کد خبر : 264732
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 9:27
-

کولاک فارسی‌زبانان در جام ملت‌های آسیا

کولاک فارسی‌زبانان در جام ملت‌های آسیا

برای نخستین‌بار در تاریخ جام ملت‌های فوتسال آسیا سه تیم از سه کشور فارسی‌زبان به مرحله حذفی راه یافتند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، برای نخستین‌بار در تاریخ جام ملت‌های فوتسال آسیا سه تیم از سه کشور فارسی‌زبان به مرحله حذفی راه یافتند.

در کنار تیم ملی فوتسال کشورمان که بخت نخست قهرمانی این مسابقات است، صعود دو تیم افغانستان و تاجیکستان که عموماً به زبان فارسی تکلم می‌کنند اتفاق ویژه این مسابقات است.

تاجیک‌ها در فوتسال همان غافلگیری تیم ملی فوتبالشان را در جام ملت‌های قطر تکرار کردند. وقتی جام ملت‌های فوتسال در تایلند آغاز شد با حضور ژاپن قهرمان دوره قبل، کره جنوبی و قرقیزستان کسی برای آنها بختی قائل نبود اما در روز سوم دور مقدماتی تاجیکستان با ۵ امتیاز، بدون شکست و تفاضل گل ۲+ به عنوان تیم اول به مرحله حذفی راه یافت.

از سوی دیگر تیم ملی فوتسال افغانستان هم با مربی ایرانی خود مجید مرتضایی که چهره‌ای شناخته شده در میان اهالی فوتسال است دست به کار بزرگی زد و به مرحله دوم صعود کرد.

بازیکنان افغانستان که عموماً متولد ایران هستند و در لیگ‌های داخلی کشورمان بازی می‌کنند با حمایت اسپانسری که خارج از کشور افغانستان زندگی می‌کنند ماههاست اردوهای مختلفی را در کشورهای مختلف برگزار کرده و برای حضور در جام ملت‌های آسیا بیش از ۱۲ بازی دوستانه انجام داد. آنها در دیدار مقابل ایران که با پیروزی ۳-۱ تیم ملی کشورمان به پایان رسید، نمایشی جسورانه داشتند.

صعود تیم‌های تاجیکستان، افغانستان و قرقیزستان و حتی عراق نشان داد که در این دوره از رقابت‌ها هیچ تیمی برای تعطیلات به بانکوک نرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناصر یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲

کشور ایران متعلق به تمام زبای هایی که در ایران زندگی می کند است و فقط فارس زبان نیستن لطفا اختلاف نیاندازید

ناشناس دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۶

البته ازبک ها هم ریشه زبانشان فارسی است.