کد خبر : 265280
تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:33
-

نکاتی از دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان به قلم علی امینی

نکاتی از دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان به قلم علی امینی

علی امینی مدرس فوتسال کشورمان در یادداشتی به ارائه نکاتی از دیدار ایران و ازبکستان پرداخت‌.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در یادداشت علی امینی آمده است: همانطور که پیش‌بینی می‌شد تقابل ایران ازبکستان نخستین محک جدی برای تیم‌ملی کشورمان بود چراکه با احترام زیاد تیم‌های دیگر این جام با فاصله بسیار زیادی از همه جهات پایین‌تر از ما هستند. اگر خلاقیت بازیکنان ایرانی را کنار بگذاریم و صرفا تیم‌ها را از حیث تاکتیک مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم به شرط درس گرفتن از غفلت‌ها و‌ضعف‌ها، عاقل که باشیم می‌توانیم بعد از این بازی به فوتسال خودمان کمک‌های زیادی کنیم. 

 

مشهود بود که تیم‌ملی ایران از ابتدای جام ملت‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای  در دفاع تیمی و حتی برنامه‌های هجومی است. ما تا اینجا در تاکتیک‌های حمله‌ای هیچ پلن دومی نداشتیم به شکلی که از ابتدای جام تاکنون دست ما برای رقبا رو شده است اما تیمی در آسیا توان مقابله با بازیکنان ما را ندارد چون ابزاری که تیم‌ملی ایران دارد، ونانسیو لوپز در ازبکستانی که اینگونه ما را به چالش فرو برد، ندارد. 

 

بازیکنان ازبکستان همان بازیکنان تورنمت کافا هستند، فقط با یک تغییر، آنهم سرمربی و ونانسیو لوپز به خوبی نشان داد، علیرغم بازیکنان غیرقابل مقایسه با ایران می‌تواند با استراتژی مناسب و هوش بالا، یک تیم بسیار عالی، متمرکز و با برنامه را وارد زمین مسابقه کنند. 

 

از آن سو تیم‌ملی ایران علیرغم داشتن بازیکنان بسیار باکیفیت  که سطحشان از آسیا بالاتر است، نتوانست بازی را به گونه‌ای جلو ببرد که بینندگان تلویزیونی را قانع کند که با شناخت کامل نسبت به ازبکستان و استراتژی مناسب پا به این میدان گذاشته است. 

 

فراموش نکنید ۲ گل از ۳ گل زده ما به ازبکستان  را ازبک‌ها به اشتباه وارد دروازه خودشان کردند و از سویی گل‌هایی که دریافت کردیم و موقعیت‌هایی که بروی دروازه ما ایجاد شد نیز حاصل شناخت لوپز از اشکالات دفاعی ما بود. 

 

ازبکستان در این دیدار از دفاع کامبیوس و دفاع میکس (منطقه‌ای و من تو من) استفاده کرد، ازبک‌ها به خوبی می‌دانستند که نبرد یک در برابر یک را نباید ببازند، چون مهمترین برنامه تیم‌ملی ما در این روزها همین است یا بازی با احمدعباسی (راس) یا خط را خالی کنند، سالار برود یا مسلم برود. 

 

یکی دیگر از ضعف‌های ما در این تورنمت این بود که در حفظ گل‌زده ضعیف بودیم که در بازی با بحرین همین مشکل را داشتیم که امشب نیز در برابر ازبکستان که ۲مرتبه نتوانستیم گل برتری را حفظ کنیم. 

 

در استفاده از دروازه‌بان‌ها برای پاورپلی لحظه‌ای چه در حفظ توپ و ایجاد برتری عددی برای جلوگیری از خلاقیت‌های بازیکنان حریف (برنامه‌ای که ونانسیو لوپز برای همین هدف استفاده نمود)، چه در گلزنی و… ما از ویتنام هم شاید عقب‌تر باشیم در حالی که سال‌هاست تیم‌های مختلف دنیا این استراتژی را در پیش گرفته‌اند ما هیچ برنامه‌ای برای این موضوع نداریم و باید به فکر حل آن باشیم. 

 

ما فراتر از آسیا هستیم و بواسطه داشتن بازیکنانی مستعد و خلاق نباید مشکلی در آسیا داشته باشیم، اینکه با ازبکستان به ضربات پنالتی می‌رویم نشان دهنده درجا زدن ماست، این حرف‌ها نباید کسی را ناراحت کند، برای پیشرفت بیشتر و شناسایی اشکال‌ها باید از مشاوره مربیان با تجربه و کارکشته داخلی و خارجی بهره ببریم، با تیم های رنکینگ اول تا پنجم دنیا بازی دوستانه کنیم و در بازی با آنها مشکلات را بیشتر بفهمیم و راهکار برای رفع مشکلات پیدا کنیم، وقتی در بازی‌های دوستانه به برزیل و ‌روسیه باختیم و اشکالات را برطرف نکردیم، باید به مراکش هم می‌باختیم و عملکرد ضعیفی را درست قبل از اعزام به تایلند نشان می‌دادیم. 

 

مشکل ما آسیا نیست، مشکل جام‌جهانی‌ است، ما باید عملکردمان به گونه‌ای باشد که تیم‌مان را برای جام‌جهانی آماده کنیم، چرا که از حیث سرمایه انسانی بازیکنانی داریم که باید با آنها به فینال جام‌جهانی رسید، اما عملکرد در جام ملت‌ها تا‌کنون موید چنین مسئله‌ای نبوده و خاطرمان را جمع نکرده است. 

