کد خبر : 264340
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 7:33
-

سرمربی بحرین در گفتگو با Fut5al:

نتیجه؟ می‌خواهیم از بازی با ایران لذت ببریم!/ کار کرده‌ام و از بازیکنان شما شناخت خوبی دارم/ نزدیک بودن فاصله تیم‌ها، کم‌سابقه است

نتیجه؟ می‌خواهیم از بازی با ایران لذت ببریم!/ کار کرده‌ام و از بازیکنان شما شناخت خوبی دارم/ نزدیک بودن فاصله تیم‌ها، کم‌سابقه است

سرمربی برزیلی بحرین پیش از رویارویی با ایران در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، رافائل فوگاژیرو مربی برزیلی تیم‌ملی کشوری است که به گفته خودش به زور ۲۰ بازیکن تخصصی فوتسال دارد. او در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار Fut5al صحبت‌های جالبی کرد که در ادامه می‌خوانید: 

 

*از تجربه مربی‌گری در کشور بحرین برایمان بگویید؟ 

تجربه فوق‌العاده‌ای است. البته بحرین کشور کوچکی است و شاید تعداد بازیکنان فوتسال این کشور به ۲۰ هم نرسد و این کار ما را به شدت سخت می‌کند اما از طرف دیگر این بازیکنان پتانسیل بالایی درتطبیق با شرایط جدید داشتند. تلاش ما در این مدت به حداکثر رساندن این پتانسل بالقوه بود. در کنار این هدف ما به دنبال کشف استعدادهای جدید در کشور بحرین هستیم. 

 

*هدف اصلی بحرین در این مسابقات آسیایی چیست؟

هدف اصلی ما رقابت حداکثری و لذت بردن از این تجربه است. بازی مقابل تیم‌های ملی قدرتمند همچون ایران برای ما تجربه ارزشمندی خواهد بود و درس‌های زیادی را به ما خواهد داد. بحرینی‌ها ملتی بسیار جنگجو هستند و ما این ویژگی را به تیم‌مان منتقل کردیم. 

 

*بازی مقابل ایران را چطور می‌بینید؟

بازی مقابل ایران بیش از هر موردی یک لذت ناب است. من تجربه کار با بعضی از بازیکنان همچون مسلم اولادقباد، محمد حسین درخشانی وسعید احمدعباسی را داشته‌ام و از بقیه بازیکنان هم به دلیل کار در ایران از نزدیک شناخت دارم. دوستان زیادی در کشور شما دارم و این برایم سرمایه‌ای ارزشمند است. بهترین شکل لذت بردن از این بازی رقابت حداکثری است. سعی می‌کنیم تلاشی بیش از ظرفیت‌هایمان داشته باشیم، تا فارغ از هر نتیجه، پس از بازی به خودمان و عملکردمان افتخار کنیم. 

 

*فکر می‌کنید بتوانید به مرحله بعد صعود کنید؟

ما روی کاغذ شانس کسب شش امتیاز داریم و هیچ تیمی پیش از بازی برنده یا بازنده نیست. نسبت به سختی‌های پیش‌رو آگاه هستیم اما در عین حال ذات بازی غیرقابل پیش‌بینی است. ما نیاز داریم تا روی عملکرد خودمان متمرکز شویم و نباید به فکر نتیجه باشیم. 

 

*ارزیابی‌تان ازاین دوره  مسابقات آسیایی از شروع تا حال حاضر چیست؟

سطح تیم‌ها بسیار به هم نزدیک است. شاید در کل تاریخ ادوار مسابقات آسیایی هیچ‌گاه مثل این دوره تیم‎‌ها به هم نزدیک نبوده‌اند. فوتسال در تمامی کشورها در حال رشد بوده و این واقعیت از مسابقه اول به وضوح قابل مشاهده بود. 

 

*ارزیابیتان از تیم ملی افغانستان چیست؟

افغانستان تیم بسیار خوبی‌ست و از بازیکنان با کیفیت و با استعدادی بهره می‌برد. برایم محرز است که مربی ایرانی این تیم، مجید مرتضایی در حال اجرای پروژه بسیار عالی‌ای است و پیش بینی من این است که با هدایت او تیم‌ملی افعانستان روز به روز بهتر خواهد شد. 

 

*از اهداف بلند مدتان در فوتسال بحرین برایمان بگویید؟

هدف من در این برهه زمانی تداوم کار برای توسعه و پیشرفت فوتسال در کشور بحرین است. برنامه ما پس از مسابقات آسیایی فعال کردن تیم‌های پایه باشگاهی و ملی و راه‌اندازی آکادمی برای بازیکنان زیر ۱۵سال است. باور دارم که با اجرای این برنامه در بلند مدت می‌توانیم به سطحی از رشد در فوتسال برسیم که قابلیت رقابت نزدیک با دیگر تیم‌های ملی در قاره آسیا را داشته باشیم. 

 

مصاحبه و ترجمه : فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.