کد خبر : 264616
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 12:16
-

صالح: اگر بچه‌ها با صبوری و آرامش بازی کنند راحت پیروز می شوند

صالح: اگر بچه‌ها با صبوری و آرامش بازی کنند راحت پیروز می شوند

کارشناس فوتسال کشورمان معتقد است بچه‌های تیم ملی باید با آرامش بیشتری کار کنند تا بتوانیم راحت‌تر از سد رقبای خود بگذریم و به سمت قهرمانی حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پس از برتری با اختلاف کم در مقابل افغانستان در برابر بحرین هم چندان پرقدرت ظاهر نشد و با نتیجه نزدیک ۵ بر ۳ از سد حریفش گذشت. این درحالی است که ایران حتی در برهه‌ای از بحرین عقب افتاد و درنهایت با ثبت کامبک نتیجه را ۴ بر ۳ کرد و سپس در فرصت پاورپلی حریف توانست گل پنجم را به ثمر برساند. در همین خصوص با ناصر صالح، کارشناس و مدرس فوتسال تماس گرفتیم.  

صالح درباره برتری شکننده ملی‌پوشان مقابل بحرین گفت: در هر صورت تیم‌هایی که جوان هستند وقتی نام ایران را می‌شنوند اولین هدف‌شان این است که دفاع کنند و کمتر گل بخورند بعد بتوانند از ضدحملات استفاده کنند.‌

صالح ادامه داد: این موضوع بستگی به تیم‌ مقابل هم ‌دارد که چطور بازی را اداره کند و نیازمند تاکتیک‌های خاص خودش است. بچه‌های ما هم اوایل بازی عجله کردند اما کم‌کم بازی را به دست گرفتند و توانستند‌ موفق شوند. بالطبع تمام تیم‌های مدعی که در این مرحله هستند، توان‌شان را در مرحله بعد می‌گذارند و تیم‌هایی که مقابل ایران بازی می‌کنند تلاش چند برابری دارند تا گل کمتری بخورند و همه اینها انگیزه می‌شود و کار را برای‌مان سخت می‌کند اما بچه‌های ما باید با صبوری بیشتری بازی کنند و به دور از تنش و با آرامش توپ را به گردش دربیاورند تا اهداف تاکتیکی ‌مدنظر مربیان را پیاده کنند.

‌این مدرس فوتسال تصریح کرد: اوایل بازی‌هاست و عجله می‌تواند کار را سخت کند. بچه‌ها با درایت و کنترل بازی می‌توانند راحت پیروز شوند.

صالح در پاسخ به این سوال که اگر تیم‌های بزرگ‌تر هم بخواهند با تاکتیک مشابه بحرین بازی کنند کار برای ما سخت‌تر می‌شود، گفت: در مقابل هر تاکتیکی، تاکتیک خاص خودش را باید درنظر گرفت. تیمی مثل‌ بحرین که پشت قوس جمع می‌شود و از ضد حمله استفاده می‌کند یک‌ تاکتیک برای آن است و اینکه تیم ایران وقتی مقابل این تیم بازی می‌کند از چه تاکتیکی استفاده می‌کند مهم است. مربیان ما باید تمام این موارد را درنظر بگیرند و بدانند مقابل تیم‌هایی که می‌آیند که کمتر گل بخورند تا به مرحله بعد بروند چطور باید بازی کرد. افغانستان هم تیم‌ جوانی بود و با مربی خوب که شناخت خوبی از ما داشت و ما باید مقابل این تیم هم تاکتیک خاص خودمان را لحاظ می‌کردیم.

صالح با اشاره به یکی از تاکتیک‌ها گفت: پاس‌های توی عمق و‌ عرض و شوت از راه دور و جاگیری‌های خوب می‌تواند مقابل تاکتیک تیمی مثل بحرین گره‌گشا باشد. با تاکتیک‌ خاص فوتسال می‌شود این تیم‌ها را شکست‌ داد.

وی در پایان درخصوص مدعیان اصلی این دوره از بازی‌ها گفت: ژاپن همیشه ژاپن بوده مثل ایران یا ازبکستان و تایلند برنامه‌ریزی کردند، اما دیدید که ژاپن ‌هم در بازی اولش باخت چون همه تیم‌ ها برای سهمیه جام‌جهانی به میدان آمدند و با ده‌برابر تلاش ظاهر می‌شوند به خصوص مقابل مدعیان تا کمتر گل بخورند و بتوانند به عنوان تیم دوم گروه صعود کنند. 

این مربی فوتسال گفت: ایران باید با برنامه‌ریزی خوب و درایت کادرفنی قدم به قدم تا فینال پیش برود و بعد ان‌شاءالله برویم برای قهرمانی.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.