 

با احترام به عملکرد خوب مسعود محمدی روی ضربات پنالتی معتقدم کادر تیم‌ملی نباید اینگونه به شادی می‌پرداخت، اتفاقا اعضا محترم کادرفنی باید بلافاصله پس از سوت پایان بازی به این موضوع فکر می‌کردند که چرا کارمان در برابر ازبکستان به اینجا کشیده است و با این رویه در برابر پرتغال ، اسپانیا ، آرژانتین چه باید کرد. 

 

به امید استفاده تیم‌ملی فوتسال ایران از نقدها و استفاده در جهت عملکرد قدرتمندانه در چالش‌های پیش‌رو.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حسین جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷

جای اولاد قباد در خط دفاعی نیست جناب مربی

سید مسلم میرشفیعی شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸

سلام کشورهای آسیایی پیشرفت کردند ولی ما پیشرفتی نکردیم بنظرم ضعیف تر شدیم

پویا جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

فعلا که شمسایی مث بختک افتاده رو فوتسال ایران و ول کنم نیس. باند بازی دارن . هرجند که بازیکن خوبی بود. ولی اگه واقعا دلسوز فوتسال ایران هست با این بازیها که فقط تکیه شد به نبوغ بازیکنان بدون کار تاکیتیکی قوی خودش باید بکشه کنار تا ی مربی بروز بیاد . هر کی توپ میرسید بهش فقط میرفت برا شوت مستقبم . حساب کنید اگه با این همه بازیکن سطح اول اگه ی مربی مث مربی ازبکا داشته باشیم چقدر جلو میفتیم.

رضا جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

تا شمسایی به عطایی دیگه ای تبدیل نشده، هر چه سریعتر باید با ی مربی کار بلد خارجی تعویض یشه وگرنه احتمال اینکه با وحید آبروی فوتسال رو یکجا ببریم بنظر من که خیلی زیاده

خلیج فارس شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۴۹

خدایی بهترین تحلیل را نوشتید. سخن دل

علی دانا شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۲۱

داداش زور که نیست اقای شمسایی الفبای مربیگری بلد نیست فقط حرفهای حماسی میزند مصلن برید ببرید عقب نشینی نداریم اینکه نشد مربیگری بنظر بنده حتی اگر قهرمان شدیم بزای جام جهانی باید یه سرمربی در حد سرمربی ازبک یا بحرین بیاریم شمسایی هم میتونه کمکش باشه تا فن مربیگری یاد بگیره

نوروزی شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۵۸

من هم بعنوان یک ایرانی دلسوز که سالیلنی است فوتبال و فوتسال را دنبال میکنم حرفهای این کارشناس محترم را تایید می کنم ما با این وضعیت در جام جهانی نتیجه نخواهیم گرفت فو تسال در آسیا پیشرفت خوبی داشته ولی متاسفانه ما در جا زده ایم عادت بد ما ایرانیها این است که ما همیشه در باد موفقیت های نسبی گذشته می خوابیم و برنامه ریزی مناسب جهت ارتقائ کیفیت تیمهایمان انجام نمی دهیم همیشه ما آنیم که رستم بود پهلوان

سید عیسی موسوی شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۵۸

دقیق و کامل ، مرسی ، مردیم با این بازی کردنشون ، همش یه شکل بازیکردن ، این بردها فقط و فقط با خلاقیت بازیکنان ما بود که به فینال راه یافتند

سید قدیر شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۹

باسلام کاملا درست و بجا فرمودبن .فقط میگن حریفای ایران تو آسبا پیشرفت کردن .پس لین ماییم که داریم درجا میزنبم

مهرداد شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۳

استفاده از مربی روز دنیا

قلی شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۹

سریعا باید این شخص رو عوض مرد،تیم ملی هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
شمسایی فقط به مو و قر و فر خودش میرسید،هیچ حرکتی تو زمین نداشت
با این وضعیت تو جام جهانی زنگ تفریح میشیم

مهدی بیرانوند شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

کارنامه مربیگری شمسایی چیه؟روی بازی خوب بازیکنا هیچ امتیازی برای مربیگری نمیدن،وگرنه الان فالکائو برزیلی بهترین مربی دنیا بود

حسین شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

سلام شمسایی هر چند بازیکن خوبی بود ولی یه درد مربی تیم ملی نمیخوره ..یاد داره به تیپش برسه

مجید شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

واقعا مشکل داشتیم دل ما این فوتسال خوشه که قهرمان بشه

مهدی آرام شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

یه چیزی سختمه و اون اینکه اگر باره کشتی آزاد هم تحلیل بشه ، ماها میگیم باید مربی خارجی آورد. آقا این فوتسال ریشه در بازی گل کوچیک خودمون داره و یه طوری باید به تحلیل نویسنده رسید . نه اینکه سریع بگیم مربی کخه!

اصغر یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۱۹

مرد حسابی ایران افتضاح بازی می کنه و دلیلش هم فقط مربی،وگرنه از نظر بازیکن و تکنیک هیچی کم نداریم.
مربی باید به تیم تاکتیک و جهت بده،با این وضع تو جام جهانی بریم از گروه خودمون هم نمی‌تونیم بالا بیاییم.
منم فهمیدم که شمسایی پشت تریبون فقط خوب حرف و ادعا داره،
به نظرم فقط بره به یک مهاجم گل زدن یاد بده برای رهبری تیم هیچی نداره،حیف نیم ایران اینطوری نابود بشه.

برات شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

خیلی بد بودیم.ازبکستاناز ایران سر بود.دیگه نگید غول

حسن یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۲۹

خوب داداش گل به خودی علت اصلیش فشار بیش از حد حریفه دیگه .ولی در کل تیم‌ها پیشرفت کردند وبردها میلیمتری شده