیدار دوستانه مقابل تایلند که یک بازی خیریه بود، بر عهده بگیرم. این بازی با تماشاگر بود و آنها می‌خواستند تیم بدون سرمربی به میدان نرود. خوشبختانه تایلند را هم سه بر دو بردیم. تایلند واقعا تیم قدرتمندی است و چند روز بعد از آن هم توانست ژاپن را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.